Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kiara
#3060817
okee dan moet ik de gel hebben,ga vanmiddag wel even halen,hoe vaak moet je dat smeren dan? Ik hoop trouwens dat het te koop is bij da drogist?
bedankt hoor voor de tip  ;)

Dat is inderdaad wel snel dan bij jou
Door sella
#3060893
Bij de ene wel en de ander niet. Ik koop het of bij de gezondheidswinkel of ik bestel het bij de apotheek of online.
Sommige etos heeft het ook, kruidvat en de tuinen heb ik het nog nooit gezien.
Ik smeer bij recent letsel 4 keer daags, maar nu het zo licht al is 2 keer daags.
Ik smeer het ook op mijn enkel, maar omdat dit letsel zo ernstig was, is nu 5 maanden later nog wel een zweem van blauw zichtbaar dat nog uit de dieperliggende weefsels komt.
Door sella
#3061117
Die werkt ook wel hoorik gebruik beiden, maar de gel is extra verkoelend en trekt sneller in. Verders maakt het niet veel uit, behalve dat als je net door je enkel gaat, dan is de koude gel heerlijk.
Heb je een verse wond, en kloppen de randen als de pieten, dan gebruik ik bv wel de creme want die vloeit niet zo uit en zit geen alcohol in en dat is wel fijn met een verse wond.
Ook in de buurt van lichaamsopeningen is de creme prettiger in gebruik.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3061287
Ik wist nier dat je het ook op een wond kan gebruiken maar alleen op de randen dus?
Ik had weinig keus ze hadden niks allen deze.
Het lijkt wel minder te woorden of doordat ik het lichtjes in masseer.
Ik moet morgen toch naar de apotheek zal het daar is vragen altijd handig om in huis te hebben, want die tabletten doen niks
Door sella
#3061390
Ja alleen de blauwe plekken en net tot onder de hechtingen smeren. Niet op de snijranden en de hechtingen.
Ik zweer wel bij de tabletten bij kneuzingen, maar goed ieder lichaam is anders he. Ze hadden de samenstelling veranderd en toen heb ik lopen huilen van ellende zoveel meer pijn.
Nu het weer op het oude recept is werkt het weer als een trein.

Overigens bellis perenis is het nederlandse valkruid, ik gebruik dat ook graag, naast de arnica.
Gebruikersavatar
Door pike
#3061400
sella schreef: Ja alleen de blauwe plekken en net tot onder de hechtingen smeren. Niet op de snijranden en de hechtingen.
Ik zweer wel bij de tabletten bij kneuzingen, maar goed ieder lichaam is anders he. Ze hadden de samenstelling veranderd en toen heb ik lopen huilen van ellende zoveel meer pijn.
Nu het weer op het oude recept is werkt het weer als een trein.

Overigens bellis perenis is het nederlandse valkruid, ik gebruik dat ook graag, naast de arnica.
Bellis perennis (met dubbel n) is het madeliefje ....

Valkruid heet in het Nederlands Wolverlei en is Arnica montana
Gebruikersavatar
Door pike
#3061530
sella schreef: Toch is dat door de homeopaat mij als de nederlandse arnica aangeraden. En het werkt ook goed op blauwe plekken ect
Op die manier dus, als vervangings- of aanvulend middel. Maar Bellis blijft hoe dan ook het madeliefje en wordt nooit een wolverlei.  :biggrin2:
Door sella
#3061808
Dat is helemaal waar. Ik snap het ook niet helemaal, heb je bv de arnica balsem van zonnegoud, dat werkt weer veel beter dan de arnica gel of zalf van vsm.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door