Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#3121453
Suzanne schreef: Hoi,
Zorgt die pompoen er ook voor dat hij zich makkelijker kan ontlasten? Wat voor pompoen gebruik je daarvoor?

Groetjes,
Suzanne
Ja, ik heb het idee van wel. Ik gebruik flespompoen, dat is de enige die ik kan krijgen. Ik kook hem en pureer hem daarna. Op de camping prak ik hem, maar gepureerd heb ik het idee dat dat beter werkt.
Door Suzanne
#3121457
tt-tjes schreef: Ja, ik heb het idee van wel. Ik gebruik flespompoen, dat is de enige die ik kan krijgen. Ik kook hem en pureer hem daarna. Op de camping prak ik hem, maar gepureerd heb ik het idee dat dat beter werkt.
Dank je.. geen idee hoe je zoiets schilt want ik neem aan dat de schil eraf moet? Verder gebruik je de hele pompoen? Hoelang kook je zoiets .. in blokjes?  Kortom.. geen idee dus? ;-)
En hoeveel geef je per maaltijd / dag?

Suzanne
Door tt-tjes
#3121461
Suzanne schreef: Dank je.. geen idee hoe je zoiets schilt want ik neem aan dat de schil eraf moet? Verder gebruik je de hele pompoen? Hoelang kook je zoiets .. in blokjes?  Kortom.. geen idee dus? ;-)
En hoeveel geef je per maaltijd / dag?

Suzanne
ik snij hem eerst in schijven, en die schil ik. De pitten e.d. schraap ik er uit. Dan in grote blokken en die kook ik totdat ze goed gaar zijn. Afgieten en dan pureren met de staafmixer.
Balou krijgt nu 4 kleine maaltijden per dag en elke keer krijgt hij 2 flinke theelepels er bij. Hoeveel gram dat is weet ik niet precies. Gaat het wat moeilijker dan verhoog ik de hoeveelheid een beetje..Maar hij krijgt er ook lactulose bij.
Door Suzanne
#3121478
tt-tjes schreef: ik snij hem eerst in schijven, en die schil ik. De pitten e.d. schraap ik er uit. Dan in grote blokken en die kook ik totdat ze goed gaar zijn. Afgieten en dan pureren met de staafmixer.
Balou krijgt nu 4 kleine maaltijden per dag en elke keer krijgt hij 2 flinke theelepels er bij. Hoeveel gram dat is weet ik niet precies. Gaat het wat moeilijker dan verhoog ik de hoeveelheid een beetje..Maar hij krijgt er ook lactulose bij.
Thanks! ;-)

Suzanne
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door