Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Riek
#3125433
Mijn advies was dus niet zo best begrijp ik.

Mag ik vragen waarom geen probiotica?
Ik dacht dus dat je daarmee de goede bacteriën een handje zou helpen.
Maar werkt het dus niet.
Door Fido
#3125469
Riek schreef: Mijn advies was dus niet zo best begrijp ik.

Mag ik vragen waarom geen probiotica?
Ik dacht dus dat je daarmee de goede bacteriën een handje zou helpen.
Maar werkt het dus niet.
Je helpt met probiotica niet de goede bacteriën je geeft nl bacteriën. Bij een niet gezonde darm kan dat kwaad doen.
Als je je probiotica wil helpen dan geef je prebiotica. Maar eerst darmen helen!
Door Lizzy
#3125509
Riek schreef: Mijn advies was dus niet zo best begrijp ik.

Mag ik vragen waarom geen probiotica?
Ik dacht dus dat je daarmee de goede bacteriën een handje zou helpen.
Maar werkt het dus niet.
Ik heb geleerd dat als de darm kapot is, de bacterieen door de darmwand heen naar de rest van de organen kunnen en je niet weet wat voor gevolgen dat heeft. Maarrrrr, nou kom ik dit artikel tegen: http://www.sciencedaily.com/releases/20 ... 151219.htm. En dat onderzoek wijst uit dat een probiotica als Lactobacillus rhamnosus beschadigingen juist versnelt helpt herstellen. En eigenlijk kan ik nergens echte goede wetenschappelijke bewijs vinden (vooral ook Engelstalig) dat wat ik eerder geleerd heb ook echt waar is.

Eigenlijk kan ik alleen waarschuwingen vinden als deze:

Safety and Side Effects

It appears that most people do not experience side effects from probiotics or have only mild gastrointestinal side effects such as gas. But there have been some case reports of serious adverse effects, and research on safety is ongoing. A 2008 review of probiotics safety noted that Lactobacillus rhamnosus GG has been widely studied in clinical trials for a variety of conditions and generally found to be safe. Nevertheless, a recent review of Lactobacillus and Bifidobacterium noted that the long-term, cumulative effects of probiotics use, especially in children, are unknown, and also pointed to evidence that probiotics should not be used in critically ill patients. Similarly, a 2011 Agency for Healthcare Research and Quality assessment of the safety of probiotics, partly funded by NCCIH, concluded that the current evidence does not suggest a widespread risk of negative side effects associated with probiotics. However, the data on safety, particularly long-term safety, are limited, and the risk of serious side effects may be greater in people who have underlying health conditions.

https://nccih.nih.gov/health/probiotics ... tm#effects

Het enige dat wel bijna een soort van wijdverspreid bekend is, is dat er in Nederland tijdens een onderzoek naar het toedienen van probiotica aan mensen met alvleesklierproblemen meer doden zijn gevallen in de groep die probiotica kreeg dan in de groep waar ze placebo's toegediend kregen. Hier: http://www.medscape.com/viewarticle/572279.

-------

Maar Fido heeft vast ander bewijsmateriaal dat probiotica schadelijk is in dit geval dan ik dus ik denk dat we (ik in ieder geval wel) graag van Fido horen hoe dat nou zit.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door