Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Sarah5
#3127964
Mijn arme lieverd moest vandaag onder het mes. Nadat ik een ontstekingslucht uit haar mond rook, maar niet direct iets kon vinden, had ik na overleg met de DA besloten een foto te laten maken van haar gebit.

Ze heeft een enorme overbite waardoor haar boventanden de onderste hoektanden uitslijten. (zie foto)

Afbeelding

Bij de DA vonden ze 2 stukjes bot in de onderkaak / tandvlees (achter de binnenste rij voortanden) die daar niet thuishoorden en die ze ook niet konden plaatsen. Ze zaten goed vast en flink te ontsteken en ze zijn verwijderd. Daarnaast zijn er ook 4 ondertandjes verwijderd omdat die los zaten. Nu heeft ze een flinke kater van de narcose en ligt ze uit te suffen

Dit hebben ze uit haar onderkaak gehaald:


Afbeelding

Waarbij de 4 rode dingen haar ondertanden zijn en die 2 kleine botachtige dingen dat wat er aan het ontsteken was in het tandvlees. Vreemd toch?
#3128045
Lizzy schreef: Het lijkt me bot woekering/vergroeiing. Maar waardoor? Heeft de DA ze nog opgestuurd?
Nee DA dacht in eerste instantie dat het om stukken bot ging vanuit de voeding. Ik heb ze zelf mee naar huis genomen, eigenlijk ook met het idee om ze te laten testen. Maar dat kan de DA idd wrs makkelijker.

Ik dacht eerst nog misschien dat ze ergens een keer een gekookte spare rib heeft gevonden en die aan stukken heeft gebeten en door d'r overbite die stukken in het tandvlees heeft lopen duwen / kauwen. Maar dat klinkt ook wel als een heel vergezocht ding. Maar de stukken zien er wel uit als gekookte stukjes bot...

Over een week moet ze terugkomen op controle, de wonden in d'r mond zijn niet gehecht. Ik hoop dat alles mooi geneest
Laatst gewijzigd door Sarah5 op do 25 jun 2015, 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.
#3128381
Wij hebben gisteren diesel ook laten helpen.
Bij hem zat ook een stukje bot vast tussen 2 kiezen en in zijn kaak.
De dierenarts kreeg het niet los en hij moest ook onder narcose.
Doordat hij wel gewoon bleef eten heeft hij het stuk bot steeds dieper zijn kaak ingewerkt volgens de dierenarts.
Zou het niet hetzelfde kunnen zijn als wat jullie hadden ?
Bij ons is het net niet gaan ontsteken omdat we er net op tijd bij waren.
#3130444
[quote="Henny V."]
Wij hebben gisteren diesel ook laten helpen.
Bij hem zat ook een stukje bot vast tussen 2 kiezen en in zijn kaak.
De dierenarts kreeg het niet los en hij moest ook onder narcose.
Doordat hij wel gewoon bleef eten heeft hij het stuk bot steeds dieper zijn kaak ingewerkt volgens de dierenarts.
Zou het niet hetzelfde kunnen zijn als wat jullie hadden ?
Bij ons is het net niet gaan ontsteken omdat we er net op tijd bij waren.
[/quote]

Dat klinkt inderdaad wel erg hetzelfde. Heeft Diesel ook een overbite?

Inmiddels ook de rekening binnen en we zijn 600 euro in z'n achteruit door dit gebeuren  :-X
#3131776
Ja ik ben ook wel blij dat we nog voor de vakantie naar de DA zijn gegaan, haar gebit ziet er nu weer picobello uit.

Hoewel ze van de ondertandjes alleen de middelste 2 hebben laten zitten. Als ze met d'r bek open zit kan je alleen maar lachen zo stom ziet het er uit  :biggrin2:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door