Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Radja
#2976148
Oooh bah wat ziet dat er naar uit! Zou ook naar de DA gaan als die bulten morgen niet afgenomen zijn! Je zal ongetwijfeld horen dat het idd wel vechten tegen een infectie is,maar je kan beter het zekere voor het onzekere nemen!

Sterkte en beterschap!
Door eelke
#2976153
[quote="smulpaap"]
Ja als het er zo blijft uitzien
Het zal met plassen ook niet gemakkelijk zijn ?
[/quote]

Dat lijkt wel mee te vallen, hij tilt de pijnlijke poot op dus dat vind ik wel slim.

[quote="Radja"]
Oooh bah wat ziet dat er naar uit! Zou ook naar de DA gaan als die bulten morgen niet afgenomen zijn! Je zal ongetwijfeld horen dat het idd wel vechten tegen een infectie is,maar je kan beter het zekere voor het onzekere nemen!

Sterkte en beterschap!
[/quote]

Ja precies. En het is ook weer weekend natuurlijk, op zaterdagochtend is er tenminste nog spreekuur. Beter een keer te veel dan te weinig in deze...

Zo maar eens kijken of ie zijn pillen wil.
Door Ruisje
#2976163
[quote="eelke"]
Dit is van net. Potjepietjes zeg. Voorlopig lijkt het allemaal nog niet echt te helpen. Hier zie je de verdikking wel een beetje trouwens, en op de eerdere foto's nog niet, dus ik denk dat de klieren hard aan het werk zijn. Gezien de plekken ook wel logisch. Tis echt van naast zijn balletjes tot aan zijn hak...  :'(

Afbeelding

Afbeelding
[/quote]
Acherum, arme Gijs. :(
Je bent vanmiddag toch naar de DA geweest? Misschien nu nog wat vroeg voor resultaat. Hopelijk ziet het er morgen al wat rustiger uit. Sterkte allebei!!
Door eelke
#2976168
Vanmiddag inderdaad. Ik hoop dat het inderdaad zijn werk gaat doen, maar ik had stiekem al wel op verbetering gehoopt en niet op verergering... die dikke gele pus had ie vanmiddag nog niet.
Door keetje
#2976177
Tjee, ziet er heftig uit!!

Luna heeft al sinds we haar hebben 2 eieren achter in haar poten, volgens de da dus lympfeklieren. Ze heeft het dus al tenminste 3 jaar, nu is haar lijf constant in gevecht tegen die huidproblemen dus ik denk/hoop dan maar dat dat het is.

Ik hoop dat je snel verbetering gaat zien en dat dan de klieren weer zullen gaan slinken.

Beterschap.
Door Ruisje
#2976179
[quote="eelke"]
Vanmiddag inderdaad. Ik hoop dat het inderdaad zijn werk gaat doen, maar ik had stiekem al wel op verbetering gehoopt en niet op verergering... die dikke gele pus had ie vanmiddag nog niet.
[/quote]
Nee, daar zat ik ook al naar te kijken. Lijkt wel een abces :( Dat is natuurlijk ook heel erg pijnlijk! Er zit daar volgens mij een flinke infectie. Toch morgenochtend nog maar even gaan...
Door miik
#2976201
Pfff, dat ziet er heftig uit zeg !
Sterkte vanacht en ik hoop dat de AB snel zijn werk gaat doen !!!
(dat heeft vaak even tijd nodig...)
Door eelke
#2976203
Dank je wel! Inmiddels ligt hij weer, mijn bed is gedekt, dus zo maar wat proberen te slapen als hij uitgehijgd is.

Waar denken jullie aan als oorzaak? Ik vind dit nl zo'n gekke plek voor een hotspot als in de broei erin door vochtig week oid. Er zit daar normaal al bijna geen haar.

Ter vergelijking de berenklauw toen. Tenminste, dat was toen het vermoeden. Heb toen geen berenklauw gezien, en daarna ook nooit. Hier in de buurt nergens eigenlijk. Is er een andere plant die zoiets kan veroorzaken?
Afbeelding
Door miik
#2976226
Vivi krijgt dat ook van gewone brandnetels of als ze geprikt wordt. Laatst had ze dikke rode schijven op haar buik en in haar liezen van een soort muggen, want daar heeft ze heel weinig vacht dus wordt ze makkelijk gestoken.
Maar het gaat bij haar niet broeien (geen vacht) en ze likt er niet aan, en ze geneest altijd heel snel.....
Door Ruisje
#2976236
Er zijn nogal wat planten die een reactie veroorzaken na contact met de huid. Berenklauw is de meest bekende misschien, maar ook oleander, clematis, maagdenpalm en nog een aantal, kunnen voor allergische reacties zorgen.

Kijk hier eens: http://www.allergiepolivoorhonden.nl/contactallergie.html Maar de lijsten met planten en contactallergie voor mensen zijn nog groter, daar zou je ook eens op kunnen googlen en misschien kom je daar iets tegen wat een belletje doet rinkelen.
Door eelke
#2976262
Bedankt voor jullie reactie's!

We zijn de nacht redelijk doorgekomen, wel veel hijgen, maar hij heeft ook de redelijk veel gelegen én zelfs ook geslapen (en ik ook! Het zij met licht aan en Joep tegen mij aangeplakt ;)). De wonden zagen er vanmorgen rustiger uit, nog wel twee bulten dus ik ga straks de praktijk wel bellen voor advies, en even temperatuur opnemen.
Door hannabelgje
#2976266
Hier ook slechte nacht. Vermoeiend hoor huisdieren. Fijn dat het er in elk geval iets beter uit ziet deze ochtend. Wat dit soort dingen betreft is het toch wel fijn dat het geen +25 is buiten.
Door eelke
#2976269
[quote="hannabelgje"]
Hier ook slechte nacht. Vermoeiend hoor huisdieren. Fijn dat het er in elk geval iets beter uit ziet deze ochtend. Wat dit soort dingen betreft is het toch wel fijn dat het geen +25 is buiten.
[/quote]

Zo zeg dat wel!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door