Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Miranda 1
#3139041
Ik ben met mijn hyperactieve berner reu van 5 jaar bij kreupeldier geweest. Hij liep mank rechts voor. Zij heeft een wervel recht gezet in zijn nek en het was gelijk over. Verder heeft ze verschillende dingentjes recht gezet, voornamelijk in zijn onderrug en achterkant.

Ze vertelde ook dat hij geen geweldig goede heupen en ellebogen heeft, maar ook niet heel slecht. Ze begon ook over mobilitie brokken. Maar dat wil ik liever niet geven en hij is allergisch voor kip en die zij had zat kip in. Ik vertelde dat ik al sinds kort gelatinaat van primeval gaf en visolie van Doils. Dat was prima zei ze.

De tweede en laatste behandeling bij haar is 3 weken geleden geweest. Het ging daarvoor zo goed dat hij geen pijnstillers meer hoefde. Binnen 1 week na de laatste behandeling liep hij weer mank. Ik denk dat het kwam door uit het water klimmen. Ik heb hem iom mijn da pijnstillers gegeven en weer wat meer rust. Dr. Aharon was toen met vakantie. Dat werkte heel goed. Ik heb de pijnstillers weer snel afgebouwd en het uiteindelijk 1 week gegeven.

Maar ik vind hem 's avonds wat stram met opstaan, rechts voor. Dat had hij ook met het manklopen. Ik geef hem nu de halve dosering pijnstiller van wat hij mag. Ze heeft best wat dingen recht gezet en ik denk dat ik te snel wil. Hij zal ook moeten leren om anders te lopen. En zijn beweging moeten we weer wat opbouwen.

Naast de gelatinaat en visolie krijgt hij ook traumeel. Fysiek reageerde hij daar goed op maar hij is ook minder bang en onzeker met traumeel. Dus die blijf ik sowieso geven.

Nou is mijn vraag wat kan ik hem geven ipv chemische pijnstilling?

Ik zit te denken aan duivelsklauw. Je hebt dit ook icm glucosamine (al is dit echt giga duur met zoeen grote hond ?50 per maand)

Of hebben jullie nog andere tips? Dit is voor mij helemaal nieuw dus me er nooit zo in verdiept.

Er zijn nooit foto's gemaakt van zijn ellebogen. Hij gaat eind van dit jaar gecastreerd worden en dan wil ik foto's laten maken. Hij moet hiervoor onder narcose dus dan kan dat samen gedaan worden. Ik heb zelf het vermoeden dat atrose zit, wat niet zo raar is bij een erg actieve lompe berner van 5 jaar.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3139051
Als je denkt dat het weer slechter gaat omdat hij een verkeerde beweging gemaakt heeft, is er misschien weer iets verschoven.
Het euvel oplossen is natuurlijk altijd beter dan pijnstilling.
Als iets een hele tijd scheef heeft gezeten, lijkt het me logisch dat het zeker in het begin snel weer fout kan schieten. Het lijkt mij dat het de kans moet krijgen om te stabiliseren. Omdat het zó snel na de behandeling weer fout ging zou ik daarom zeker terug gaan. Temeer ook omdat het de eerste keer zo goed heeft geholpen.
Beterschap!

ps. voor wat betreft alternatieve pijnstilling kan ik je helaas niet helpen
Door Miranda 1
#3139070
Bedankt.

Ik was daar ook bang voor dat het weer terug geschoten was. Maar toen hij na de 2e behandeling echt weer mank liep was zij met vakantie en heb ik daarom pijnstillers gegeven en rust. Maar na 2 dagen pijnstillers vroeg hij al om meer beweging en liep hij weer goed.

op dit moment loopt hij niet mank maar goed. Ik ben alleen wel het wandelen aan het uitbreiden en sinds een week neem ik bruggetjes en nu extra heuvels op advies van Aharon.

maar soms is hij 's avonds na het slapen wat stram. Maar dat us na 3 passen lopen ook weer over.

dit maakt dat ik denk dat het niet is terug geschoven maar dat het meer te maken heeft met een andere stand en het opbouwen vd beweging.

En praktisch heb ik geen auto. Dus ff langs gaan is best een organisatie. En ik denk niet dat dat het is
Door Miranda 1
#3139235
Chantalletie schreef: Heb je dit topic al eens gelezen? http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 564.0.html
Misschien kun je hier wat mee, er staan giede ervaringen bij.

Sterkte met je berner!
dat is een hele goede. Ja ik heb dat gelezen en mijn berner heel kort gegeven maar hij reageerde er toen ook drukker op. Maar ik was toen ook net begonnen met andere dingen. Ik heb pas gedacht dat kan ik wel eens proberen maar weer vergeten.

hij heeft pas een chip gehad voor tijdelijke castratie en is daardoor veel rustiger.  Dus als hij nu drukker wordt vd kurkuma is dat niet erg. Hijkan gecielig reageren op stoffen. Hij wordt bijv stront vervelend van rimadyl. Mijn da en aharon hadden daar nog nooit van gehoord.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door