Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door joel
#3224760
Na heel lang twijfelen hebben we toch besloten om Qadir zijn wolfsklauwtjes/duimen te laten verwijderen.
Een jaar geleden wilde ik er echt niet eens over nadenken (al was het toen om de diagnose te kunnen stellen) maar nu, na alles nog eens op een rij gezet te hebben gaan we het toch laten doen.

De doorslag was eigenlijk toen hij afgelopen maand weer bijna drie weken met een losse nagel en de nasleep ervan heeft gelopen. Dit was de tweede keer van die duim in een jaar tijd. Nadat ik zijn dagboekje erbij had gepakt zag ik dat hij in 1 jaar tijd 4 x een duimnagel is verloren, waarbij hij bij 2 van de 4 nagels langer dan 2 weken pijn en ellende had.
Dus dat was voor afgelopen jaar toch ruim 2 maanden dat ie niet lekker kon lopen en rennen (naast de tijd dat andere nagels ook zijn afgevallen!) dus hoop dat het een goeie beslissing is.... Afspraak staat voor 21 juni en knijp hem nu al :(
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3224808
Moeilijk he!
Maar 2 mnd per jaar last van dat duimpje hebben is wel veel he?
Dat bespaar je hem dan wel voor de rest van zijn leven. ;)
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3224953
Verstandig besluit, maar de verstandige dingen zijn op een of andere manier altijd moeilijk...
Hopelijk pakt alles goed uit en vind je het jammer dat je het toch niet eerder hebt laten doen!
Door enya13
#3224977
ik heb het destijds ook bij mijn hond laten doen, ze is er super van opgeknapt.
alleen had de da assistente het drukverband te strak aangelegd. dat was minder leuk, maar ik [en de hond natuurlijk] waren blij dat we het hebben laten doen.
Gebruikersavatar
Door joel
#3225227
Border Bandit schreef:Moeilijk he!
Maar 2 mnd per jaar last van dat duimpje hebben is wel veel he?
Dat bespaar je hem dan wel voor de rest van zijn leven. ;)
Ja dat is dus het lastige... Je kan niet in de toekomst kijken of hij komende jaren weer 4 losse nagels pj heeft, maar we gaan het zien op de lange termijn, voor de rest van zijn leven gaat hij er wel baat bij hebben.
Enya13, bedankt voor je positieve bericht, altijd fijn om te lezen voor het zover is :)
Gebruikersavatar
Door joel
#3227505
Pfffft wat een dag, echt zo naar je hond zo slecht uit de narcose te zien komen... Zo zielig, gelukkig nu alweer beter. Hij heeft goed gegeten en lopen gaat ook al redelijk.. Nu maar hopen op goed herstel...... Op naar donderdag voor de verbandwissel en cô
Laatst gewijzigd door joel op di 21 jun 2016, 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door joel
#3227525
Fenixjuh schreef:Fijn dat Qadir weer loopt, ik wist niet dat hij nog eens moest. Weer al zijn nageltjes kwijt?
Hou is op! Nee hij is alleen vandaag geweest voor het verwijderen van zijn duimpjes/wolfsklauwtjes. Dit omdat er begin mei weer een nagel loszat en die weer zolang heeft zitten zeuren dat we uiteindelijk toch besloten hebben om die te laten verwijderen. Toen kregen we de optie om erover na te denken om de duimen te laten amputeren zodat de nagels daar iig niet meer terug komen .... Dat hebben ze dus vandaag gedaan

Afbeelding
Door enya13
#3227541
gelukkig, dat is weer achter de rug! let goed op het drukverband, dat doen ze nogal strak is mijn ervaring. de mijne had opgezwollen onderpoten daardoor.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3227666
Och die Qadir, beide pootjes dik ingepakt.

Sterkte voor jullie mooie man. Lijkt me een wijze keuze om niet steeds terugkerende problemen te hebben. Ik hoop dat het heel goed voor jullie uit zal pakken!
Door smulpaap
#3227682
enya13 schreef:gelukkig, dat is weer achter de rug! let goed op het drukverband, dat doen ze nogal strak is mijn ervaring. de mijne had opgezwollen onderpoten daardoor.
Ja idd . Maar ook met dit warme weer opletten geblazen

Sterkte met jullie manneke :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door