Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2989288
Okugest hebben we net nog even snel gehaald, want dat had ik niet in huis (mijn honden spugen nooit meerdere malen op 1 dag eigenlijk, heel soms valt het eten niet goed en gooien ze het eruit, maar dat blijft er dan wel gewoon in en komt eigenlijk ook zo goed als nooit meer voor)

Hoeveel Okugest kan/mag ik geven ?
En is het zinvol om er Kamillethee met honing voor de smaak naast te geven zodat hij wel vocht binnenkrijgt ? (Hij drinkt ook heel weinig)

Het vreemde is, hij poept wel gewoon normaal (hard)
Zou het dan toch nog een virus kunnen zijn ?
#2989290
Monique77 schreef: Okugest hebben we net nog even snel gehaald, want dat had ik niet in huis (mijn honden spugen nooit meerdere malen op 1 dag eigenlijk, heel soms valt het eten niet goed en gooien ze het eruit, maar dat blijft er dan wel gewoon in en komt eigenlijk ook zo goed als nooit meer voor)

Hoeveel Okugest kan/mag ik geven ?
En is het zinvol om er Kamillethee met honing voor de smaak naast te geven zodat hij wel vocht binnenkrijgt ? (Hij drinkt ook heel weinig)

Het vreemde is, hij poept wel gewoon normaal (hard)
Zou het dan toch nog een virus kunnen zijn ?
Okugest mag je de halve volwassen mensen dosis geven.
Kamillethee met honing mag zeker! Dat werkt heerlijk kalmerend.
Kus voor Kay :-*
#2989297
Monique77 schreef: Thnx !!!

En tot wanneer zou jij je hond laten vasten ? Hij heeft nu natuurlijk al 2 dagen alles eruit gegooid, dus heeft per saldo al 2 dagen niet gegeten .....
Ik zou morgenmiddag wat geitenyoghurt proberen. En dan even kijken hoe dat gaat. Als dat erin blijft en hij dat lust, morgenavond een beetje spiervlees.
#2989301
Hij heeft zijn 1e Okugest binnen en de eerste paar slokken met thee/honing zijn gelukkig ook binnen.
Laat hem nu om het uur iets drinken, en dan voor we gaan slapen nog een Okugest.
En dan morgenochtend zelfde plan en s'middags geitenyoghurt, en als dat allemaal goed gaat s'avonds wat spiervlees

Mensen, wat een geweldig informatief forum is dit met iedereen die meedenkt en tips geeft !! Mijn dank is groot  :-*
#2989302
Tyke heeft het ook gehad, een paar weken geleden. We zijn er nu pas een beetje vanaf. Bij hem werd het zelfs een darmontsteking.

Het heerst inderdaad, ik hoor overal van honden met zulke symptomen. In onze kliniek ook, maar gelukkig is de grootste golf nu voorbij.

Ik merkte dat Tyke moeite had met het bot te verteren, dus ik had hem even op Smuldier gezet (calciumpreparaat ipv echt bot). En probiotica.

Beterschap voor je mannen!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door