Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Lia*
#347549
Angelique schreef: Kan hoor, ik dacht het ook meteen :-\

Ik zou 'm heel goed in de gaten houden, kan best zijn dat er iets in die trant aan zit te komen.
Heb er al eens eerder van gehoord dat de maag waarschijnlijk al eerder gedraaid was maar dan nog niet helemaal doorgedraaid, maar dat die tussentijds weer teruggedraaid was.
Als die gaat braken en er komt na die slijm niks meer en je ziet ook maar enig opzwellen van de buik dan moet je heel snel bij de Da zien te komen.

Dat dacht ik ook gelijk.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#347550
Robian schreef: De heren slapen standaard naast mijn bed.
Daarom werd ik ook wakker toen hij moest braken en heb samen met hem in de badkamer gezeten.

De DA was er zeker van dat het een virusje was. Het heerste in onze wijk zei ze. :-\Ik hou hem met argus ogen in de gaten.
Dus de linkerkant gaat dan opzetten?

He jakkes. Alleen het idee.
Maar inderdaad een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Niet alleen de linker kant hoor,De gehele buik zet op.
Door Robian
#347576
Goedemorgen,

Vanochtend heeft Robbie om 5 uur weer gebraakt. Dit keer zonder schuim en zonder slijm.
Het was ook minder heftig als gisteren, na 4 keer braken begon het al weer weg te trekken.
Al met al heb ik nu een kwartier met hem in de badkamer gezeten.
De buik blijft mooi dun dus ik ben daarna, met Rob naast het bed, gewoon mijn nest weer ingedoken.

Wat ik wel heel vreemd vindt is dat het dus weer om 5 uur was.
Door Lizzy
#347599
Raadselachtig! Maar ik ging er toch mee naar de DA. Maagtorsies treden overigens het meest op in de nacht/ochtend. Op een lege maag....

Ik zou hem zeker direct probiotica gaan geven. En ik zou hem een bakje yoghurt voor het slapen-gaan geven, met daarin weer een dosis probiotica.
Door Robian
#347741
Lizzy schreef: Raadselachtig! Maar ik ging er toch mee naar de DA. Maagtorsies treden overigens het meest op in de nacht/ochtend. Op een lege maag....

Ik zou hem zeker direct probiotica gaan geven. En ik zou hem een bakje yoghurt voor het slapen-gaan geven, met daarin weer een dosis probiotica.
Kan een DA constateren of er een Maagtorsie aan zit te komen ???
Door Robian
#347854
Na vanochtend heeft Robbie niet meer gebraakt.
Ik heb hem vanmiddag drie kleine stukjes runderbraadlap gegeven om de combinatie lege maag en virus ,zoals Doedels schreef, voor te zijn.
Hij heeft net weer zijn bak carnibest naar binnen geschoven.
Ben benieuwd hoe het vannacht gaat.

De Da zei dat als de symptomen net zo erg werden als gisteren ik maar langs moest komen. Ze ging nog steeds voor de virus.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#348135
Een maagtorsie treedt meestal acuut op en niet zo geleidelijk.
Bovendien verwacht je dat niet echt bij een Sheltie.
En dan proberen ze te braken en komt er niets.
Dus daar lijkt het allemaal niet op.

Lijkt mij dat zijn maag een beetjevan streek is door iets verkeerds of een virus. Kan hij ergens gestressd van zijn?
Eventueel wat gember geven.
Door Robian
#348181
Vanochtend heeft hij twee keer overgegeven.
Er zat wat eten bij. Maar het was niet echt heftig. Het lijkt er toch op dat het een virus is. Ik kan aan hem merken dat hij zich niet helemaal toppie voelt.

Zo erg als eergisteren heb ik het nog nooit meegemaakt. :-\
Hij had zoveel schuim en slijm dat het zijn bek gewoon uitliep. Ik was soms gewoon bang dat hij erin bleef. Daarna heeft het 12 uur geduurt voordat hij weer moest braken. In de tussentijd at hij normaal en gedroeg hij zich ook normaal.
Als het stress zou zijn dan had hij het de rest van de dag ook moeten hebben lijkt mij. Het begon ook toen we lagen te slapen en nadat we samen drie kwartier in de badkamer hebben gezeten is meneer ook weer gewoon gaan slapen naast mijn bed.

Gelukkig kan ik nu dus een maagtorsie uitsluiten.
Allemaal bedankt voor het meedenken. Een maagtorsie was nooit in me opgekomen, nu hield ik in ieder geval zijn buik in de gaten voor het geval dat..

Is het gember voor de stress, voor de virus of voor zijn maag?
Door mini
#1821708
Mijn hond begon gisternacht rond half 4 met kokhalzen en kuchen kwam verder niks uit.
vanmorgen wel overgegeven maar ook het doorzichtige slijm met witte schuim wat hier werd aangegeven.
Ik heb mijn hond ook gewoon carnibest gegeven en wer dgewoon opgegeten.
daarna weer gebraakt en het eten bleef zitten maar weer alleen doorzichtige slijm met witte schuim wat eruit kwam.
ik maak me gelijk zorgen, ik dacht aan een graatje van de makreel die ze dinsdagavond heeft gegeten maar wel raar als dat 1,5 a 2 dagen daarna pas komt dan...

ik kan pas tussen 2 en half 3 terecht bij de dierenarts..dus ben thuis maar begonnen met schaaltje vleesbouillon maar dat schijnt ze niet te lusten.

vindt het zo zielig, ze lijkt koeite te hebben met kokhalzen/braken....

wel wil ze als de andere 2 honden aan het spelen zijn meespelen maar dan stopt ze snel omdat ze dan weer moet kuchen gevolgs met poging tot braken...
Door mini
#1821736
hoe kan ze dat oplopen als ze daarvoor is ingeënt..ze heeft ook niet in een kennel oid gezeten...
2weken geleden wel op show geweest....

is kennelhoest wel te genezen of moet ik me nu heel druk maken?? ze is 17 maanden
Door mini
#1821762
NEEEEEEEEEEEEEEEEJ :cryss: dat meen je niet...
fijn dat ze dat niet ff melden...
ben alleen 2 weken geleden op show geweest.. had 2 honden bij maar d eander vertoont helemaal niks.. alleen deze van 17 maanden...
en zaterdag stond er ook een show gepland.. maybe dat ik die maar cancel... zonde van het geld maarja gezondheid gaat voor!
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1821771
als je ze laat enten tegen kennelhoest wil niet zeggen dat ze het niet krijgen kunnen..
zou ze lekker rustig houden, wat honing geven, een kruidenhoestdrankje en eventueel vit c..
en een show, dat zou ik zeker niet doen...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door