Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door signmodel
#3108730
monster schreef: Lodi en Dribbel hebben leptospirose gehad. Dribbel was 3 dagen ziek, maar niet hevig. Lodi van 4 maanden heeft het bijna niet overleeft en hijheeft nu nog minder energie als een normale hond. Hij was wel geënt en het komt zo weinig voor, dat de dierenarts het niet herkende. Pas in Utrecht werd de diagnose gesteld. Ik weet niet of Lodi nu immuun is, moet ik eens uitzoeken.
hond van een vriendin van mij heeft ook weil gehad ondanks de enting, is wel een jaar of 5 terug dus die zal de l2 nog gehad hebben.
de dierenarts van haar herkende het gelukkig gelijk en met 2 weken fikse ab-kuur en maar ook een paar dagen ziek geweest
Door signmodel
#3108901
chery schreef: Is het dan een idee om je hond te behandelen met een een homeopathische verdunning van het vaccin?
volgens mij werkt dat alleen bij een uitbraak, maar lizzy weet volgens mij wel het fijne ervan
Gebruikersavatar
Door chery
#3108955
Ik heb het besteld. Je geeft elke 3 maanden een homeopatische verdunning van het vaccin. Ik wil niet enten, maar niks doen voelt ook niet goed, want stel dat..... Ik vond dit een mooie oplossing.
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3109074
chery schreef: Ik heb het besteld. Je geeft elke 3 maanden een homeopatische verdunning van het vaccin. Ik wil niet enten, maar niks doen voelt ook niet goed, want stel dat..... Ik vond dit een mooie oplossing.
Waar heb je dat besteld en hebben anderen er ervaringen mee?
Door Lizzy
#3109100
signmodel schreef: volgens mij werkt dat alleen bij een uitbraak, maar lizzy weet volgens mij wel het fijne ervan
Bedoel je homeoprofylaxe? Nosodes? Dit zijn homeopathische verdunningen van de ziekte. In dit geval Leptospirosis. Ze kunnen ingezet worden wanneer er een epidemie heerst (dat hebben ze in Cuba gedaan, homeoprofylaxe aan mensen gegeven). En je kunt ze inzetten als alternatief voor vaccinatie. Hoewel een homeoprofylaxe absoluut NIET dezelfde bescherming biedt als vaccins.

Het werkt beide anders, nosodes (homeoprofylaxe) en entingen. Bij entingen spuit je een beetje ziekte in (vaccin is altijd afgeleid van de bacterie of het virus die de ziekte kan veroorzaken, dit is verzwakt of gedood, het afweer gaat aan het werk, prikkelt het immuunsysteem om antistoffen te produceren en zo bouwt de hond/mens immunuteit op). Nosodes zijn gemaakt uit de ziekte maar homeopathisch verdund. Neem je dus zo'n nosode (of je hond) krijg je geen ziekte materiaal binnen en worden er ook geen antistoffen aangemaakt. Tenminste, voor zover we weten. Maar kennelijk doet het op energetisch niveau iets waardoor het lichaam iets doet waardoor het zichzelf beschermt tegen besmet raken tegen de eigenlijke ziekte. Nou ja..., tenminste.... Dat is wat we hopen.

Laten we wel wezen, de meeste van ons gebruiken nog maar zo kort nosodes dat we op basis van eigen ervaringen niks over de werking kunnen zeggen. Nou heb ik vorig jaar al mijn honden nosodes gegeven en geen van alle hebben Lepto gekregen. Maar dat bewijs minder dan niks. Want de jaren daarvoor heb ik Linga en Bisq ook niet gevaccineerd EN geen nosodes gegeven en zij zijn OOK niet ziek geworden.... Je kunt pas zeggen "het werkt niet" als je je hond wel nosodes geeft tegen de 4 bacterie stammen en je hond wordt desondanks ziek door 1 van deze 4 bacterie stammen.... Maar zegt dat alles? Want een vaccin geeft ook geen 100% bescherming!

Als je meer wilt weten over immuniseren met homeoprofylaxe, kun je het beste googlen op Dr. Isaac Golden. Dit is zijn eigen website: http://www.homstudy.net/Research/. Maar, dit gaat wel over kinderen en homeoprofylaxe, niet over honden en homeoprofylaxe maar op zich is het principe natuurlijk gelijk.
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3109158
chery schreef: Duidelijk Lizzy. Je weet het nooit of het helpt, maar inderdaad met de vacvinatie weet je dat ook niet. Mijn oudste hond is jaren jiet geent, maar wil dit toch graag bij de pup doen.
Ik bestel het hier:
http://dier.jyoti.nl
Kun je dat zo per mail bestellen en wat kost het?
Gebruikersavatar
Door chery
#3109285
Lazy Garfield schreef: Kun je dat zo per mail bestellen en wat kost het?
Je kan ee mail sturen. Evt vragen worden vlot beantwoord. Rond de 34 euro voor 4x(elke 3 maanden)
Door Lizzy
#3109409
Overigens is er in Amerika ook onderzoek gedaan, Dr. J. Dodds refereerde daar laatst in een artikel aan. Homeoprofylaxe werkt volgens dit onderzoek niet.

Ah! Gevonden waar ik dat heb gelezen:
Door Lizzy
#3109538
Sterker nog, ik heb er ook dit jaar weer voor gekozen :)

Omdat ik wel geloof in dingen op energetisch niveau. En dat dingen werken, ook al zijn ze niet aantoonbaar. En ik geloof nou heel vaak niet in regulier....
Gebruikersavatar
Door chery
#3109544
Lizzy schreef: Sterker nog, ik heb er ook dit jaar weer voor gekozen :)

Omdat ik wel geloof in dingen op energetisch niveau. En dat dingen werken, ook al zijn ze niet aantoonbaar. En ik geloof nou heel vaak niet in regulier....
Ok duidelijk!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door