Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kiara
#3055846
Wat fijn dat je nu vertrouwen heb in een andere praktijk, ik weet er ook helaas alles van, ben nog in "gevecht"
Ik geef mijn Berner met blaas klachten ook nog kwark en wat lizzy zegt ook zuurder maken, ik heb net 3 weken AB achter de rug en morgen nieuwe echo zal mij benieuwen
Heel veel succes en sterkte
En o ja selderij geef ik ook, liefst vers maar gedroogd kan ook
Door Lizzy
#3055855
Gwendolyn schreef: Dank alvast voor alle reacties.  :)

Leishmania etc is nog niet uitgezocht, dat is idd wel een goed idee. Zou wel bummer zijn, ze is ruim zes jaar weg uit Griekenland inmiddels, dus ik waande me inmiddels wel redelijk veilig.

Ik heb inmiddels andere pijnstiller, hoewel de dierenarts me aanraadt om bij voorkeur niet te gebruiken.
Ook is er vandaag (praktijk in de buurt heeft gelukkig zaterdag spreekuur) een rontgenfoto gemaakt.
Spondylose is het in elk geval niet. Wel zagen ze een hoop gasvorming in de darmen, wat het idee maagklachten onderschrijft.

We gaan elimineren met hert, ik kon vandaag pas halen, want ik moest een eindje uit de richting om er aan te komen, dus we beginnen morgen.

Honger heeft ze niet meer, ik ben haar meer gaan voeren. Dat moet alleen wel terug, want ze als gevolg daarvan in een maand ruim een kilo aangekomen.
Het drinken is iets minder geworden en vooral wisselender. Op sommige dagen drinkt ze niet substantieel meer dan ze voorheen deed, op andere dagen drinkt ze nog steeds een waterbak of drie (iets minder dan een liter) leeg.

We zijn overigens vandaag dus voor het eerst bij een andere kliniek geweest en daar heb ik wel echt een goed gevoel bij. Ze lijken daar echt gemotiveerd om te achterhalen wat er aan de hand is, dit in tegenstelling tot mijn eigen dierenarts die met tegenzin verwees en eigenlijk vooral vond dat ik me aanstelde. En die dingen gewoon over het hoofd heeft gezien ( hele rugpijn verhaal is elders geconstateerd, eigen arts vond het niet terug). We gaan dus denk ik maar van dierenartspraktijk wisselen.

Zelf ph sticks kopen vind ik ook wel een goed idee. Ik zal eens uitzoeken waar ik die kan krijgen.
Ik heb appelazijn in huis, alleen geen biologische, kan ik die ook gewoon gebruiken om te verzuren?
Ik raad je echt bio aan. Ze hebben dat wel bij zelfs de AH.

Ze heeft verder geen dikke buik? Is ook niet sloom? Ook geen huidproblemen of kaalheid?

Wat fijn dat ze bij deze nieuwe DA kliniek wel gemotiveerd zijn! Dat scheelt de wereld!
Door Gwendolyn
#3055892
Het maakt idd een wereld van verschil als je een meewerkende dierenkliniek hebt, ben nu een stuk geruster dat we uiteindelijk wel uitvinden wat er aan de hand is.

Ze heeft beslist geen dikke buik en ook geen huidproblemen of kaalheid.
Ze ligt wel veel meer dan voorheen, maar ze is niet echt sloom. Als er iets gebeurt wat voor haar interessant is is ze snel genoeg met reageren (eten, wandelen, mensen buiten die weg moeten ;)).
Ze vraagt wel veel meer aandacht, door met haar koppie op mijn schoot te komen hangen, of gewoon door me voortdurend in de gaten te houden en aan te kijken. Alsof ze steun zoekt.

Inmiddels zijn we begonnen met hert geven en krijgt ze sinds gisteren 10mg Omeprazol per dag. We gaan zien of dat helpt.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3055905
Dat meer aandacht vragen herken ik ook zo bij mijn Berner, dacht dat het met de epilepsie aanvallen te maken had, maar blijkbaar bij jou hond ook, misschien dat ze zich niet prettig voelen om wat voor reden dan ook en dan steun zoeken  :-\
Soms denk ik wel is wou dat ze konden praten
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door