Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2985695
Mag hem vanmiddag ophalen. Heeft goed gegeten en gedronken. Infuus gekregen met metrobac en antibioticum.
Alleen echt niet tevreden met de antwoorden die ik krijg. Teruggebeld en om andere DA gevraagd, maar die (homeopaat die hem vandaag behandeld heeft) is nu druk met patienten en anderen zitten te wachten.

De DA die ik sprak gaf aan dat ik hem op mocht halen. Ik ben door gaan vragen, over wat er aan de hand was. Kon me niet vertellen of het nu ontstoken was of geirriteerd, noch waarom het eerst goed ging en erna niet goed ging.

Ja ik ben een zeikerd, maar voel me niet gerustgesteld hierin. Ik heb een hond die ziek is, gezond lijkt en weer ziek wordt. Dan kan ik hem nu meenemen, maar dan wil ik WEL graag weten wat er nu gedacht wordt.

Ja, de metacam. Dat snap ik. Maar kan het niet zijn dat dit OOK een reactie is op de vlooienmiddelen? Zij zei hoogstwaarschijnlijk iet, tot ik aangaf dat k wel gehoord heb dat het kan, en gezien zijn gevoeligheid door de metacam misschien nu juist een extreme reactie gaf. Ja, dat zou kunnen.

Nouja, leek dus alsof ik het verhaal voerde. Wel gaf ze aan op mijn vraag wanneer ik dan gealarmeerd moets zijn dat ik moest opletten op alertheid, niet overgeven en goed eten. Ja. Snap ik ook. Maar hoe gaat dat dan met honden met een geirriteerd systeem? Rommelt de buik de ene dag meer dan de andere dag? Geeft ie na medicatie helemaal niet meer over of is een keertej per dag overgeven morgen ok?

Nouja. Uitiendelijk weer terug gebeld en besloten om morgen met de homeopaat te bellen tijdens telefonisch spreekuur. De rekening zal hoog zijn, en dan wil ik ook een gedegen antwoord. Ben echt een beetje pissig nu..;

Gelukkig zo hondje ophalen, hoop echt dat alles even tot rust gekomen is, want ben echt niet gerustgesteld met deze antwoorden.
En dat komt dan vooral omdat hij vrijdag en zaterdag ziek was, zondag en maandag ok, en gisteren weer ziek. ....nouja...hopen dat het ok blijft. En binnekort een bioresonantie test...Daar heb ik meer vertrouwen in...gek genoeg...
#2985815
HOERAAAAA!!!

Toen ik Mucho ophaalde, maakte de homeopaath toch even tijd! Eindelijk is mijn vertrouwen terug! Dit is nl wat een goede DA doet:
-hij legt uit wat hij ziet (poept en plast weer, levendiger)
-hij vertelt wat hij gedaan heeft (infuus, antibiotica, vocht)
-hij vertelt wat hij denkt dat de oorzaak is
-hij vertelt wat we nu verder gaan doen

Het eerste wat hij zei: voortaan gaat alle contact via mij, en kom je bij mij op controle volgende week. HEERLIJK!!

Erna heeft hij mijn vermoeden bevestigd dat OOK de vlooiendruppels een rol konden spelen: sommige middelen zijn samengesteld vertelde hij, en dat kan heel nare gevolgen hebben. Volgende keer bij vlooien moet ik langskomen en kan ik van hem een minder schadelijk middel geven. Ook had hij het over etherische olieen tegen teken (werkt hier ook super). Andere DA zegt alleen dat dat spul gecontroleerd wordt en bijna nooit reacties geeft. (maar das bij gezonde honden, wat much helaas nog even niet is)

Daarbij sprak hij zijn vermoeden uit, dat Mucho eerst op de metacam gereageerd heeft,lukkkkk en erna toch door darmvirus en mogelijk de vlooiendruppels geinfecteerd is. Dat darmvirus heerst nu, en geeft dezelfde wisselende klachten en spuitpoep die Mucho heeft.

Daarna vroeg hij over voer, en zei dat vers heel goed is nu, en dat ik het inderdaad in kleine porties moet geven, en evt aan kan vullen met pompoen als koolhydraatbron.

Gelukkig heeft hij ook dienst dit weekend als het weer mis gaat, en heb ik maandag weer overleg met hem. Als het beter gaat, kan ik erna gaan kijken of voer ook nog iets met zijn buik/darmen te doen heeft. En dat wil ik evt nog uit gaan testen via bioresonantie.

en ook fijn: ik hoef nu niet meer naar een andere DA om te titeren voor vaccinaties, maar dat doen ze nu hier ook...gelukkig.


Oja..en much..die ligt heel moe op zijn kleedje te slapen, met een verbandje waar het infuus zat....Heel blij dat hij er weer is...

Dank voor alle medeleven..hopelijk ga ik nu alleen het forum nog gebruiken voor voer-vragen en informatie...
#2985926
Ja dat hoop ik ook.

Wel gemerkt hoe belangrijk een goede dierenarts is. Echt vier dames gehad deze week, en ik vertrouw er echt op dat ze mij goed willen helpen en kunnen helpen als er een algemeen probleem is, maar bij dit wil ik zelf ook een groter plaatje horen, omdat ik me van begin af aan al afvraag wat het een met het ander te maken heeft.

en dan is het erg fijn dat de vermoedens die ik heb, en ik denk dat ik die niet voor niets heb, intuitie heet dat denk ik en gezond verstand, gewoon serieus genomen worden. Heel fijn om dan iemand te treffen die dat ook doet.

Toen ik jaren geleden daar kwam voor Mucho zijn allergie, was een van de eerste vragen: hoe is zijn karakter. Ik sprong ook toen bijna een gat in de lucht. Vond ik zelf ook zo belangrijk bij zijn huidproblemen! Natuurlijk heeft stress en een gestressed bestaan invloed op je weerstand en je vertering en alles daaromheen!l

MAar goed. Blij met hondje op de bank, en blij met een dierenarts die ook niet alles klakkeloos aanneemt wat er door fabrikanten gezegd wordt. Hij was trouwens ook helemaal niet te spreken over de seresta band. Die heb ik destijds ook in de winkel laten liggen omdat ik die echt niet vertrouwde. Naspeurwerk  bevestigde ook toen mijn vermoedens. Ik hoop dat de rest van de wereld ook snel wakker wordt, want wat een rotzooi ligt er tegenwoordig in de schappen van de supermarkt..maargoed..ik draaf door....

GEWELDIG BLIJ met mijn hondje thuis en mijn hernieuwd vertrouwen in een goede dierenarts! Op naar de volgende stappen, maar nu eerst rust!
#2989133
Eindelijk wilde meneer gisteren even spelen..met een oude vaatdoek nota bene...

\IS nog heel erg moe, ontlasting gaat ook moeizaam, maar gelukkig elke dag een beetje meer energie.
Vandaag homeopathische DA gesproken, en mag gelukkig iets minder maagzuurremmer geven, en starten met psyllium husk vanwege zijn moeizame ontlasting.

Volgende week speekselonderzoek, en gisteren een consult bij een craniosacraal/ttouch/acupressur mevrouw gehad. Vond Much wel heel spannend, maar ook wel fijn. Wel duidelijk last van rug en schouder, en wat verstoringen met vertering van eten. Erna ging hij dus wel spelen en leek hij ook stuk beter...

rustig aan verder maar weer!
#2989134
Ik blijf het moeilijk vinden om een hond maagzuurremmers te geven. Het lijkt mij zó tegenstrijdig met een rauw gevoerde hond. Deze moet toch juist extra sterk maagzuur hebben..... :-\ Het lijkt mij logisch dat de spijsvertering dan minder goed gaat, maar ja, ik ben geen da en bekijk het meer vanuit mijn gevoel.
Ik ben heel blij dat hij langzaam toch weer wat beter wordt! Langzame vooruitgang is ook vooruitgang! Hopelijk zet het zich door en is hij straks weer helemaal toppie!
#2989188
Doranto schreef: Ik blijf het moeilijk vinden om een hond maagzuurremmers te geven. Het lijkt mij zó tegenstrijdig met een rauw gevoerde hond. Deze moet toch juist extra sterk maagzuur hebben..... :-\ Het lijkt mij logisch dat de spijsvertering dan minder goed gaat, maar ja, ik ben geen da en bekijk het meer vanuit mijn gevoel.
Ik ben heel blij dat hij langzaam toch weer wat beter wordt! Langzame vooruitgang is ook vooruitgang! Hopelijk zet het zich door en is hij straks weer helemaal toppie!
Ook een rauw gevoerde hond kan te veel maagzuur of maagklachten hebben! Heb hier een hond die al jaren rauwe voeding krijgt en sinds 1 jaar regelmatig reflux heeft (opgeven maagzuur, zuurbranden net als bij mensen). Oorzaak ligt waarschijnlijk in een operatie of gewoon oud zijn en slecht werkende kleppen.

Dan zul je toch echt maagzuurremmer moeten geven. Heel erg ongezond om dat niet te doen, omdat hij vers krijgt.
Ik merk dan ook niets met de vertering het heet: ik voer sindsdien gemalen. Niet alleen vanwege de maag, maar hoofdzakelijk omdat de benodigde kiezen om te kauwen ontbreken.
De enige verteringsproblemen die ik zie is als hij maagklachten heeft en die los ik op door weer maagzuurremmers te geven (die krijgt hij niet constant, alleen bij klachten. Krijg als er geen klachten zijn opgelost met maagcompositum van de groene os).

Ik ben geen voorstander van maagzuurremmers, maar ook al voer je rauw indien nodig zou ik ze wel geven.
#2989577
tt-tjes schreef: Welke maagzuurremmers geef jij?
gewoon zitac (merkloos).

De omeprazol is te zwaar, dan krijg ik problemen met vers voer te verteren. Hoewel als het nodig is. Hij doet het helemaal geweldig op af en toe een maaltijd goede graanvrije br*k. Het is vloeken in de kerk, maar als mijn mannetje klachten heeft doet hij het daar beter op. Heeft hij geen klachten dan doet hij het veel beter op mijn eigen gemalen spul. Ligt niet alleen aan de medicatie. Het is zijn zwakke plek dus elk virusje slaat op de maag helaas.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door