Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door sella
#2993831
Lil schreef: Wat een ellende! Heel veel sterkte. Ik kan er niets aan doen, maar vind die troxocil doodeng. Je kunt het er niet meer uithalen en blijft wel nog lang doorwerken.
Het was kiezen, hem laten gaan of dit nog proberen.
Maar goed, ik heb gister even goed mijn hart gelucht en het filmpje laten zien, en dat was toch reden om hem nu een week op pantazol te houden en daarna tramadol bijgeven als de troxocil uitgewerkt is en sparen voor goudinjectie. Buffel is nog maar net 4 tenslotte :-\

Toch heb ik goede dingen gezien met troxocil bij Diego.
Het was kiezen uit 2 uitersten van kwaden.
Door Lil
#2993860
sella schreef: Het was kiezen, hem laten gaan of dit nog proberen.
Maar goed, ik heb gister even goed mijn hart gelucht en het filmpje laten zien, en dat was toch reden om hem nu een week op pantazol te houden en daarna tramadol bijgeven als de troxocil uitgewerkt is en sparen voor goudinjectie. Buffel is nog maar net 4 tenslotte :-\

Toch heb ik goede dingen gezien met troxocil bij Diego.
Het was kiezen uit 2 uitersten van kwaden.
jee wat heftig bij zo'n jonkie!
snap het proberen helemaal, zou ik ook doen. bedoelde meer te zeggen dat ik steeds hoor dat veel da's de troxocil een mild middel vinden en ik ook tegen geluiden hoor. hoop dat buffel snel opknapt!
#2993882
Lil schreef: Ik wil tabletten. Boris wordt erg goed in het uitspugen.
Ik wist niet dat die er ook waren. Dat is wel makkelijker ingeven. Ik zal maandag eens informeren. Fjurdy heeft nu 1x gehad, maar merk nog niets. Nog steeds heel erg hijgen, strekken en smakken.
Door Lil
#2993946
tt-tjes schreef: Ik wist niet dat die er ook waren. Dat is wel makkelijker ingeven. Ik zal maandag eens informeren. Fjurdy heeft nu 1x gehad, maar merk nog niets. Nog steeds heel erg hijgen, strekken en smakken.
Boris heeft een half jaar geleden tabletten gehad. Dat drankje spuugt hij uit terwijl ik het nog erin aan het spuiten ben. Het doet niets tegen misselijkheid! Het legt een laagje dus handig bij reflux of bij zweren of beschadigingen. Denk dat je nog iets erbij moet geven, maar 1 keer is ook nog weinig. We weten
Door sella
#2994060
Balen dat Boiris zo misselijk blijft.
Wat ik me herinner van het vloeibare beschemlaagjes middel, is dat het zo vies wee is, dat je zowat je braakneiging niet kan onderdrukken.

Buffel heeft dus nog troxocil gekregen omdat hij de dagelijkse ingaven van tabletten niet meer kon velen, van rimadyl, naar metacam, naar previcox, naar onsior en nu dan dit.
Het is niet anders. Als alles tot rust is ga ik nog met lipoic acid en hyaloronzuur proberen het leven prettiger te maken voor de kanjer.
Door Lil
#2994126
sella schreef: Balen dat Boiris zo misselijk blijft.
Wat ik me herinner van het vloeibare beschemlaagjes middel, is dat het zo vies wee is, dat je zowat je braakneiging niet kan onderdrukken.

Buffel heeft dus nog troxocil gekregen omdat hij de dagelijkse ingaven van tabletten niet meer kon velen, van rimadyl, naar metacam, naar previcox, naar onsior en nu dan dit.
Het is niet anders. Als alles tot rust is ga ik nog met lipoic acid en hyaloronzuur proberen het leven prettiger te maken voor de kanjer.
Boris is niet misselijk, die is van alle klachten af. tt-tjes schrijft dat Fjurdy blijft smakken etc.
En tegen de viesheid is een oplossing: vraag of ze pillen bestellen.
Door Lil
#2994755
sella schreef: Succes, ik hoop dat hij de previcox goed verdraagt. Geef hem een lekkere kus op zijn bolleke van mij.
Dank je! Ik hoop het ook na de uitleg van gisteren. Tramadol geeft gewenning en werkt dan ook steeds slechter en doet niets aan de ontsteking. Vind het wel eng (op rimadyl bloeding gehad), maar ik en de da hebben echt haviksogen.
Door sella
#2994904
Rimadyl werkt veel naarder op de maag. Wat dat betreft vindt ik previcox echt beter, ik heb er al 4 honden op gehad. Mijn dieren krijgen nooit meer rimadyl. Dat is iets wat ik in de loop van de jaren heb geleerd, en dat waren nooit oudjes die al kwetsbaarder zijn dan de jongere goden onder de honden, die hadden er al zo een last van.

Buffel is natuurlijk een verhaal apart, zijn hele spijsvertering is gestopt toen hij 18 maanden was, achteraf, denken we dat hij net geen volledige maagtorsie heeft gehad door de grote milt.
Heel de slokdarm en een deel van de maag zag wit ipv mooi roze.
Dat is inmiddels wel verbeterd, en de milt is eruit, echter die geknepen wervel blijft.

Ik hoop voor Buffel dat als de troxocil uit het lichaam is, dat ik nog met wat zuren aan de gang kan voor hem, daar het voor mij ook veel doet voor mijn artrose.
Nu tolereert zijn systeem het niet.
#2995351
Hier lijkt de ulcogant ook aan te slaan. Ik stap straks ook weer van de tramadol af. Fjurdy heeft in het begin ook previcox gehad, werkte super, maar daar ben ik mee gestopt toen hij de lever en pancreas problemen kreeg. Ik ga weer terug naar de novacan, samen met de ulcogant. Kijken of dat goed blijft gaan. Previcox heb ik nog liggen maar ik weet niet of ik dat aandurf.
Door Lil
#2995444
tt-tjes schreef: Hier lijkt de ulcogant ook aan te slaan. Ik stap straks ook weer van de tramadol af. Fjurdy heeft in het begin ook previcox gehad, werkte super, maar daar ben ik mee gestopt toen hij de lever en pancreas problemen kreeg. Ik ga weer terug naar de novacan, samen met de ulcogant. Kijken of dat goed blijft gaan. Previcox heb ik nog liggen maar ik weet niet of ik dat aandurf.
Kunnen we bijna ruilen. Heb nog zo'n 50 ml loxicom.
Door Lil
#2996022
tt-tjes schreef: Had laatst ook een vervanging voor Novacam maar werkte niet goed. Nu weer een fles novacam besteld.
ik ga zo meteen ff bellen naar de apotheek of ik de ulcogant zo kan bestellen bij hun.
Novacam is toch vervanging? Officieel is metacam. Ja, helaas niet altijd werken andere merken even goed. Ik heb helaas niets aan ulcogant tabletten. Vermoedelijk toch slokdarm beschadigt en om daar een laagje te leggen heb je drankje nodig. Laat mij SVP weten of lukt via apotheek en of dat idd duurder is dan bij de da.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door