Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lil
#2976468
Voor Jones met zijn lange neus is een passende (probleem is alleen zijn dunne nek, maar dat is bij plastic ook). Maar.... Hier bij de dierenwinkel verkopen ze 4 maten. Bij de da 10 of wel meer.

Lucht durf ik niet meer. Cay was geen sloper. Wel lomp en ze bleef hangen. Maar welke hond met kap of kraag blijft niet hangen in het begin?

Had Lizzy niet zo'n mooi nekding dat je zelf kon maken?
Door eelke
#2976494
Op zich gaat het nu wel oké zo. Deze kap is ook fijn schoon te houden, want het wordt nogal een kwijl gootje natuurlijk. Hij kan er alleen niet mee drinken. Ja, ik had een emmer gevuld, en hem geholpen om met zijn kop bij de emmer te komen, dan moet hij de kap helemaal over de emmer zetten. Maar de eerste keer dat ie zijn kop omhoog deed ging heel de emmer water hoppa omver. Dus af en toe maar af doen.

Tijdens het uitlaten heeft ie elke boom een beuk gegeven, volgens mij deed ie het er om. Hij lijkt m niet meer eng te vinden, maar gewoon een stom ding.

Hij heeft sinds ik bij de DA ben geweest eigenlijk alleen nog maar liggen slapen als hij de kans had :)
Gebruikersavatar
Door nova
#2976512
Ik kom nu pas in t topic  :-[.
Plek ziet idd niet jofel uit. maar dat wist je vast zelf al  ::)

wat de kap aangaat: comfy coons zijn in heel grote maten.  Hier is er een in gebruik voor bernerkoppen, en dat is nog niet eens  de grootste maat + dat hier de kap  ook nog eens niet op zn ruimst  afgesteld is.  De kap kan dus nog breder ;)

Bindi heeft er nu een om vanwege haar teennagel, ;) De kap heeft de eerste machine wasbeurt ook al overleefd  :biggrin2:

Honden leren snel met een kap op hoe ze moeten drinken.
Eenmaal gewend aan de kap, doe ik m juist af tijdens de uitlaatrondjes: Vooral  harde kappen zijn  zeer goede poepscheppen  ::) :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Door eelke
#2976522
nova schreef: Ik kom nu pas in t topic  :-[.
Plek ziet idd niet jofel uit. maar dat wist je vast zelf al  ::)

wat de kap aangaat: comfy coons zijn in heel grote maten.  Hier is er een in gebruik voor bernerkoppen, en dat is nog niet eens  de grootste maat + dat hier de kap  ook nog eens niet op zn ruimst  afgesteld is.  De kap kan dus nog breder ;)

Bindi heeft er nu een om vanwege haar teennagel, ;) De kap heeft de eerste machine wasbeurt ook al overleefd  :biggrin2:

Honden leren snel met een kap op hoe ze moeten drinken.
Eenmaal gewend aan de kap, doe ik m juist af tijdens de uitlaatrondjes: Vooral  harde kappen zijn  zeer goede poepscheppen  ::) :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Heb net zitten kijken ja, de maten die hij nu heeft zijn 40 cm lengte, en 65-70 omvang nek. En dat is er niet in die maat. De grootste maat zou ik kunnen proberen, maar is wel erg duur om te proberen...  :-\

Door die 40 cm lengte kan ie niet drinken, hij komt niet laag genoeg met zijn kop als de kap al op de grond staat.
Gebruikersavatar
Door nova
#2976531
eelke schreef: Heb net zitten kijken ja, de maten die hij nu heeft zijn 40 cm lengte, en 65-70 omvang nek. En dat is er niet in die maat. De grootste maat zou ik kunnen proberen, maar is wel erg duur om te proberen...  :-\

Door die 40 cm lengte kan ie niet drinken, hij komt niet laag genoeg met zijn kop als de kap al op de grond staat.
Mijn DA verkoopt zachte kappen, en ik kon ter plekke de juiste maat proberen.
Voor jou kan  de situatie natuurlijk anders zijn.  ;)
en 40 cm  is idd een giga maat  :o
Door Ruisje
#2976544
eelke schreef: Heb net zitten kijken ja, de maten die hij nu heeft zijn 40 cm lengte, en 65-70 omvang nek. En dat is er niet in die maat. De grootste maat zou ik kunnen proberen, maar is wel erg duur om te proberen...  :-\

Door die 40 cm lengte kan ie niet drinken, hij komt niet laag genoeg met zijn kop als de kap al op de grond staat.
Ik zag net een foto van je straatlantaarn, hahaha. Maar die 40cm is toch best ruim, als je er gewoon eens een reep vanaf knipt... Dat gaat gemakkelijk met die kappen en dan kan hij wel drinken.
Door Lil
#2976545
eelke schreef: Heb net zitten kijken ja, de maten die hij nu heeft zijn 40 cm lengte, en 65-70 omvang nek. En dat is er niet in die maat. De grootste maat zou ik kunnen proberen, maar is wel erg duur om te proberen...  :-\

Door die 40 cm lengte kan ie niet drinken, hij komt niet laag genoeg met zijn kop als de kap al op de grond staat.
Fijn dat hij went!
Wasmachine overleven ze, heb die van Cay zo'n 30 keer gewassen. Hond van na heeft hem geleend en ziet uit als nieuw.

Veel te duur om eventjes te kopen! Alleen doen als je ter plekke kunt passen of kunt terug sturen.

Met drinken mag de kap toch wel af als je erbij blijft?
Door eelke
#2976857
Ramses, ik denk dat hij dan de rest van zijn lijf zo wrumt dat hij er toch bij kan. Het zit ook precies op zijn kont natuurlijk, hij komt met deze kap zelfs al een heel eind.

Ik ga morgen eens wat dierenwinkels rondbellen of ze zo'n comfy cone in die maat hebben liggen en of ik mag passen. In deze zit namelijk al weer een scheur, dus of ie nog een week mee gaat?

Met water drinken mag hij zeker wel af, maar hij hijgt natuurlijk steeds veel meer dan normaal, en dus meer dorst, en dus zou hij het liefste steeds kleine slokjes willen nemen.

Gisterenavond heeft mijn moeder opgepast (ah, haar hond was echt bang van Gijs) en dat is prima gegaan, de nacht ook weer prima doorgekomen. Plek op zijn been is vuurrood zonder pus, de plek op zijn heup is roze met een dikke pus plek. Al met al al wel rustiger.

Net uitgelaten en nu zonder kap ff in de huiskamer, even kijken hoe dat gaat :)
Gebruikersavatar
Door Berna
#2976892
Ramses1 schreef: Ik bedoel deze :
Afbeelding

Comfortabel, zacht en goed schoon te maken.
En dan in het grooooottt ;)
die dingen vind ik echt waardeloos. De wond moet heel hoog zitten anders helpt het geen zak.
Doe mijn hond altijd die grote klassieke dingen van de DA om als ik er niet bij ben. Doe door de lussen aan de kap een halsband.
Met uitlaten gaat de kap sowieso af.

Wond van Gijs ziet er naar uit zeg! Drago had pas een onsteking aan zijn poot (klein wondje + vies water). Moest zijn poot toen 3x per dag met betadiene shampoo wassen. De ontsteking was zo weg. Misschien iets voor Gijs? Of is het niet echt open?
Gebruikersavatar
Door Neally
#2976925
eelke schreef:
Ik ga morgen eens wat dierenwinkels rondbellen of ze zo'n comfy cone in die maat hebben liggen en of ik mag passen. In deze zit namelijk al weer een scheur, dus of ie nog een week mee gaat?
Ducktape?
Fijn dat het al wat beter gaat.
Door smulpaap
#2976929
Fijn dat het al wat beter gaat  :)
Ik had voor Tessa mijn JRT ook de Comfy Cone , ik vond het voor haar een fijne kap
Maar ja de kap was wel voor een heel ander doel , slechts 10 dagen om van de hechtingen in haar geopereerde knie af te blijven
Ze was natuurlijk nog niet zo mobiel dus dat scheelt heel veel
Ze lag er heerlijk mee te slapen en zelfs in de koets had ze de kap op en zat heel rustig
En dat wil met deze dame ook wat zeggen .... alles wat op en aan moet
Jammer dat het Gijs zijn maat niet is , anders had je de kap mogen lenen hoor
Door sella
#2976941
Ik repareer de kappen met ducktape. Ik versterk ze er ook mee van te voren. Je wordt vanzelf vindingrijk :-\
Nou ja wel een ander merk dan ductape maar werkt hetzelfde.

Beterschap voor Gijs, en fijn dat hij veel slaapt, dat heelt.
Ik weet het niet hoor of het contactallergie is.
Buffel is 2 weken geleden een bult weggehaald langs zijn ruggegraat en mocht niet veel. Onder zijn oksel zat een giga hotspot. Puur van het vele liggen en broeien in de oksel.
Dat zou ik me zomaar ook met die hitte bij Gijs kunnen voorstellen. Dan een leuke huidbacterie in de open broeiplek en het is bal.
Door eelke
#2977037
Kap zit inderdaad geplakt, maar ik ben niet in de waan dat hij nog een hele week mee gaat, nadat er gisteren binnen een dag al een scheur in zat.

Voor ons ook wel meer comfy, Gijs in volle vaart met kap tegen je aan is ook niet echt fijn  ;D
Berna schreef: die dingen vind ik echt waardeloos. De wond moet heel hoog zitten anders helpt het geen zak.
Doe mijn hond altijd die grote klassieke dingen van de DA om als ik er niet bij ben. Doe door de lussen aan de kap een halsband.
Met uitlaten gaat de kap sowieso af.

Wond van Gijs ziet er naar uit zeg! Drago had pas een onsteking aan zijn poot (klein wondje + vies water). Moest zijn poot toen 3x per dag met betadiene shampoo wassen. De ontsteking was zo weg. Misschien iets voor Gijs? Of is het niet echt open?
Normaal gebruik ik inderdaad betadine, en had hem vrijdag ook al met betadine shampoo gewassen. Nadeel is wel dat dan natuurlijk zijn hele lijf nat is en voor de broei is dat niet fijn, maar van de week wil ik het denk ik toch wel graag een keer wassen, alle pus zit nu in zijn vacht, dat gaat ook weer klitten.
Maar voor nu alleen maar even de vetaderm, en vanuit binnen met de antibiotica.
Gebruikersavatar
Door Berna
#2977042
Zou er variatie zitten die kappen? Die van ons hebben we al heel veel gebruikt. En om nu te zeggen dat een vizsla voorzichtig is....nee ook niet.

De onze is gewoon helemaal heel.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door