Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door prisje
#3143733
Lizzy schreef: Jeetje, toch demodex!

Dit geeft wel veel info: http://www.dierenkliniekeersel.nl/demodex/

Nu zomaar wat ontgiften is echt totaal af te raden. Dat moet wel gebeuren en ook moet er naar de vaccinatieschade gekeken worden en er moet aan de weerstand gewerkt worden maar ik zou dat in overleg met een holistisch DA doen.
Hoi lizzy,

Ja je kunt voorstellen wat voor belletje er naar mijn da ging.
Thnxxx voor je link, deze had ik ook al gevonden.
Momenteel ga ik even niks anders doen dan wassen want dat is denk ik al zwaar genoeg voor der lijf.
Wel wil ik nog iets voor de weerstand geven. Ik las hier iets van echinea forte? (hoop dat ik het goed spel)
Daarna gaan we zeker een holistische da raadplegen. Hoop dat het met een paar keer wassen over is Maar dat zal wel niet realistisch zijn
Gebruikersavatar
Door yara2013
#3143748
Onze hond had ook demodex.
Na ong. 4 keer wassen met ectodex, echinaforce geven en de overstap na vers was het probleem opgelost.
Ook kwam zij toen bij ons wonen vanuit een stressvolle situatie.
Ze was snel op haar gemak bij ons en ik denk dat dat dus zeker meegeholpen heeft voor haar weerstand.

Succes en ik hoop dat ze er snel vanaf is!


Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door prisje
#3143750
yara2013 schreef: Onze hond had ook demodex.
Na ong. 4 keer wassen met ectodex, echinaforce geven en de overstap na vers was het probleem opgelost.
Ook kwam zij toen bij ons wonen vanuit een stressvolle situatie.
Ze was snel op haar gemak bij ons en ik denk dat dat dus zeker meegeholpen heeft voor haar weerstand.

Succes en ik hoop dat ze er snel vanaf is!


Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
Kijk dat zijn fijne berichten. Ik hoop ook echt dat het bij Athena met 1 flesje weg is want het spul stink gigantisch. Ik ga morgen gelijk een pot ophalen. Hoeveel mag ik voor een pup van 50 kilo gebruiken?
Sorry voor de hoeveelheid vragen maar heb hier echt geen kaas van gegeten.
Gebruikersavatar
Door yara2013
#3143757
prisje schreef: Kijk dat zijn fijne berichten. Ik hoop ook echt dat het bij Athena met 1 flesje weg is want het spul stink gigantisch. Ik ga morgen gelijk een pot ophalen. Hoeveel mag ik voor een pup van 50 kilo gebruiken?
Sorry voor de hoeveelheid vragen maar heb hier echt geen kaas van gegeten.
Ik had de druppels van echinaforce. Er staat op wat de aanbevolen hoeveelheid is voor verschillende leeftijdscategorieen, dus dan houd je aan in welke categorie jouw pup valt.

50 kilo is een behoorlijke pup trouwens Afbeelding!
Hoe oud is ze? En wat is het ras?
Ik ben verder niet nieuwsgierig hoor haha.

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door prisje
#3143773
Oo ik zag zo even snel dat de g&w tabletten had staan maar druppels is wel makkelijker inderdaad.

Athena is een duitse dog van bijna 8 maanden.

Het klinkt misschien heel stom maar de hele huid ziet er rustiger uit. De bulten zijn allemaal weg en de rode vlekjes ook.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3143859
prisje schreef: Oo ik zag zo even snel dat de g&w tabletten had staan maar druppels is wel makkelijker inderdaad.

Athena is een duitse dog van bijna 8 maanden.

Het klinkt misschien heel stom maar de hele huid ziet er rustiger uit. De bulten zijn allemaal weg en de rode vlekjes ook.
Nee, niet stom!
Toen ik van Vroom eindelijk een goede diagnose kreeg en ik andere shampoo mee kreeg (dermasezia) was het rode, ontstoken stuk na twee keer wassen weer rustig.
Gebruikersavatar
Door prisje
#3144233
Hope schreef: Nee, niet stom!
Toen ik van Vroom eindelijk een goede diagnose kreeg en ik andere shampoo mee kreeg (dermasezia) was het rode, ontstoken stuk na twee keer wassen weer rustig.
Gelukkig maar! Mijn vriend kwam weer van zijn werk en zei het ook gelijk.
Vandaag is het wel weer wat erger. Dinsdag mag ik der weer wassen.
Gisteren heb ik de tabletten gehaald bij de g&w. In de druppels zitten alcohol en dat vind ik niet zon prettig idee.
Gebruikersavatar
Door yara2013
#3144234
Hope schreef: Nee, niet stom!
Toen ik van Vroom eindelijk een goede diagnose kreeg en ik andere shampoo mee kreeg (dermasezia) was het rode, ontstoken stuk na twee keer wassen weer rustig.
Kreeg je dermasezia shampoo voor demodex?

Wij hadden ook dermasezia shampoo, maar dan voor haar poten ivm atopie. Hielp wel goed.

Voor de demodex hadden wij ectodex. Zoooo chemisch, maar het hielp gelukkig wel.

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Hope
#3144259
yara2013 schreef: Kreeg je dermasezia shampoo voor demodex?

Wij hadden ook dermasezia shampoo, maar dan voor haar poten ivm atopie. Hielp wel goed.

Voor de demodex hadden wij ectodex. Zoooo chemisch, maar het hielp gelukkig wel.

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
Nee, Nelson had geen demodex. Wat ik wilde zeggen is dat wassen een huid echt snel kan doen hetstellen.
Gebruikersavatar
Door yara2013
#3144262
Hope schreef: Nee, Nelson had geen demodex. Wat ik wilde zeggen is dat wassen een huid echt snel kan doen hetstellen.
Oh duidelijk, ik begreep het verkeerd.
De dermasezia shampoo werkte hier ook supersnel idd. Ik heb het al een jaar niet meer nodig gehad, maar was er wel erg blij meeAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door prisje
#3151367
Even een update.
Vandaag was het tijd voor een nieuwe afkrabsel. De da zei gelijk al dat ze er stukken beter uit zag. Athena had al gelijk door wat er gebeuren ging want ze werkte totaal niet mee haha.
Hij heeft 2 afkrabsels gemaakt. 1 was schoon en de andere zaten maar 2 dode mijten op. We moeten haar nu nog 3 keer wassen met ectodex en dan 2 weken de huid rust geven voor we weer een nieuwe afkrabsel nemen.
Ik heb nog even gevraagd naar de advocate pippetjes maar hij hoorde er wisselende verhalen over dus heb ik toch maar besloten nog even met ectodex te wassen gezien de verbetering.
Zal morgen even nieuwe fotos maken van de plekken. Er groeien zelfs al aardig wat nieuwe haren terug
Gebruikersavatar
Door Hope
#3151399
prisje schreef: Even een update.
Vandaag was het tijd voor een nieuwe afkrabsel. De da zei gelijk al dat ze er stukken beter uit zag. Athena had al gelijk door wat er gebeuren ging want ze werkte totaal niet mee haha.
Hij heeft 2 afkrabsels gemaakt. 1 was schoon en de andere zaten maar 2 dode mijten op. We moeten haar nu nog 3 keer wassen met ectodex en dan 2 weken de huid rust geven voor we weer een nieuwe afkrabsel nemen.
Ik heb nog even gevraagd naar de advocate pippetjes maar hij hoorde er wisselende verhalen over dus heb ik toch maar besloten nog even met ectodex te wassen gezien de verbetering.
Zal morgen even nieuwe fotos maken van de plekken. Er groeien zelfs al aardig wat nieuwe haren terug
Klinkt goed!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door