Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door bosnimf1976
#2939254
Onze hond is een allergische golden. Het valt me op na een dip dat het nu weer goed gaat en ik ben haar medicatie ook aan het terugschroeven, liefst zo min mogelijk. Haar huid valt op het moment erg mee en toch zit ze maar te krabben. Vooral bij wandelen. Ik kam haar ondervacht er ook zo veel mogelijk uit en loop haar elke dag na, heeft geen vlooien maar ik heb het gevoel dat haar huid zo onwijs gevoelig is ook als het uitelijk wel mee valt. Herkennen mensen dit ook met dit warme weer?
En hebben jullie nog tips? Ik was en sproei haar regelmatig. Ik was haar met speciale shampoo van de dermatoloog als ik teveel korstjes etc ziet en het gaat dan ook echt beter. Soms als ik haar te lang kam wordt ze helemaal rood dus daar ben ik voorzichtig mee maar daar is nu eigenlijk ook geen sprake van. Zwemmen mag ze van me en kan ik ook niet tegenhouden maar ook daarna zie ik geen extra roodheid of uitslag. Als iemand nog tips heeft....En anders moet ik het maar weer even accepteren hoe moeilijk ook.....
Gebruikersavatar
Door Hope
#2940439
bosnimf1976 schreef: Onze hond is een allergische golden. Het valt me op na een dip dat het nu weer goed gaat en ik ben haar medicatie ook aan het terugschroeven, liefst zo min mogelijk. Haar huid valt op het moment erg mee en toch zit ze maar te krabben. Vooral bij wandelen. Ik kam haar ondervacht er ook zo veel mogelijk uit en loop haar elke dag na, heeft geen vlooien maar ik heb het gevoel dat haar huid zo onwijs gevoelig is ook als het uitelijk wel mee valt. Herkennen mensen dit ook met dit warme weer?
En hebben jullie nog tips? Ik was en sproei haar regelmatig. Ik was haar met speciale shampoo van de dermatoloog als ik teveel korstjes etc ziet en het gaat dan ook echt beter. Soms als ik haar te lang kam wordt ze helemaal rood dus daar ben ik voorzichtig mee maar daar is nu eigenlijk ook geen sprake van. Zwemmen mag ze van me en kan ik ook niet tegenhouden maar ook daarna zie ik geen extra roodheid of uitslag. Als iemand nog tips heeft....En anders moet ik het maar weer even accepteren hoe moeilijk ook.....
Zoals Lizzy al vroeg, waar is ze allergisch voor?

Wat ik bij Hope merk is dat hoe meer ik aan de vacht kom, hoe erger de jeuk wordt.
Regelmatig naar een trimsalon (wel je eigen shampoo meegeven!) en dan vooral van de vacht afblijven. Hoe meer je borstelt, hoe meer je het irriteert.
Met welke shampoo was je? Ik ben met een jeuk hond niet altijd fan van wassen je ontregeld telkens de balans van de huid.
Door bosnimf1976
#2940735
Allergisch voor mijten en wrs ook grassen. Denk dat de jeukexplosie kwam omdat al het gras hier in de buurt gemaaid was. Moet haar af en toe wel kammen vanwege ondervacht die eruit moet. Ik was haar met Coatex medicinale shampoo op advies van dermatoloog.  Moet eigenlijk elke week maar soms doe ik het minder, soms (als ze veel plekken heeft) meer. Als ze zwemt stinkt ze ziezo sneller. Vindt het erg fijne shampoo. Na een wasbeurt is de huid echt superveel rustiger en ze moet van mij ondanks alles zoveel mogelijk hond zijn. Door deze shampoo heeft ze al jaren geen antibiotica meer voor huid gehad en kan uit de hand lopen voorkomen. Dermatoloog fijne dermatoloog.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door