Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door jeanne
#339151
Truus schreef: Hoi Geer, ik las nog een tip...weet niet of het werkt hoor maar....
Vlooien bij honden en katten kunnen bestreden worden door op een wit schoteltje wat water en slaolie te dien en er 's avonds een lichtje op te laten schijnen. De vlooien springen eropaf en verdrinken.
Wel een aantal dagen volhouden.....
Laat je weten of het werkt ::) ;) ;D
je kunt ook een theelichtje/drijfkaarsje op een schaaltje zetten is mij verteld, ben ook benieuwd of dat werkt ::)
Door jeanne
#339153
je kunt je hondendekentjes met de vlooienshampoo wassen, doe ik ook als ik ook maar 1 vlo heb zien springen in huis. Daarnaast behandel ik mijn huis twee maal per jaar met de omgevingsspray van Exil. En voordat je op vakantie gaat is het ook verstandig even je huis te sprayen, plinten, tapijtjes, gordijnen, stoffen bank. Ik ben blij dat wij niet veel stoffen dingen in huis hebben ;D

(met een trimsalon aan huis, houd je dat gewoon niet 100% tegen helaas)
Laatst gewijzigd door jeanne op vr 24 jun 2005, 09:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Peet
#339167
jeanne schreef: je kunt ook een theelichtje/drijfkaarsje op een schaaltje zetten is mij verteld, ben ook benieuwd of dat werkt ::)

En vergeet het anti-vlooien dansje niet, bij maanlicht....Afbeelding
Door jeanne
#339280
Peet schreef: En vergeet het anti-vlooien dansje niet, bij maanlicht....Afbeelding
volle maan dan wel he? :P
Gebruikersavatar
Door Hitam
#339299
Dat was gisteren!
Volgens mij verzuipen vlooien niet zo gemakkelijk. heb er wel eens een paar in water gestopt maar die sprongen weer vrolijk verder toen ik ze er na een uur uithaalde.
Door Lizzy
#339302
Vlooien verzuip je inderdaad niet in water... de krengen. Maar, als je een druppeltje afwasmiddel in het water doet, dan hebben ze geen schijn van kans en verzuipen ze echt direct! (dus relatief weinig vlooienleed ;D).
Door geer
#339311
Goed...de dames zijn nu zowel in- als uitwendig ontvlooid.. Vanavond zal ik mijn zwarte lange jurk aan trekken en al 'Oehoehend' om een soepbord dreft met een schemerlamp gaan dansen... Als ik toch met die regendans bezig ben ::)
Door 202spots
#339314
Hitam schreef: Dat was gisteren!
Volgens mij verzuipen vlooien niet zo gemakkelijk. heb er wel eens een paar in water gestopt maar die sprongen weer vrolijk verder toen ik ze er na een uur uithaalde.
Zoals in eerder geplaats bericht:
"Without the dish soap the water surface tension is enough that they can jump off but with the soap the sink and drown"

Voor de niet engels lezende ,hier vrij vertaald:
"Zonder de afwasmiddel is de oppervlakte van 't water strak genoeg zodat ze (de vlooien) er vanaf kunnen springen,maar met 't zeep erin, zinken ze en verdrinken."

Wanneer ik bij mijn vorige (langer haar) honden wel is zat te vlooien,had ik altijd 'n bakkie met zeepwater naast me staan,en gooide daar de gevangen vlooien in.

Jeanne....Ik zou nooit s'nachts 'n brandende kaars in huis zetten zonder dat ik er bij zit.
Door geer
#339317
Zeep breekt inderdaad de oppervlaktespanning. Leg maar eens een vloeipapiertje in een glas water en dan een speld in de 'vouw' van het papiertje...dat blijft drijven. Zodra je er een druppel Dreft bijgooit, zinkt het bootje...

(Voor de generatiegenoten; die komt uit het boekje van Max Laadvermogen, red.)
Door Femke
#339358
en een stukje vlooienband in je stofzuigerzak, anders jumpen de vlooien er zo uit als de opgezogen uitjes uitkomen.....

(bij gebrek aan een vlooienband werkt een wattenschijfje met wat frontline misschien ook wel??)
Door 202spots
#339674
Femke schreef: en een stukje vlooienband in je stofzuigerzak, anders jumpen de vlooien er zo uit als de opgezogen uitjes uitkomen.....

(bij gebrek aan een vlooienband werkt een wattenschijfje met wat frontline misschien ook wel??)
Of vlooien poeder meezuigen.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#339953
geer schreef: Goed...de dames zijn nu zowel in- als uitwendig ontvlooid.. Vanavond zal ik mijn zwarte lange jurk aan trekken en al 'Oehoehend' om een soepbord dreft met een schemerlamp gaan dansen... Als ik toch met die regendans bezig ben ::)
De regendans heeft geholpen, de vlooiendans ook?
Door geer
#339958
Nou...ik weet het niet... ik heb het huis nog niet kunnen doen omdat we tot nu toe continu bezoek hebben gehad, en 't is een beetje sneu om die mensen in de Beaphar-lucht te zetten, maar vanavond zal ik iedereen aansporen om rond een kaarsje en een sopje te dansen... ;)
Door geer
#344228
Ik word gek van die krengen. De dames zijn gewassen met vlooienshapoo en daarna met een pipetje ontvlooid. Ted met een 'gewone' Frontline, Sophie en de katten met een die ook anticonceptisch werkt... Het huis heb ik gesprayed...en toch blijf ik vlooien vinden op Sophie. Ted en de katten lijken nergens last van te hebben, maar Sophie blijft maar krabben en bijten, vooral rond haar kont en in haar liezen. Daar zit het nu helemaal vol met korstjes en ik vind het zo zielig! Wat kan ik nou nog meer doen? Ze krijgt Ctenovetsem en de rode plekken/korstjes smeer ik in met Berkenteerolie. Maar die k*tvlooien moeten weg!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door