Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Connys
#345240
Breezer schreef: Nee het zat tot nu toe alleen op z´n borst en dan ook alleen op het witte gedeelte. En nu zit het ook een beetje tussen de zwarte haren net onder de witte vlek tussen z´n voorpoten.

En verder helemaal niet. Ook niet op de delen waar wat minder haar zit. Bv op z´n buik, liezen en achter z´n oren.
nou ik vroeg dat, omdat ikzelf vervelende ervaringen heb, met coniferen, tomatenplanten, dus met planten die agressieve allergische reacties veroorzaken, dat kan nl ook voor kortharige honden zo zijn en als je tests laat doen komt de conifeer er nl niet uit, misschien moet je die optie ook eens nagaan, waar slaapt hij als hij buiten is en waar loop je langs als je hem uitlaat, of als je ergens regelmatig bent. ik vindt het heel vervelens voor breezer en voor jou, sterkte ermee!
Door Breezer
#345331
connys schreef: nou ik vroeg dat, omdat ikzelf vervelende ervaringen heb, met coniferen, tomatenplanten, dus met planten die agressieve allergische reacties veroorzaken, dat kan nl ook voor kortharige honden zo zijn en als je tests laat doen komt de conifeer er nl niet uit, misschien moet je die optie ook eens nagaan, waar slaapt hij als hij buiten is en waar loop je langs als je hem uitlaat, of als je ergens regelmatig bent. ik vindt het heel vervelens voor breezer en voor jou, sterkte ermee!
Ik heb geen coniferen in tuin, en op onze uitlaatroute komen we deze ook niet tegen. Tomatenplanten heb ik wel, alleen kan Breezer daar niet in de buurt van komen.

Maar bedankt voor de tips in ieder geval.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#345337
Breezer schreef: Goed nieuws!!

Woensdag om 11:00 uur hebben we een afspraak bij Tannetje in Almere.


We kregen van het weekend een blauwe envelop waarin werd verteld dat we een aardig bedragje terug kregen. Dus kan nu gelukkig sneller dan verwacht een nieuwe richting in slaan met Breezer.
Nou, ik hoop dat je er dan eindelijk achter kan komen waar het vandaan komt, zodat er wat aan gedaan kan worden. Veel succes alvast ;)
Door Doedels
#345708
Breezer schreef: Goed nieuws!!

Woensdag om 11:00 uur hebben we een afspraak bij Tannetje in Almere.


We kregen van het weekend een blauwe envelop waarin werd verteld dat we een aardig bedragje terug kregen. Dus kan nu gelukkig sneller dan verwacht een nieuwe richting in slaan met Breezer.
Nou, ik had niet verwacht dat ik het ooit zou zeggen, maar: leve de belasting ;D
Door Breezer
#345712
Doedels schreef: Nou, ik had niet verwacht dat ik het ooit zou zeggen, maar: leve de belasting ;D

Nou idd, anders hadden we het nog een kleine 14 dagen moeten uitzingen.
Door Breezer
#345715
Even wat anders...

Breezer heeft gisteren lekker gesparteld in het zoute water. En ik moet zeggen z´n huid is de hele dag nog niet rood geweest. De bulten zitten er nog wel, met korstjes erop. Dus geen puistjes meer. En hij is weer lekker aan het vervellen.

Misschien dat we woensdag nadat we bij Tannetje zijn geweest wel weer ff naar het strand rijden als het een beetje lekker weer is.
Door Doedels
#345722
Breezer schreef: Even wat anders...

Breezer heeft gisteren lekker gesparteld in het zoute water. En ik moet zeggen z´n huid is de hele dag nog niet rood geweest. De bulten zitten er nog wel, met korstjes erop. Dus geen puistjes meer. En hij is weer lekker aan het vervellen.

Misschien dat we woensdag nadat we bij Tannetje zijn geweest wel weer ff naar het strand rijden als het een beetje lekker weer is.

Ja, goed idee. Veel huidklachten knappen op van zeewater. Volgens mij is het wel verstandig om thuis het zand en zout er weer uit te spoelen omdat honden met een gevoelige huid daar jeuk van kunnen krijgen.
Door danielle1980
#345826
Breezer schreef: Even wat anders...

Breezer heeft gisteren lekker gesparteld in het zoute water. En ik moet zeggen z´n huid is de hele dag nog niet rood geweest. De bulten zitten er nog wel, met korstjes erop. Dus geen puistjes meer. En hij is weer lekker aan het vervellen.

Misschien dat we woensdag nadat we bij Tannetje zijn geweest wel weer ff naar het strand rijden als het een beetje lekker weer is.

bij minx mijn bull helpt zeezout heel erg goed,
heb t in de winkel gekocht en af en toe gaat ze in een badje als ze weer wat erger heeft.
Door Breezer
#345951
Lizzy schreef: Hee fijn dat je nu naar Tannetje kunt!!
Ja echt wel!

Ben zelfs een soort van zenuwachtig, ben zo nieuwsgierig wat ze te vertellen heeft.
Door Breezer
#346567
Nou we zijn weer terug hoor!!

We waren eerst een beetje verkeerd gereden, gevolg was dat we door een soort park reden en dat Breezer dus helemaal hyper werd. Want die dacht dat we lekker gingen wandelen.
Uiteindelijk toch gevonden.

Het kleed en de schoenen van Tannetje werden uitgebreid besnuffeld, waardoor het leek alsof we een klein varkentje mee hadden genomen. ;D

Uitgebreid gesprek gehad, en ik moet zeggen ik heb er een goed gevoel bij.

Het zal waarschijnlijk allemaal wel wat langer duren dan ik wil. Maar goed er wordt aan gewerkt. Tannetje heeft een soort stappenplan gemaakt voor Breezer.

Eerst gaan we met homeopathie aan de gang, mocht dit niet het gewenste resultaat geven icm het eliminatiedieet. Dan gaan we over op draineren. En als laatste redmiddel hebben we nog de kruiden.

Wat ik begrepen heb gaat haar eerste vermoeden toch uit naar een voedingsallergie, dit omdat de uitslag niet minder werd door de prednisolon.

We hebben nu korrels mee gekregen voor als de huid weer erg rood of dik wordt.

En korrels om het probleem te behandelen.

En verder moet Breezer lekker vaak zwemmen in zeewater.

Ik heb er een goed gevoel over, en heb nu eindelijk het idee dat er naar me geluisterd is en dat ik ook begrepen wordt. Iets wat ik over mijn dierenarts niet kan zeggen.

Dus tot zover weer een update.
#346570
Dit klinkt hartstikke goed zeg. Alleen al het feit dat er nu series naar je geluisterd werd.
En ja we zouden altijd willen dat een probleem gelijk wordt opgelost, maar helaas werkt dit vaak niet zo.
Er is nu tenminste een goed plan opgesteld, dus er wordt nu goed aan gewerkt.
En dat vele zwemmen in zee, denk niet dat Breezer dit erg vind. ;D

Ben blond dus ik had alleen 1 vraagje; wat houd draineren in? :-[
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door