Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door miruske
#2969163
niet elke letter in de antwoorden gelezen maar ik heb er wel ook ervaring mee:

jamie heeft er regelmatig last van. Ik zet haar met haar voeten tien minuten in de soda of badedas. Vervolgens geef ik het even de tijd om te drogen en spuit er dam (of smeer) er acedermspray (of zalf op) dit kun je kopen bij oa de boerenbond. dan idd een schoentje erom of een kousjes dat je met leukaplast vastzet als je geen schoentje hebt. houd dit even vol en dan moet het dichtgaan ik heb ook allerlei andere dingen geprobeerd en niks hielp maar dit gaat prima!
Gebruikersavatar
Door doranto
#2969167
miruske schreef: niet elke letter in de antwoorden gelezen maar ik heb er wel ook ervaring mee:

jamie heeft er regelmatig last van. Ik zet haar met haar voeten tien minuten in de soda of badedas. Vervolgens geef ik het even de tijd om te drogen en spuit er dam (of smeer) er acedermspray (of zalf op) dit kun je kopen bij oa de boerenbond. dan idd een schoentje erom of een kousjes dat je met leukaplast vastzet als je geen schoentje hebt. houd dit even vol en dan moet het dichtgaan ik heb ook allerlei andere dingen geprobeerd en niks hielp maar dit gaat prima!
Bedankt voor de tip. Ik wil de surolan nog even volhouden, nu het langzaam beter gaat. Hopelijk gaat het helemaal over en blijft het daarna ook weg. Mocht het na verloop van tijd toch weer terug komen, dan is acederm zeker het proberen waard!
Laatst gewijzigd door doranto op zo 03 aug 2014, 22:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Naat
#2969311
Toevallig precies hetzelfde bij 1 van onze honden. Meteen gewassen met betadine shampoo en gebandageerd.
Vanmorgen naar de dierenarts geweest. Hij vertelde dat dit nu veel voor komt door het broeierige weer.
Hij heeft een injectie gekregen tegen de irritatie en ik moet nu 3 keer per dag, 6 dagen lang smeren met Clindacutin.

Er is nu al, binnen 24 uur, veel verbetering.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door doranto
#2969318
Injectie tegen irritatie is dat niet een prednison spuit?  :o
Die wilde de dierenarts hier ook geven, maar dat wilde ik niet. Vind persoonlijk in dit geval een muilkorfje beter. 
Bij ons heeft het trouwens niets met het weer te maken, want het was er al toen het weer helemaal nog niet broeierig was.
Laatst gewijzigd door doranto op ma 04 aug 2014, 09:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Naat
#2970159
Door de zalf is het wel over gegaan, dus misschien de moeite waard om het eens te proberen...
Binnen 48 uur was hij er vanaf.
Laatst gewijzigd door Naat op wo 06 aug 2014, 07:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door doranto
#2970198
Naat schreef: Door de zalf is het wel over gegaan, dus misschien de moeite waard om het eens te proberen...
Binnen 48 uur was hij er vanaf.
Ik ga het in ieder geval zeker onthouden, voor het geval het ooit weer terug komt! Bedankt voor je reactie!
Gebruikersavatar
Door doranto
#3003274
Even een update.

Het smeren met surolan heb ik bijna 3 maanden moeten doen. Toen pas was het rustig genoeg dat ik ermee durfde stoppen, maar omdat het nog steeds wat rood er uit zag ben ik begonnen met zinkzalf op aanraden van de da. Dat zou opdrogend werken. De zinkzalf werkte inderdaad. Eerst deed ik het 2 à 3 keer per dag erop en heb dat heel langzaam afgebouwd. Op dit moment doe ik er nog maar eens in de 2 dagen een beetje zalf op, omdat de huid tussen de kussentjes nog steeds niet zo licht van kleur is dan van de andere voetjes. Tjonge jonge wat is dat langzaam gegaan! Maar goed, dat het een langdurige kwestie zou worden had ik wel verwacht, want ze liep er ook al een hele poos mee. Niet dat ik er niets aan deed, maar de natuurlijke middelen hielpen helaas geen van allen.
Laatst gewijzigd door doranto op vr 10 okt 2014, 09:26, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door