Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Ace
#2951223
Kaio schreef: Onee zo bedoelde ik het niet helemaal, had ik verkeerd gelezen. Het was dat het wakker spuiten slecht ging. 2 dingen door elkaar gehasld.
Ja en de mijne heeft nog een uur daar gelegen na 2 keer wakker spuiten. Maar ja het is ook niet fifi die je ff onder de arm steekt om mee te nemen. En ja ik vertrouwde het toen ook totaal niet. Ik vond het zo onaangenaam iets dat ik idd roep doe het liever zonder roesje.
Ja dat snap ik. Zou er ook niet gerust in zijn als het wakker spuiten zo moeizaam zou gaan.
#2951814
Dank jullie wel voor de reacties allemaal!

Ik geef even aan dat hij moeilijk wakker wordt na een roesje, zodat ze daar rekening mee kunnen houden. Weekend weg daarna kan niet, want hij heeft geen rabiesenting. ;)
Gebruikersavatar
Door DebbieV
#2952232
Hier geprobeerd zonder roesje of iets, maar woeffie had teveel kracht in de achterpootjes. Hierop besloten om spierverslappers te spuiten ipv roesje. Misschien zou je dat kunnen vragen? Moet ook wel uitwerken. Lopen gaat natuurlijk niet zo soepeltjes maar ze zijn niet van de wereld.
Gebruikersavatar
Door Ace
#2953238
TessaThomas schreef: Omdat de fokker altijd naar Budel gaat en Tay niet zonder roesje op zijn rug te leggen is.

Maar er staat een update in de openingspost! ;)
Bij Jan Kooken geweest dan in Budel?  :)
#2953563
Ace had een aantal keer na het wandelen last. Liep kreupel vooraan. Ik wou geen risico's nemen en zeggen "oh gaat wel over" en foto's van ellebogen laten nemen. Toen we er waren gelijk heupen bijgenomen (moest toch plat dus konden we maar doen) ik wil ook gewoon weten hoe mijn hond evolueert (groei) en kun je enkel met zekerheid zeggen als je es "tussenstand" opneemt. Als er nu al zaken te zien waren (en dat kan) konden we ook gelijk veel korter op de bal spelen wat betreft ondersteuning daarin. Als hij helemaal uitgegroeid is gaat hij nog eens op de foto. Ik ben iemand die niks aan het toeval overlaat en een Bull is ontzettend hard voor zichzelf, laat niet gauw zien dat ie wat mankeert. Wou gewoon geen risico nemen met de ellebogen ??
Laatst gewijzigd door Ace op za 05 jul 2014, 23:35, 1 keer totaal gewijzigd.
#2953606
Parelridder schreef: Kies je nadrukkelijk voor een foto mét roesje? Ik heb zowel HD als ED altijd zónder roesje laten rontgenen, om geen onnodige roesje te laten geven. Mijn ervaring is dat een arts die hierin bedreven is (zowel in de foto's als de omgang met verschillende honden) dit in de meeste gevallen prima kan!
e) All dogs should be sufficiently sedated or anaesthetized to ensure full relaxation of
the muscles during the radiographic procedure. FCI recommends the weight of dog,
type of medication (active substance) and dosage to be recorded on the form.
Aldus de FCI  ;)
#2953616
JolandaB schreef: e) All dogs should be sufficiently sedated or anaesthetized to ensure full relaxation of
the muscles during the radiographic procedure. FCI recommends the weight of dog,
type of medication (active substance) and dosage to be recorded on the form.
Aldus de FCI  ;)
Dacht ik ook ja. Om geen vertekend beeld e geven.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door