Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door smulpaap
#2947099
Tja Pred ...... herkenbaar . Tessa mijn Jack heeft ook een tijdje een Pred kuur gehad . De kuur is ook zeer langzaam afgebouwd , maar ook dat vreten en die hoeveelheden urine uit zo,n klein hondje . Ik heb haar uiteindelijk maar meer eten gegeven . Ze kwam ook onder de 7 kg en dat was voor haar echt te weinig . Tessa is ook ontgift na de kuur .
En het heeft best een tijd geduurt voordat ze weer de juffrouw werd die ze behoort te zijn . Ik had het middel voor die tijd alleen gehad bij honden die zeer ziek /terminaal waren .
Het is een heftig middel
Door Pluto
#2947136
Dat het een heftig middel is weten we helaas uit eigen ervaring  :-X

Maar ja wat moet je als je op 1e pinksterdag met een hond zit die helemaal door het lint gaat van de jeuk, zichzelf open bijt en al wonden gekrabt heeft  :( Dan wil je maar1 ding en dat is dat die vreselijke jeuk minder wordt. Dat dit middel wat 1x gespoten is zulke lange bijwerking zou hebben wisten we toen ook niet. Maar goed op zich als het bij tijdelijk veel eten blijft is dat voor even voor Loesje geen probleem. Krijgt ze een beetje reserve  ;)
En mocht ze weer een keer ondragelijke jeuk krijgen dan ga ik toch weer naar een da want de jeuk die ze had was voor ons al niet aan te zien, moet je je voorstellen hoe het voor haar moet zijn geweest  :-X
Door Martine-Tom
#2947650
Geeft ze geen buikpijn/misselijkheid aan, en ontlasting verder ook normaal (behalve dan dat het wek meer zal zijn  :biggrin2:)?
Van pred kunnen ze ook pancreatitis krijgen en dat geeft ook vraatzucht, kleine kans, en bij verder geen klachten is het redelijk onwaarschijnlijk maar ik dacht...ik geef hem je even mee  :)
Gebruikersavatar
Door Hope
#2947748
eelke schreef: Wij zijn toen met Joep ook echt gestopt (afbouwen!) met de pred om die klachten. Alles maar vreten, hij plaste vaak al niet als mannetje maar nu liep ie echt al leeg zodra we buiten waren. Echt een heftig middel...
Hier precies zo met Hope!
Dat arme beest had zoveel honger dat hij vaak zat te poepen, zich omdraaide en alles opvrat alsof hij maanden niet gegeten had. Een honger had hij... Hij vrat alles, bladeren, takken, konijnenkeutels, kattenstront. Het was echt zielig.
Ik gaf hem tijdelijk meer groenten.
Door Pluto
#2947882
Martine-Tom schreef: Geeft ze geen buikpijn/misselijkheid aan, en ontlasting verder ook normaal (behalve dan dat het wek meer zal zijn  :biggrin2:)?
Van pred kunnen ze ook pancreatitis krijgen en dat geeft ook vraatzucht, kleine kans, en bij verder geen klachten is het redelijk onwaarschijnlijk maar ik dacht...ik geef hem je even mee  :)
Misselijk is ze bijna altijd na het eten maar dat komt omdat ze een geirriteerde maagwand heeft ( daar heeft ze primerid voor en de diagnose is gesteld na een sccopie), dus dat is nu niet anders dan anders. Ik hoop gewoon dat het gedrag in de komende weken gaat afnemen. Is dit over een week of 2 nog zo dan wordt er bloed geprikt en verder onderzoek wat gewenst is.
Afbouwen kan niet want het is een eenmalige injectie geweest.
Door Martine-Tom
#2948124
Pluto schreef: Misselijk is ze bijna altijd na het eten maar dat komt omdat ze een geirriteerde maagwand heeft ( daar heeft ze primerid voor en de diagnose is gesteld na een sccopie), dus dat is nu niet anders dan anders. Ik hoop gewoon dat het gedrag in de komende weken gaat afnemen. Is dit over een week of 2 nog zo dan wordt er bloed geprikt en verder onderzoek wat gewenst is.
Afbouwen kan niet want het is een eenmalige injectie geweest.
Dat klinkt eigenlijk als alleen maar gunstig  :)
Ik hoop..en denk het ook hoor! Mijn katten hadden natuurlijk pancreatitis door pred gebruik dus ik ben er altijd wat bedacht op als ik dit soort dingen lees  ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door