Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#3115815
Ik wil ook nog verse brandnetels gaan plukken en die koken om door zijn eten te doen. Moet alleen ff kijken of ze nog niet bloeien.
Brandnetel schijnt ook een beetje laxerend te werken en zit vol met goede dingen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3115825
Wat een naar nieuws zeg  :'( ik kan me je besluit wel voorstellen. Zo'n ingrijpende operatie met garnatie tot op de hoek is nogal wat.

Brandnetel zeg ook vocht af, dus geef dat niet in te grote hoeveelheden, want dan kun je dweilen.
Door tt-tjes
#3115831
Angelique schreef: Wat een naar nieuws zeg  :'( ik kan me je besluit wel voorstellen. Zo'n ingrijpende operatie met garnatie tot op de hoek is nogal wat.

Brandnetel zeg ook vocht af, dus geef dat niet in te grote hoeveelheden, want dan kun je dweilen.
Dat is ook de reden omdat ik niet wil dat na zo'n operatie het nog niet goed is, of dat hij incontinent wordt en toch weer verstoppingen krijgt. Balou is een hele levendige, vrolijke hond. Maar voor hem is dit ook geen doen zo. Het gaat telkens een paar dagen goed nadat die prop weg is, maar het lijkt wel of bij elke poepbeurt er telkens een klein beetje meer achterblijft wat dan die prop weer vormt.
Vanmorgen kon hij het bijvoorbeeld weer heel goed kwijt, was het mooi zacht door de pompoen. Als ik het zo zou kunnen houden is er geen haar op mijn hoofd die er over nadenkt om hem in te laten slapen. Maar telkens als ik denk dat het goed gaat, dan gaat het weer fout.
Lizzy schreef: Als de ontlasting nog dunner moet, zou je misschien wat met extra orgaanvlees kunnen experimenteren. En met gedroogde pruimen.
Het moet idd echt nog dunner, geen diarree, maar het moet er zo uit floepen. Ik dacht dat in smuldier al genoeg orgaan zit?. Maar gedroogde pruimen is idd ook nog een idee.
En andijvie die ik in de lijst zie staan, maar die is volgens mij al niet meer te krijgen.
Laatst gewijzigd door tt-tjes op vr 22 mei 2015, 09:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#3115839
tt-tjes schreef: Dat is ook de reden omdat ik niet wil dat na zo'n operatie het nog niet goed is, of dat hij incontinent wordt en toch weer verstoppingen krijgt. Balou is een hele levendige, vrolijke hond. Maar voor hem is dit ook geen doen zo. Het gaat telkens een paar dagen goed nadat die prop weg is, maar het lijkt wel of bij elke poepbeurt er telkens een klein beetje meer achterblijft wat dan die prop weer vormt.
Vanmorgen kon hij het bijvoorbeeld weer heel goed kwijt, was het mooi zacht door de pompoen. Als ik het zo zou kunnen houden is er geen haar op mijn hoofd die er over nadenkt om hem in te laten slapen. Maar telkens als ik denk dat het goed gaat, dan gaat het weer fout.

Het moet idd echt nog dunner, geen diarree, maar het moet er zo uit floepen. Ik dacht dat in smuldier al genoeg orgaan zit?. Maar gedroogde pruimen is idd ook nog een idee.
En andijvie die ik in de lijst zie staan, maar die is volgens mij al niet meer te krijgen.
Ik weet niet welke Smuldier je geeft?
Maar op dit moment denk ik niet dat het erg belangrijk is om een menu te geven dat voldoet aan de eisen..... :-\. Ik denk dat je een menu nodig hebt dat makkelijker uitgepoept kan worden.... En dan zou ik toch gaan experimenteren met pens (als hij daar normaal dunnere ontlasting van krijgt) en wat hart, lever, nier, olijfolie, bladgroenten (gekookt), witlof, gedroogde pruimen, aloe vera, avocado's (niet de schil en pit), etc.
Door Anne in Zweden
#3115844
tt-tjes schreef: dat is isogel voor honden. Heeft ie gehad en daar kreeg hij elastiek drollen van en werd het volume ook groter.
Maar had hij daar last van? Als dat 'het enige' is (ik wil dat niet bagatelliseren, maar ik bedoel: als hij verder geen pijn had bij het poepen en er ook geen proppen achterbleven), zou je dan toch niet kunnen overwegen hem die Isogel te blijven geven? Of zaten daar nog andere complicaties aan verbonden?

In ieder geval sterkte met alle zorgen om je hondje. :(
Door tt-tjes
#3115868
Lizzy schreef: Ik weet niet welke Smuldier je geeft?
Maar op dit moment denk ik niet dat het erg belangrijk is om een menu te geven dat voldoet aan de eisen..... :-\. Ik denk dat je een menu nodig hebt dat makkelijker uitgepoept kan worden.... En dan zou ik toch gaan experimenteren met pens (als hij daar normaal dunnere ontlasting van krijgt) en wat hart, lever, nier, olijfolie, bladgroenten (gekookt), witlof, gedroogde pruimen, aloe vera, avocado's (niet de schil en pit), etc.
Ik geef afwisselend vlees compleet en pens compleet. Verder krijgt hij een paar dagen in de week echt vuile runderpens of lamspens. maar daar is zijn ontlasting niet echt dun van.
Olijfolie heb ik geprobeerd, maar daar kan zijn maag blijkbaar niet goed tegen en heb ik vervangen door een flinke klodder kokosolie per maaltijd.
Anne in Duitsland schreef: Maar had hij daar last van? Als dat 'het enige' is (ik wil dat niet bagatelliseren, maar ik bedoel: als hij verder geen pijn had bij het poepen en er ook geen proppen achterbleven), zou je dan toch niet kunnen overwegen hem die Isogel te blijven geven? Of zaten daar nog andere complicaties aan verbonden?

In ieder geval sterkte met alle zorgen om je hondje. :(
Zelfs met de isogel had hij last van proppen en moest hij flink persen om die prop er uit te krijgen. Wat daarna kwam was dan een lange worst.
Het nadeel van de isogel is dat het volume van zijn ontlasting heel groot wordt, en aangezien zijn darm helemaal uitgelubberd is gaat dat dus ook overal zitten en heeft hij de hele dag het gevoel dat hij moet poepen.
Ik heb zelfs zo'n drol meegenomen naar Maarten om hem dat te laten zien. Maarten had dit nog nooit gezien zo.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door