Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lil
#3090775
Fenixjuh schreef: Ohw, dat klinkt echt als een zware operatie  :o
Beterschap :biarmhug:
dat is amandelen verwijderen idd altijd al zonder dat het zo ernstig is als hier.  :-\
Door sella
#3090778
Hij heeft nu wel wat last van zwelling, ik zou hem buiten moeten laten om te koelen.
Een herder en die buiten zetten is niet echt stress arm.
Dus ik heb een natte handdoek in de vriezer gedaan en die om zijn keel gewikkeld, zo wissel ik de handdoeken af.
Ik zit niet te bibberen met de kachel uit en de deur open, en ventje voelt zich niet alleen en heeft het minder zwaar.
Zo komt de uitlaat voor Shay, en dan krijgt Buffel lekker koud eten.
Hij loopt nog steeds te bedelen om meer eten te krijgen, dus vandaag krijgt hij zijn maaltijd weer in 1 keer.
Door sella
#3090824
Hij heeft veel pijn, ik heb dus even flink gemopperd en ze hebben aan de baas gevraagd wat ik verder nog mag geven.
Novacam erbij en zijn ab, prednison en tramadol 2 uurtjes eerder gegeven, het stress drinken is nu na 2 uur eindelijk gestopt en hij ligt diep te slapen.
Gebruikersavatar
Door Radja
#3090840
Misschien ook een idee om waterijs te maken van honing met wat citroen en hem daar aan laten lebberen. En wanneer het weer mag met wat yoghurt,dus yoghurtijs. Boullion geef je al,maar ook daar kan je ijsjes van maken. Radja vond het heerlijk,maar beter nog het hielp,zwelling in haar keel werd minder. En voor nu,ijsjes zijn niet zo 1,2,3 klaar kan je ook van die mini vruchtenijsjes bij de supermarkt kopen,was een tip van mijn DA!
Door sella
#3090841
Nee, de koelhalsband is te zwaar om prettig te zitten nu, dat was heel zielig om te zien.
Ik wissel gewoon veel de ontdooide handdoek om voor een bevroren, dat accepteert hij ook het beste.
Nu hij zo lekker slaapt laat ik hem met rust.
Ik wissel wel weer als hij al dat water moet uitplassen.

Hij krijgt ijskoud water dat ik afkoel door er bevroren vlees in te doen.
Hij mag geen zoet en melk hebben. Ijsklontjes en waterijsjes laat hij gewoon ontdooien en likt het dan op.
Het is een luie snacker en een luie eter.
Gebruikersavatar
Door Radja
#3090857
Ach jee,dat heeft geen zin dan. Het leek me ook al sterk dat jij de koelband al niet had geprobeerd! En van de zoetigheid had ik niet gelezen,alleen dat hij geen melkproducten mag de eerste 2 wkn! Daarom schrijf ik ook eerst honing met citroen en water als waterijs en wanneer het weer mag met yoghurt.

Nogmaals heel veel sterkte en beterschap
Door sella
#3090881
Citroen in water vindt hij heerlijk, dat drink ik ook altijd, en hij drinkt dat mee normaal, alleen nu vertrekt zijn bekkie.
Ik hou het maar op heel koud water en heel koude bouillon.
Hij is nu na het slaapje en een heeeeeel grote plas weer een stuk beter te pas.
Door sella
#3091896
Ik heb vandaag de bacterie kweek terug gekregen: Negatief!!!
Omdat hij vanmiddag zo heftig reageerde, dat hij er bijna in bleef, is de ab is gestopt.
Maandag hebben we sowieso wondcontrole en komt de uitslag van de pathaloog.
Ik verwacht daar niets al te vreemds uit omdat ik bij de vorige kweek in wormerveer mee mocht kijken en ik zag dat zijn amandelen mooi roze en compact waren.
#3091946
sella schreef: Ik heb vandaag de bacterie kweek terug gekregen: Negatief!!!
Omdat hij vanmiddag zo heftig reageerde, dat hij er bijna in bleef, is de ab is gestopt.
Maandag hebben we sowieso wondcontrole en komt de uitslag van de pathaloog.
Ik verwacht daar niets al te vreemds uit omdat ik bij de vorige kweek in wormerveer mee mocht kijken en ik zag dat zijn amandelen mooi roze en compact waren.
He? Hoe kan dat dan?

Maar hee, fijn!
Door sella
#3091958
Maandag is tijdens de ok een bacterie kweek afgenomen. Hij zat van donderdags al op deze ab en omdat het zo een resistent kreng was zekerheid voor alles.
De studies en ervaringen zeggen dat de bacterie met 2-3 dagen deze bacterie dood zou zijn, echter zou een zo resistente bacterie ook niet bij honden voorkomen.
Maar hij is 2 jaar geleden bij het ziekenhuis in een watertje gevallen dat zijn staart er bijna afrotte :-X

Omdat die hk in wormerveer hem niet meer wilde behandelen en de baytril al gestopt was, heeft de bacterie 7 dagen lekker kunnen woekeren.
#3093647
De patholoog heeft gelukkig geen enge dingen gevonden in de amandelen. Wel heel erg aktief lymfeweefsel om die rot infectie de pas af te snijden.
Donderdag retour Sneek voor controle en een nieuwe kweek.
Als die ook weer negatief is, dan gaan we naar Tannetje toe.
Door de jaren heen heeft hij al een lymfeklier verwijdering onder zijn rechterschouder gehad, zijn milt eruit, en  nu zijn amandelen, de cytologie wees allemaal uit hyperplasie, wat je duizend keer liever als uitslag krijgt dan neoplasie, want dan is het tumor weefsel.
Tannetje gaf al aan in de mail dat zijn imuumsyteem een rommeltje is en dat we hem heel voorzichtig moeten gaan ontgiften als hij definitief vrij is van de bacterie.
Want zit er nog een residu dan heeft hij al zijn energie nodig om de bacterie te bestrijden en kost ontgiften hem veel te veel energie die hij niet kan missen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door