Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door joel
#3132325
MarijeEnBoomer schreef: Ik moest aan Rosie van m'n moeder denken:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 680.0.html
Bedankt voor de tip! Heb vanavond even zitten Google-en.
Qadir heeft net als Rosie geen jeuk of vacht problemen wat wel bij die aandoening veel voorkomt lees ik....
Hij ruikt of stinkt ook niet, hoe is het verder verlopen met die nagels na behandeling?

Heb vandaag een dremel gekocht zodat ik z'n nagels beter korter kan maken , knippen deed hem te pijn en nu de pijnstillers goed werken toch maar geoefend met de dremel, gaat prima en veel sneller dan gewoon vijlen.
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#3132338
joel schreef: Bedankt voor de tip! Heb vanavond even zitten Google-en.
Qadir heeft net als Rosie geen jeuk of vacht problemen wat wel bij die aandoening veel voorkomt lees ik....
Hij ruikt of stinkt ook niet, hoe is het verder verlopen met die nagels na behandeling?

Heb vandaag een dremel gekocht zodat ik z'n nagels beter korter kan maken , knippen deed hem te pijn en nu de pijnstillers goed werken toch maar geoefend met de dremel, gaat prima en veel sneller dan gewoon vijlen.
Het heeft best lang geduurd voordat er weer goeie nagels waren. Ik heb ze laatst sinds lange tijd weer eens geknipt en verbaasde me erover dat het gewoon weer normale nagels zijn geworden. En dat bij een dame die nu 13 is!
Gebruikersavatar
Door Hope
#3132353
O getver wat een ontzettend nare foto's. Arme Qadir...

Groene biotex zou ik niet doen. De voeten worden zo ontzettend week van dat spul...

Bij paarden zijn ze er vanaf gestapt. Er waren paarden die kreupel werden omdat de natuurlijke schokdemping in de voet zo week was geworden dat die niet meer werkte. Ik zou dus ook gewoon je gevoel volgen en zeezout gebruiken.
Door Yvonne K
#3132386
Ik ben voor mijn hond (voor iets anders) bij Tannetje Koning en vertelde toevallig dat ik een hond van hetzelfde ras kende die deze aandoening heeft.
Tannetje zei dat ze goede resultaten heeft geboekt met deze aandoening. Misschien kan ze je helpen?
Heel veel sterkte en ik hoop dat er een oplossing komt voor Qadir.
Gebruikersavatar
Door joel
#3132415
MarijeEnBoomer schreef: Het heeft best lang geduurd voordat er weer goeie nagels waren. Ik heb ze laatst sinds lange tijd weer eens geknipt en verbaasde me erover dat het gewoon weer normale nagels zijn geworden. En dat bij een dame die nu 13 is!
Dat klinkt super, gek he, dat je eerst zulke slechte nagels hebt, en vervolgens toch weer een mooie nagel terug krijgt.  Nouja, de behandeling heeft goed gewerkt dus.

Ik heb gister nog even contact gehad met onze DA, ze wil eigenlijk wachten met doorsturen naar Utrecht als ze de uitslag heeft van de kweek. Op zich logisch, want misschien is het wel een schimmel en kan zij het zelf behandelen, aan de andere kant, lijkt het qua symptomen zo veel op SLO, dat ik wel graag wil beginnen met de behandeling die wordt aangeraden in de link van Grazy Garfield, daar schijnt goed resultaat mee te zijn.....
Nu hebben we afgesproken dat zij vandaag en anders morgen de dermatoloog gaat bellen voor advies (dermatoloog werkt niet de hele week) ipv de kweek afwachten, dat kan nog wel 4-6 weken duren.......Dus ben heel benieuwd....

Krijg van verschillende mensen een berichtje om naar een bepaalde DA te bellen, superlief!! Toch wil ik het liefst bij onze eigen DA blijven, meer omdat ALS het zo is dat Qadir dit heeft, hij de deur bij de DA plat blijft lopen, controle, medicijnen end. de rest van zijn leven, dus dan wil ik liever bij haar blijven als dat mogelijk is. Ze heeft ons met al onze dieren altijd zo goed geholpen, voelt heel fijn dat ze ons nu ook weer helpt. Alleen is het  jammer dat ze hier nog nooit mee te maken heeft gehad, maar ze staat wel open voor de info die ik haar gister langsbracht. Dus nu geduld hebben en wachten op wat de dermatoloog zegt, de visolie gaat er prima in, hij eet verder goed, speelde gister ook weer met Lizzy, alleen durft ie niet te rennen tijdens het wandelen en da's toch wel heel sneu voor een (wind)-hond  :-[
Hope schreef: O getver wat een ontzettend nare foto's. Arme Qadir...

Groene biotex zou ik niet doen. De voeten worden zo ontzettend week van dat spul...

Bij paarden zijn ze er vanaf gestapt. Er waren paarden die kreupel werden omdat de natuurlijke schokdemping in de voet zo week was geworden dat die niet meer werkte. Ik zou dus ook gewoon je gevoel volgen en zeezout gebruiken.

thanks, ja we zijn bij de zeezout gebleven, het ziet er al rustiger uit zijn ong 2 weken bezig nu. Ik wilde vandaag overslaan, maar met al die regen worden zijn voeten toch ook weer nat end. misschien toch na de grote wandeling zijn voeten weer doen en met droog weer zijn voeten droog houden.
Hitam schreef: Ik heb een paar patiënten die goed reageren op Chinese kruiden. Wat nog niet wil zeggen dat dat altijd zo is.
Ja ik heb gezien dat chineese kruiden kunnen helpen, valt dat onder homeopathie? Er stond verder niets bij,  kan je me er meer over vertellen?
Gebruikersavatar
Door Hope
#3132468
joel schreef: Dat klinkt super, gek he, dat je eerst zulke slechte nagels hebt, en vervolgens toch weer een mooie nagel terug krijgt.  Nouja, de behandeling heeft goed gewerkt dus.

Ik heb gister nog even contact gehad met onze DA, ze wil eigenlijk wachten met doorsturen naar Utrecht als ze de uitslag heeft van de kweek. Op zich logisch, want misschien is het wel een schimmel en kan zij het zelf behandelen, aan de andere kant, lijkt het qua symptomen zo veel op SLO, dat ik wel graag wil beginnen met de behandeling die wordt aangeraden in de link van Grazy Garfield, daar schijnt goed resultaat mee te zijn.....
Nu hebben we afgesproken dat zij vandaag en anders morgen de dermatoloog gaat bellen voor advies (dermatoloog werkt niet de hele week) ipv de kweek afwachten, dat kan nog wel 4-6 weken duren.......Dus ben heel benieuwd....

Krijg van verschillende mensen een berichtje om naar een bepaalde DA te bellen, superlief!! Toch wil ik het liefst bij onze eigen DA blijven, meer omdat ALS het zo is dat Qadir dit heeft, hij de deur bij de DA plat blijft lopen, controle, medicijnen end. de rest van zijn leven, dus dan wil ik liever bij haar blijven als dat mogelijk is. Ze heeft ons met al onze dieren altijd zo goed geholpen, voelt heel fijn dat ze ons nu ook weer helpt. Alleen is het  jammer dat ze hier nog nooit mee te maken heeft gehad, maar ze staat wel open voor de info die ik haar gister langsbracht. Dus nu geduld hebben en wachten op wat de dermatoloog zegt, de visolie gaat er prima in, hij eet verder goed, speelde gister ook weer met Lizzy, alleen durft ie niet te rennen tijdens het wandelen en da's toch wel heel sneu voor een (wind)-hond  :-[

thanks, ja we zijn bij de zeezout gebleven, het ziet er al rustiger uit zijn ong 2 weken bezig nu. Ik wilde vandaag overslaan, maar met al die regen worden zijn voeten toch ook weer nat end. misschien toch na de grote wandeling zijn voeten weer doen en met droog weer zijn voeten droog houden.

Ja ik heb gezien dat chineese kruiden kunnen helpen, valt dat onder homeopathie? Er stond verder niets bij,  kan je me er meer over vertellen?
Wat ik je kan vertellen over Chineese kruiden, is dat Tannetje er goed in is en het echt flink kan helpen. Nelson krijgt ze ook en het is een andere hond, zowel zijn longen als zijn huid.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#3132769
joel schreef:
Ja ik heb gezien dat chineese kruiden kunnen helpen, valt dat onder homeopathie? Er stond verder niets bij,  kan je me er meer over vertellen?
Chinese kruiden is wat anders dan homeopathie. Op zich zou dat ook moeten kunnen helpen, maar daar heb ik minder ervaring bij, bij deze klacht.
Chinese kruiden worden voorgeschreven naar aanleiding van de pols en de tong en een heleboel andere gegevens uit het verhaal over de ziekte en de hond zelf. Het kan dus best zijn dat er voor de ene hond wat anders nodig is als voor de andere. En moet dus ook voorgeschreven worden door iemand die er verstand van heeft, net als bij homeopathie.
Door zurca
#3132846
joel schreef:
Hij ruikt of stinkt ook niet
Bij de hond van mijn ouders stonk het enorm...
In wat voor tijdsbestek haar nagels weer toonbaar waren weet ik niet meer. Ik zal dat eens navragen bij mijn ouders.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3132852
Misschien zeg ik nu iets heel stoms hoor, ik denk gewoon hardop mee.
Bij paarden met ontstekingen of dergelijke aan de voeten, gebruiken we tegnwoordig Alimalintex.
Ik vind het echt ideaal spul.

Je maakt het vochtig, legt het op de hoef, verbandje erop (en tape zodat het ijzer er niet direcht doorheen trapt), paar uurtjes laten inwerken, klaar. Weekt niet, werkt direct. Ik heb er bij paarden echt wonderen mee zien gebeuren.
Zou dit niks voor een hond kunnen zijn? Je kan het gewoon met een schaar knippen...
Gebruikersavatar
Door joel
#3133031
Hitam schreef: Chinese kruiden is wat anders dan homeopathie. Op zich zou dat ook moeten kunnen helpen, maar daar heb ik minder ervaring bij, bij deze klacht.
Chinese kruiden worden voorgeschreven naar aanleiding van de pols en de tong en een heleboel andere gegevens uit het verhaal over de ziekte en de hond zelf. Het kan dus best zijn dat er voor de ene hond wat anders nodig is als voor de andere. En moet dus ook voorgeschreven worden door iemand die er verstand van heeft, net als bij homeopathie.
Ik ben anders altijd  pro homeopathie end. en wat je beschrijft over de chineese kruiden deed me toch wel iets twijfelen, maar vandaag toch besloten voor de AB icm met de vit. B en visolie te gaan. Meer omdat het zo lang duurt voordat er een nieuwe nagel doorkomt die enigszins redelijk door kan gaan voor nagel. deze behandeling hebben al veel honden een goed resultaat geboekt en met de chineese kruiden hoor je dat niet.  Al zullen er best honden mee gebaat zijn! maar kan je dat toch nergens terug vinden.
De DA stuurt de recepten door naar onze apotheek en haal het zo daar op.

Hope schreef: Misschien zeg ik nu iets heel stoms hoor, ik denk gewoon hardop mee.
Bij paarden met ontstekingen of dergelijke aan de voeten, gebruiken we tegnwoordig Alimalintex.
Ik vind het echt ideaal spul.

Je maakt het vochtig, legt het op de hoef, verbandje erop (en tape zodat het ijzer er niet direcht doorheen trapt), paar uurtjes laten inwerken, klaar. Weekt niet, werkt direct. Ik heb er bij paarden echt wonderen mee zien gebeuren.
Zou dit niks voor een hond kunnen zijn? Je kan het gewoon met een schaar knippen...
nee, niet stom, hoe meer ideeen hoe beter, alleen ben je ook maar aan het zoeken en hier had ik nooit gezocht hoor!
gelukkig is het niet meer ontstoken en hebben de zeezout badjes echt goed geholpen. Maar onthou dit wel voor later, want ik hou mn hart vast voor de herfs/winter....dan is het natuurlijk elke wandeling natte voeten en wat vies en nat is gaat ontsteken......
Kan je die verbandjes zo klein knippen dat je ze onder de nagel van een hond kan krijgen? Kan niet zo goed inschatten hoe dit het is, voor een paardenhoef zal toch wat steviger verband gebruikt kunnen worden en vraag me af of ik dat onder zijn nagel kan krijgen,

Kijk, zo ziet het er nu uit....zijn goeie nagel laat nu echt los en de nieuwe komt eronder door (hij komt net uit bad, dus ziet nog wat week, het onderste vliesje heb ik net weggeknipt en morgen zijn grote zwarte nagel verder afvijlen..
Afbeelding
Gebruikersavatar
Door kira
#3133044
Je kunt op maat hondenschoenen laten maken en degene die die maakt zal ook iets waterdichte kunnen "maken". Als vooral natte voeten problemen gaan geven misschien de investering waard?
Gebruikersavatar
Door Hope
#3133058
joel schreef: Ik ben anders altijd  pro homeopathie end. en wat je beschrijft over de chineese kruiden deed me toch wel iets twijfelen, maar vandaag toch besloten voor de AB icm met de vit. B en visolie te gaan. Meer omdat het zo lang duurt voordat er een nieuwe nagel doorkomt die enigszins redelijk door kan gaan voor nagel. deze behandeling hebben al veel honden een goed resultaat geboekt en met de chineese kruiden hoor je dat niet.  Al zullen er best honden mee gebaat zijn! maar kan je dat toch nergens terug vinden.
De DA stuurt de recepten door naar onze apotheek en haal het zo daar op.


nee, niet stom, hoe meer ideeen hoe beter, alleen ben je ook maar aan het zoeken en hier had ik nooit gezocht hoor!
gelukkig is het niet meer ontstoken en hebben de zeezout badjes echt goed geholpen. Maar onthou dit wel voor later, want ik hou mn hart vast voor de herfs/winter....dan is het natuurlijk elke wandeling natte voeten en wat vies en nat is gaat ontsteken......
Kan je die verbandjes zo klein knippen dat je ze onder de nagel van een hond kan krijgen? Kan niet zo goed inschatten hoe dit het is, voor een paardenhoef zal toch wat steviger verband gebruikt kunnen worden en vraag me af of ik dat onder zijn nagel kan krijgen,

Kijk, zo ziet het er nu uit....zijn goeie nagel laat nu echt los en de nieuwe komt eronder door (hij komt net uit bad, dus ziet nog wat week, het onderste vliesje heb ik net weggeknipt en morgen zijn grote zwarte nagel verder afvijlen..
Afbeelding
Ja, je kan het echt heel klein knippen.
Ik zet ze vast met een vetrap bandage.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door