Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door bosnimf1976
#2949729
Snap dat je naar iets genezend zoekt. Echter Cortavance is erg sterk werkend lokaal en minimale opname in lichaam.  Ik gebruik het bij mijn allergische golden bv ook bij hotspot en id zo over. En dus je niet weet waar het van komt moet je toch wat lijkt me? Hoop dat je de oorzaak vind.. 
Door bosnimf1976
#2949862
Snap dat je naar iets genezend zoekt. Echter Cortavance is erg sterk werkend lokaal en minimale opname in lichaam.  Ik gebruik het bij mijn allergische golden bv ook bij hotspot en id zo over. En dus je niet weet waar het van komt moet je toch wat lijkt me? Hoop dat je de oorzaak vind.. 
Door Parelridder
#2949888
Doranto schreef: Heb net even gegoogled en zie dat surolan evenals de hydrocortiderm ook op basis van prednison is  :(
Klopt, maar minder dan in hydrocortidermzalf én daarnaast zit er ook antibiotica in. Maar de óórzaak neemt het niet weg. Wat wel kan is dat de oorzaak van het ontstaan al voorbij is, maar het blijft door rommelen omdat het steeds net niet kan ziet helemaal te herstellen.
Gebruikersavatar
Door doranto
#2949918
Parelridder schreef: Klopt, maar minder dan in hydrocortidermzalf én daarnaast zit er ook antibiotica in. Maar de óórzaak neemt het niet weg. Wat wel kan is dat de oorzaak van het ontstaan al voorbij is, maar het blijft door rommelen omdat het steeds net niet kan ziet helemaal te herstellen.
Dat lijkt mij absoluut niet. Ik weet natuurlijk niet het soortelijk gewicht van de zalf, maar 5mg. op 1 ml. lijkt me toch echt nog héél wat meer dan 90mg. op 60gr.
Volgens beide bijsluiters.
Maar je hebt natuurlijk helemaal gelijk als je zegt dat je wat moet, als andere dingen niet helpen.
Overigens lijkt de zalf die ik zelf gemaakt heb wat te doen! Ik ben voorzichtig positief, want het is natuurlijk nog maar heel kort dat ik dat erop doe.
Laatst gewijzigd door doranto op ma 30 jun 2014, 09:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Parelridder
#2949997
Ik heb dit eerlijk gezegd zelf nooit nagezocht, maar baseer me op wat en da hierover eens zei. Tja en dat klopt eerlijk gezegd wel vaker niet, dus ik ga zo met je mee als de bijsluiters een andere indruk wekken.. Neemt niet weg dat ik met hydrocortiderm zalf zélf geen goede ervaringen heb (waaronder overgevoeligheidsreactie) en met Surolan bij o.a. een hotspot (die toe nam n.a.v. hydrocortiderm zalf) wél succes. Begrijpen doe ik het niet overigens.
Heej, maar wat een goed bericht dat de eigen zalf succes lijkt te hebben!!!! Hopelijk zet het herstel nu verder door, maar linksom of rechtsom heb je nu verlichting/verbetering!!
Gebruikersavatar
Door doranto
#2951839
helaas zie ik met de eigen zalf op dit moment geen verbetering meer  :(
Aanvankelijk werd het wel een stukje rustiger, maar nu blijft het hetzelfde.
Heb net contact gehad met de dierenarts hier die de hydrocortiderm had voorgeschreven en hem advies gevraagd over het proberen van surolan.
Hij vond dit wel een goed idee, dus dat ga ik zo meteen ophalen....
Als dat óók weer niet werkt, dan toch maar een doorverwijzing naar een dermatoloog vragen denk ik.
Arme Sissy  :'(
Door miik
#2952372
Vervelend....
Had je mijn stukje ook gelezen ? Wat voer je haar ?
Want ik kan bij Mickey prednison geven en zalf smeren tot tokio, maar als ik haar het verkeerde voer blijf geven gaat het niet over....
Gebruikersavatar
Door doranto
#2952391
miik schreef: Vervelend....
Had je mijn stukje ook gelezen ? Wat voer je haar ?
Want ik kan bij Mickey prednison geven en zalf smeren tot tokio, maar als ik haar het verkeerde voer blijf geven gaat het niet over....
Ja hoor, ik heb je stukje gelezen. Dankjewel voor je reactie en het meedenken  :)
Het eten voor Sissy wordt net als voor alle andere dieren hier, door mijzelf samengesteld (zonder graan). Ze krijgen nooit iets 'kant-en-klaars' ook de snacks maak ik zelf. Voor zover ik kan zien, heeft ze altijd overal tegen gekund en kan dat nog steeds.
Datgene wat zij heeft, heeft volgens mij niet met de voeding te maken. Mijn ervaring met voeding gerelateerde irritaties is dat het dan meestal ook niet bij slechts één enkel plekje blijft. Wat mij waarschijnlijker lijkt is dat ze ooit ergens ingetrapt is en toen is blijven likken waardoor ze in een vicieuze cirkel is beland en er nu een soort nat eczeem is ontstaan tussen de kussentjes van haar linker voorpootje.
Door miik
#2952650
Ja, dat zou ook kunnen.
Maar dan zou ik zelf kiezen voor zorgen dat ze er absoluut niet bij kan, dus kraag om, sokjes aan etc, etc. en dan iets geven om de jeuk sterk te onderdrukken- desnoods een kuurtje pred tabletten...  En dan de plek juist droog houden ! Na het wandelen evt schoonwassen, maar dan daarna weer droogfohnen. Zolang je zalf blijft smeren, blijft het smetten...
En pas als alles weer rustig is, dan pas de kraag af....
Gebruikersavatar
Door doranto
#2952816
miik schreef: Ja, dat zou ook kunnen.
Maar dan zou ik zelf kiezen voor zorgen dat ze er absoluut niet bij kan, dus kraag om, sokjes aan etc, etc. en dan iets geven om de jeuk sterk te onderdrukken- desnoods een kuurtje pred tabletten...  En dan de plek juist droog houden ! Na het wandelen evt schoonwassen, maar dan daarna weer droogfohnen. Zolang je zalf blijft smeren, blijft het smetten...
En pas als alles weer rustig is, dan pas de kraag af....
Zie eerste post  ;)
Doranto schreef: Sissy heeft al geruime tijd irritatie tussen de voetkussentjes van haar linker voorpoot.
Het begon ermee dat ze af en toe kreupel liep en er aan begon te likken.
Het ziet er vochtig uit, met bobbeltjes en ook een klein kloofje. Ik heb er een poosje groene leem op gedaan, toen een poosje honing, en zelfs een poos hydrocortiderm. Niets blijkt te helpen. Ook heb ik een poos strooipoeder van Weleda gebruikt. Daar zit in: Talc, Arnica Montana, Callendula Officinalis, Echinacea augustifilia, Echinacea purpurea, Quartz. Het wordt gebruikt voor de verzorging van babynaveltjes. Het is daar ook nog niet mee over gegaan, maar het wordt dan in ieder geval niet erger. Ze draagt al enkele weken een muilkorfje als ik ze niet in de gaten kan houden, zodat ze niet meer likt. Ze hoeft echter maar een minuutje de kans te krijgen om tóch even te likken en we zijn meteen weer terug bij af.
Vandaag wilde ik proberen om 1x dgs. het voetje 5 á 10 minuutjes te baden in een sopje van badedas (zou volgens een da hier, heel goed zijn) en gebruik weer de poeder van Weleda om het droog te houden. Omdat het voetje kennelijk heel gevoelig is kan ze er niet mee over ruw terrein lopen, zodat ik nu hondenschoentjes voor haar heb aangeschaft waardoor ze in ieder geval lekker mee naar buiten kan.
Heeft iemand dit al eens meegemaakt en misschien een tip hoe het beter gemaakt kan worden?
Heb ook al aan een bezoek aan een dermatoloog zitten denken, maar ben nogal huiverig voor dierenartsen wegens véél meer negatieve ervaringen dan positieve.
Kuurtje prednison zou ik alleen doen indien het écht niet anders kan als állerlaatste middel.
Gebruikersavatar
Door doranto
#2968863
Even een update...
Ik ben nog steeds aan het smeren met surolan. Vandaag om precies te zijn 1 maand!
Het is een heel stuk beter geworden, maar nog steeds niet helemaal over.
Ze had zwarte 'plakaatjes' tussen haar kussentjes, die nu héél langzaam kleiner worden. Het leken wel een soort korstjes. De kloof die erin zat is inmiddels dicht en gisteren heeft ze voor het eerst 's-nachts ook geen muilkorfje meer om gehad. Ook loopt ze steeds vaker zonder schoentjes buiten, dus het gaat de goede kant op. Maar jee wat duurt dat lang zeg! :P
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door