Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3016756
Vanmiddag met Chendo bij Christiane Görig geweest. Wat een ontzettend fijne vrouw. Zeer kundig en heel lief voor Chendo. We zijn bijna een uur binnen geweest en ze nam alle tijd. We kregen alle uitleg die we nodig hadden.
Volgens haar heeft Chendo episcleritis, en wel aan allebei zijn ogen. Ze heeft ook zijn rechteroog bekeken en zei meteen, hier heeft hij het ook, alleen dan op een zeer moeilijke plek onder zijn 2e ooglid, maar niet zo erg als links.
Een curettage had volgens haar helemaal geen nut, en een biopt was al helemaal niet nodig en zou alleen een bloederige toestand worden omdat het oog dan bloed als een rund.

Het is echter zeer moeilijk te behandelen en kan altijd terugkomen.

Chendo heeft onder plaatselijke verdoving een spuit met moderin in zijn ogen gekregen op de plekken waar de ontsteking zat.Dit was volgens haar het beste om het gericht op de plek aan te pakken. Verder zalf die ik 4x per dag aan moet brengen en als de tube op is moet ik foto's maken en naar haar doorsturen.
Daarna verder met dex-zalf. Het gaat maanden in beslag nemen en als we mazzel hebben gaat het helemaal weg. Maar het kan ook zijn dat ik hem heel zijn leven moet blijven zalven.

Als we het daar niet mee onder controle krijgen zou hij aan de prednison moeten en in het ergste geval aan een medicijn waar ik de naam van kwijt ben, maar dan zou hij niet meer in de buurt van kinderen c.q puppies e.d mogen komen.
#3017256
Het is een ontsteking van het vlies onder het bindvlies. In het begin bij de gewone DA werd er gezegd gewoon een paar dagen druppelen en er dan voorlopig afblijven dan gaat het vanzelf over.
Maar het is recidiverend geworden en komt in steeds heftigere mate terug.
we gaan nu proberen om het onder controle te krijgen.
Ze denken dat het een auto immuun aandoening is maar zekerheid is daar niet over.
#3017486
tt-tjes schreef: Het enige nadeel is dat de zalf hier in Nederland niet te krijgen is. In Belgie en Duitsland nog wel, en anders via een internationale apotheek.
Bah, wat een nare diagnose,    :-\

Als het med. niet in Nederland te krijgen is, dan mogen Duitse  en Belg. apo's het  vaak ook niet over de grens sturen,  het staat of valt dan met registratie van het medicijn. :-\ In dat geval kunnen je de BP'ers die in DE.  of in BE wonen je misschien helpen.  ;)

Beterschap  met je manneke  :-*
#3017529
tt-tjes schreef: Het is bij Chendo waarschijnlijk chronisch geworden. Als in het begin meteen die injecties gezet waren dan was het niet zo ver gekomen denk ik.
Maar dat is praten achteraf.
Dat is inderdaad achteraf praten. Maar het voornaamste is dat je nu een juiste diagnose hebt en dat door te 'shoppen' voor een andere behandeling.

Ik hoop dat de injecties en een maand zalven genoeg zijn! Beterschap!!
#3017537
nova schreef: Bah, wat een nare diagnose,    :-\

Als het med. niet in Nederland te krijgen is, dan mogen Duitse  en Belg. apo's het  vaak ook niet over de grens sturen,  het staat of valt dan met registratie van het medicijn. :-\ In dat geval kunnen je de BP'ers die in DE.  of in BE wonen je misschien helpen.  ;)

Beterschap  met je manneke  :-*
Ik heb een collega in België wonen en zij gaat voor mij informeren bij haar DA. Anders is het wel te bestellen via deze oogarts. Hun bestellen het via een internationale apotheek. Mevr Görig zei dat het dan wel veel duurder is, maar ik heb gezocht op interneten de prijs in DE maakt niet zo veel uit.
#3077654
tt-tjes schreef: Hier even een update over de ogen van Chendo. Na maanden van zalven en druppelen durf ik te zeggen dat het zo goed als weg is. Ik druppel nu nog om de paar dagen en er is bijna niets meer van te zien. Wel traant 1 oog nog wat maar ook lang zo erg niet meer.
Wat een supergoed nieuws!!!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door