Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door yara2013
#3151916
Top, hopen dat het volgende afkrabsel ook weer negatief is!
Hier is het in elk geval nooit meer terug gekomen en we zijn nu 1,5 jaar verder.


Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door prisje
#3153973
Zo na een drukke week eindelijk de beloofde foto's.
Hope en Lizzy, wij zijn er super blij mee. We hebben eindelijk weer een witte blije hond.
Yara ik hoop ook ontzettend dat dit eenmalig is en nooit weer terug komt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Als het volgende afkrabsel negatief is gaan we over op de advocate pipetjes
Gebruikersavatar
Door prisje
#3154046
De advocate pipetten zijn ook geregistreerd voor demodex.
Sinds we haar met ectodex wassen laat ze regelmatig haar plas lopen als ze ligt. Dat is echt 2 dagen na de eerste wasbeurt begonnen.
Wat ik van de dierenarts begreep moet je na een negatieve afkrabsel nog even doorbehandelen en dan vind ik zo'n pipet toch wat makkelijker.
Door Lizzy
#3154051
prisje schreef: De advocate pipetten zijn ook geregistreerd voor demodex.
Sinds we haar met ectodex wassen laat ze regelmatig haar plas lopen als ze ligt. Dat is echt 2 dagen na de eerste wasbeurt begonnen.
Wat ik van de dierenarts begreep moet je na een negatieve afkrabsel nog even doorbehandelen en dan vind ik zo'n pipet toch wat makkelijker.
Oh zo! Ik snap het, dank je wel voor je uitleg!
Gebruikersavatar
Door yara2013
#3154065
Ik ben zelf niet verder gegaan met chemische behandeling. Maar meer aan de gang gegaan om haar weerstand te verbeteren.

De pipetten zijn (voor zover ik begrepen heb) ook niet bevorderlijk voor de weerstand.
Ook had yara de advocate al gehad voor de ectodex en dit deed helemaal niets.
Niet dat ik je aanraadt om hetzelfde te doen, want ik ben natuurlijk geen dierenarts, maar meer ter info.

De plek ziet er nog netjes uit trouwens. Bij yara zat er een kale plek van een centimeter of 20 op haar rug
#3154122
De grootste tip die ik je kan geven is....
Was de hond NIET in de badkamer want die lucht van de shampoo slaat op je adem zodat je bijna zelf dood gaat.
Een hond ruikt ongeveer 400x beter, kun je nagaan.
Verder de wassing herhalen tot 2 of 3x per week..weet niet wat je DA hierover heeft gezegd.

Grtz
Paul
Gebruikersavatar
Door prisje
#3154131
Lizzy: graag gedaan! Zo kunnen anderen er weer hun meningvan geven zoals ook word gedaan. Wat weer super fijn is.

Yara:
Zodra ik wist dat het demodex was heb ik gelijk echinea forte (vast verkeerd gespeld) opgehaald en daar krijgt ze 2 tabletten per dag van. Ze kreeg al.probiotica van solgar en daar gaan we ook nog even mee door.
Ik denk dat zowel de ecrodex als advocate niet geweldig zijn voor de weerstand. Ben blij dat ik nu een da heb die meedenkt. Hij gaf inderdaad aan er wisselende verhalen over te horen en ik lees ook verschillende ervaringen. De da gaf aan het liefst advocate niet in te zetten als behandeling maar na negatiefe afkrabsels is hij het er mee eens te kunnen gebruiken als "onderhoud".
Pfff 20 cm! Ik vind dit al erg. Arme Yara.

Paul:
Mijn "kleine" meisje is ondertussen al 55 kilo.  :biggrin2: naar boven tillen word hem niet meer en trap lopen mag ze van mij niet.
Ze is nu 7 keer gewassen om de 5 dagen en elke keer achterthuis. Je hebt helemaal gelijk namelijk die geur is vreselijk! Alsnog bedankt voor de tip. Beter te vaak gezegd dan te weinig.

Ik begrijp dus dat jullie beide ectodex zouden blijven gebruiken ipv advocate?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door