Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door madrike
#2940528
Dank je wel Christoph, Dat is precies wat ik zocht.
En nog wel speciaal ontwikkeld voor een hond met dezelfde afwijking als mijn dametje.
Ik ga vanavond even mailen voor de maat want een collie heeft toch wel een lange smalle neus.
En die van mijn dametje is nog eens extra smal.
Ik denk dat ze zoiets wel gaat accepteren als ze daarmee weer buiten met de bal mag spelen.

Eigenlijk is de optivizor met UV bescherming ook wel een goed idee. Dank je wel Daantje voor deze link.
Deze hebben ze i.i.g. voor honden met een lange spitse neus.
Ik denk dat deze bij mijn dametje wel blijft zitten.

De meeste zonnebrandcrèmes bevatten parfum (zelfs biosolis).
Gevolg is dat mijn dametje blijft likken en dat is natuurlijk helemaal niet goed voor haar neusje.
De dermoscent zonnebrandcrème hebben we al maar deze is niet echt watervast.
(wel absoluut parfumvrij dus echt geurloos) Het trekt er ook niet echt in maar blijft als een witte
laag op de neus. Mijn dametje heeft dat er in een mum van tijd afgelikt
Door madrike
#2941018
Na mijn mailtje naar Amerika over de maten (kreeg supersnel antwoord. Zo fijn) heb ik vandaag de dog nose protector besteld.
Het kan wel eventjes duren (1 à 2 weken) voordat ik hem in huis heb.
Daarna zal ik graag verslag uitbrengen over hoe het bevalt

Dank jullie allemaal voor het meedenken
Gebruikersavatar
Door Daantje
#2941043
Geweldig ,ik hoop dat je de neusprotector snel binnen hebt. O0

Ik ben ook erg benieuwd hoe het zal bevallen.

Leuk als je hier een update wilt geven t.z.t.

Sterkte met je meissie ,hoop dat ze fijn buiten kan zijn !
Door madrike
#2948215
Intussen hebben we de dog nose protector binnen.

Behalve het neusje zelf is alles verstelbaar d.m.v. klitteband.
Voor het neusje is er een extra laagje bijgeleverd om aan de binnenkant te plakken als het neusje te wijd is.
Het was even lastig om alles in te stellen op ons colliedametje (ze heeft zelfs voor een collie een lange en smalle neus)
Daarna meteen naar buiten en spelen maar.
In het begin moest ze even wennen maar ze had al snel door dat je er gewoon een bal mee kunt vangen/kunt drinken etc.

Jammer genoeg bevat de dog nose protector erg veel klitteband en heeft mijn dametje een heel erg dikke vacht.
Resultaat hiervan is dat het ding bij het aan en uittrekken steeds in de haren blijft hangen.
Niet echt prettig maar de oplossing is vrij simpel.
Ik ga het neusje op maat vastmaken aan haar eigen halsband.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door