Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Lou & Joy
#3093631
Kaela schreef: Oke, dan snap ik het.

Balen dat het voer wat voor de ontlasting beter is, de aanvallen weer lijkt te verergeren. Maar uiteindelijk is artrose ook een hele pijnlijke aandoening en zal pijnstilling vroeger of later ook nodig gaan zijn. Wat mijn ervaring is met dergelijke klachten, is dat de pijn je helemaal niet opvalt (op zo'n aanval na natuurlijk). Doe je al iets op het gebied van pijnbestrijding of heb je hier al iets mee gedaan?
Ik geef alleen metacam als ie een aanval heeft. 2 dagen is dan voldoende. Door de Primeval is ie erg opgeknapt, loopt ie stukken minder stram, rent weer en is bewegelijker. Dus zolang dat is ga ik verder niks aan pijnbestrijding doen. Alleen nu dus sneller weer een pijnaanval.

Ontlasting is altijd goed geweest, voedselallergie uit zich in poten kapot bijten tot ie niet meer kan lopen. Heeft ie al vanaf zijn 1,5 jaar en nu is ie 9. Voor het eerst in deze 7,5 jaar is ie dus 100% jeukvrij. Alleen nu viel me op dat zijn pijnaanvalken dit keer korter op elkaar is.

Ik weet dus niet of het komt door de overstap van vers naar brok. Jullie snappen vast wel dat ik niet terug wil naar vers en daar ook geen oplossingen voor zoek.

Maar stel dat het komt doordat nieren slechter afvalstoffen kunnen afvoeren, dan zou ik wellicht een supplement kunnen geven wat zorgt voor ontgiften.
Gebruikersavatar
Door Lou & Joy
#3093637
Ik weet verder wel de natuurlijke middeltjes tegen als ontstekingsremmers. En zoals ik al zei, het gaat goed met de supplementen die ik heb, alleen is het nu korter op elkaar. Mijn vraag blijft dus: kan het aan voeding liggen, zo ja hoe werkt dat dan precies. En wellicht kan ik daar dan op inspelen. Kan wel ontsteking remmen, maar pak het liever dieper aan door hetgeen wat het aanwakkert. Maar misschien denk ik nu wel te ver...
Gebruikersavatar
Door Papalou
#3093694
Nee vind het ook best logisch. Datgene wegnemen wat voor ontstekingen zorgt in plaats van ontstekingen remmen. Alleen is er weinig over bekend ben ik bang. Heb tijden geleden wel wat rond gezocht hierover en kwam met0name dingen uit Chinese geneeskunde uit.  Nieren inderdaad  en afvoeren afvalstoffen.  Jammer dat er nog zo weinig over invloed van voeding bekend is en frappant dat ei mogelijk verschil zou kunnen zijn tussen brok of barf. Of juist eigenlijk ook niet. Je bent wat je eet..

Interessant om in elk geval te horen als je iets meer weet. Succes met je zoektocht!
Door Lil
#3093720
Lou & Joy schreef: Ik weet verder wel de natuurlijke middeltjes tegen als ontstekingsremmers. En zoals ik al zei, het gaat goed met de supplementen die ik heb, alleen is het nu korter op elkaar. Mijn vraag blijft dus: kan het aan voeding liggen, zo ja hoe werkt dat dan precies. En wellicht kan ik daar dan op inspelen. Kan wel ontsteking remmen, maar pak het liever dieper aan door hetgeen wat het aanwakkert. Maar misschien denk ik nu wel te ver...
Ja, dat had ik begrepen. Dus mijn antwoord: mijn hond krijgt ontsteking in zijn artrose heup nadat hij (te veel) graan heeft gegeten. Dus krijgt hij 2 dagen brok of kvv met rijst in, dan krijgt hij weer een ontsteking (in het gewricht waar hij artrose heeft).
Lou & Joy schreef: Ik weet verder wel de natuurlijke middeltjes tegen als ontstekingsremmers. En zoals ik al zei, het gaat goed met de supplementen die ik heb, alleen is het nu korter op elkaar. Mijn vraag blijft dus: kan het aan voeding liggen, zo ja hoe werkt dat dan precies. En wellicht kan ik daar dan op inspelen. Kan wel ontsteking remmen, maar pak het liever dieper aan door hetgeen wat het aanwakkert. Maar misschien denk ik nu wel te ver...
Ik denk dat het dus niet goed gaat, want de ontstekingen komen terug en steeds sneller. Dat in combi met je vraag denk ik dus dat je een manier zoekt waarop het beter gaat, omdat het nu niet goed (genoeg) gaat.
Gebruikersavatar
Door Lou & Joy
#3094646
Lil schreef: Ja, dat had ik begrepen. Dus mijn antwoord: mijn hond krijgt ontsteking in zijn artrose heup nadat hij (te veel) graan heeft gegeten. Dus krijgt hij 2 dagen brok of kvv met rijst in, dan krijgt hij weer een ontsteking (in het gewricht waar hij artrose heeft).

Ik denk dat het dus niet goed gaat, want de ontstekingen komen terug en steeds sneller. Dat in combi met je vraag denk ik dus dat je een manier zoekt waarop het beter gaat, omdat het nu niet goed (genoeg) gaat.
Nou ik wou eerst weten of het voedsel gerelateerd kan zijn. Ik vind het te vroeg om te zeggen dat voedingssuplementen nu niet meer werken. Er kunnen namelijk altijd terugslagen zijn, ook net synthetische pijnstillers. En heeft het nu voor de eerste x kort op elkaar gehad. Mocht het nu weer gebeuren dan ga ik natuurlijke pijnstiller bijgeven!
Gebruikersavatar
Door Lou & Joy
#3094648
Lizzy schreef: Ja, lastig. Het zou best voeding gerelateerd kunnen zijn. Zit er wel iets van omega 3 vetzuren in deze brok?
Ja zit erin Lizzy, maar misschien is dat niet sterk genoeg in de voeding. Geef het nu niet extra bij, omdat ie echt overal op reageert. Maar dat deed ik op rauw ook al een hele tijd niet.
Gebruikersavatar
Door Lou & Joy
#3094676
charmed schreef: Misschien zou je eens alleen witvlees en witvis kunnen geven? Dat heeft hier jaren lang goed gewerkt, rood vlees (en graan) zet aan op de botten) witvlees zet niet aan op de botten. Je zou ook CBD olie in kunnen zetten, dat punt hebben wij hier ook bereikt en ze hebben stukken minder pijn.
Welke CBD olie hebben jullie en waar heb je die gekocht? Heb je misschien een link voor me? Bedankt alvast!
Door charmed
#3094694
Ja hoor, je kan gewoon je vragen stellen voor dieren. Ze hebben inmiddels wel ervaring mee opgedaan! Voor jezelf kan je ook informeren, maar dat zou ik even apart in een vraagstelling dan doen, anders wordt het verwarrend :)
Lou & Joy schreef: Bedankt! Moet ik bij hun informeren bedoel je of hebben hun geen verstand van gebruik bij dieren?

Heb er voor mezelf ook interesse in!!
Gebruikersavatar
Door Lou & Joy
#3094695
charmed schreef: Ja hoor, je kan gewoon je vragen stellen voor dieren. Ze hebben inmiddels wel ervaring mee opgedaan! Voor jezelf kan je ook informeren, maar dat zou ik even apart in een vraagstelling dan doen, anders wordt het verwarrend :)
Ok, dan ga ik er morgen even een mailtje aan wagen! Thnks :-)
Door hamada
#3095141
En op de website www.mediwiet.nl staat ook veel informatie. In het gastenboek van de site veel ervaringen, zowel van mensen als dieren.
Wij zijn ook begonnen met de CBD olie van Mediwiet destijds en ook erg tevreden met zowel producten als de mailcontacten.
Succes.
Gebruikersavatar
Door Faygen
#3095239
Onze cursusleidster van de KK cursus wist ons te vertellen dat het gebruik van "Diatomeeënaarde" ( kiezelaarde), naast een anti parasitaire werking als neven effect heeft dat het artrose vermindert.  Uit mijn directe omgeving heb ik de ervaring dat het werkt, persoonlijk uitgeprobeerd door iemand met artrose. Deze persoon merkt meteen een terugval na het stoppen van diatomeeënaarde. Op de volgende website kun je hier ook nog iets over terug lezen. http://www.gezondmetgras.nl/silicium-he ... -mineraal/
http://www.diatomeeenaarde.nl/
p.s. ik weet niet of het toegestaan is om een link op het forum te plaatsen naar de betreffende website voor informatie? anders verwijder ik 'm wel.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door