Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Ina
#2936908
Wij hebben recentelijk hetzelfde mee gemaakt en hier is na uitsluiten van alle andere mogelijkheden vast gesteld dat Aysa centrale Diabetes Insipidus heeft..., zelfde klachten een uitslagen als ik bij jullie lees, dus misschien even aangeven bij de DA als mogelijke optie.

Sterkte met de onderzoeken en hopelijk ontdekken ze snel wat er loos is.
Gebruikersavatar
Door Ina
#2936919
Ik  zag inderdaad diabetes voorbij komen, maar later kwam de opmerking dat het geen suiker is.

Diabetes Insipidus is geen suikerziekte, maar een probleem met het aanmaken of verwerken van het ADH hormoon, wat tot gevolg heeft dat de hond overmatig gaat drinken en dus ook plassen.
#2936920
Ina schreef: Ik  zag inderdaad diabetes voorbij komen, maar later kwam de opmerking dat het geen suiker is.

Diabetes Insipidus is geen suikerziekte, maar een probleem met het aanmaken of verwerken van het ADH hormoon, wat tot gevolg heeft dat de hond overmatig gaat drinken en dus ook plassen.
De hond van een vriendin van mij heeft diabetes insipidus
Door lightning
#2936927
Ina schreef: Ik  zag inderdaad diabetes voorbij komen, maar later kwam de opmerking dat het geen suiker is.

Diabetes Insipidus is geen suikerziekte, maar een probleem met het aanmaken of verwerken van het ADH hormoon, wat tot gevolg heeft dat de hond overmatig gaat drinken en dus ook plassen.

Nee het is geen suiker. Er is ook een verschil tussen suiker en diabetes, ook dat zei de da. ;)
Door lightning
#2937311
roksefloks schreef: Onze Rika had nefrogene diabetes insipidus. Dan concentreren de nieren de urine niet. Bij haar was het drinken, plassen, drinken , plassen. :-\

Kunnen ze hier goed mee leven?
charmed schreef: Hier gaan we ook duimen, Prudence begon veel te drinken en te plassen toen ze hepatitis A had.

Hiermee goed te leven? Of kort? Of lastig? Als er zo iets uit komt beginnen ze gegarandeerd over speciaal voer brokken bla bla bla... Dat word hem niet. Geen idee wat ik dan moet geven...
Door sella
#2937463
Als het hepatitis is kun je een leverbesparend dieet vinden in de bieb, idem voor een nier dieet.
Dus dat kan je dan helpen als je de uitslag hebt.
Hepatitis kan weer rustig worden, maar kan ook chronisch zijn.
In ieder geval kan je in geval van hepatitis de lever ondersteunen met mariadistel en nog wat andere dingen.
Door karenM
#2937642
Ik heb een tekkeltje gehad met diabetes insipidus. Er is eigenlijk niet echt een test voor, behalve de dorst proef. En die is niet zo simpel uitbrengen voeren.
Mijn dierenarts stelde voor om een aantal dagen de medicatie voor DI te geven, vanaf dag 1 reageerde hij daar super op. Dus de diagnose was gesteld.
Behandeling bestond uit druppels geven die mensen ook krijgen. Bij mensen moet dat in de neus gedruppeld worden, dat was een beetje lastig omdat dit met een slangetje op gezogen moest worden en de dosering luistert heel nauw. We hebben toen een verdunning gemaakt die ik met een heel smalle injectiespuit (zonder naald!) waarmee je heel nauwkeurig af kon meten, op kon zuigen en in Jim zijn neus kon druppelen. Werkte super! En Jim heeft daar nog een aantal jaar prima mee kunnen leven.
Gebruikersavatar
Door Maxioscar
#2937699
Ik wil ook nog even reageren , alhoewel ik denk dat je er niks aan hebt.
Onze hond , 14 jaar , was flink incontinent , gewoon water wat er uit kwam, en de pilletjes daarvoor werkten niet meer.
Ze was ook erg veel gaan drinken , maar dat is er sluipend ingeslopen....
Om andere pilletjes te kunnen geven , moesten we bloed laten prikken vanwege de bijwerkingen.
Daar kwam uit dat ze pancreatitis had.Nooit iets van gemerkt , altijd goede ontlasting , geen pijnklachten [dachten we]
Ze krijgt nu zymoral over haar eten , drinkt veel minder en is helemaal niet meer incontinent , zonder pilletjes!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door