Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door MarjaV
#2911654
Mijn oudste heeft ook een teen uit de kom gehad, zo'n twee jaar geleden. Ik heb het getaped en schoentje aan buiten. Maar ze steunen er toch op en dan heelt het niet voldoende. Nou is ze ook lomp en onbenullig, dus dat was ook geen goede combi.

Heb een soort teenbesparende operatie laten doen, zodat ze er nog op kon steunen. Maar door spierzwakte het laatste jaar is de voet doorgezakt en staat ze nog steeds op haar gewone vel en moet ze buiten een schoentje aan. De volgende keer laat ik de teen direct helemaal weghalen. Ze hebben er echt geen last van, even de balans hervinden.

Zo'n teen uit de kom heelt heel slecht bij honden, is mij verteld door de DA, vooral die aan de buitenkant.
Gebruikersavatar
Door Riek
#2911786
Vanmorgen bij dr. Govers geweest in Wageningen.
Haar advies na mijn verhaal is even aankijken, rust geven, houdt ze last dan teentje laten amputeren.

En, blij blij blij,  ze had goede knietjes, geen Pl.
Ze vroeg me nog of er wel eens wat over haar gangwerk gezegd werd.
Ze was er weg van  :) :)
Dat was een mooi compliment.
Ze had vandaag nog niet zo'n goede hond op de tafel gehad.

Bedankt voor jullie tips en ervaringen.
Daar heb ik veel aan.
Mijn eigen da, vanmiddag ook gebeld, zei me dat het traject na de operatie minder vervelend/belastend is dan wanneer de teen terug gezet zou worden.

edit was een aanvulling.
Laatst gewijzigd door Riek op di 22 apr 2014, 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Laura2004
#2911928
Bij Ziggy is ook een teentje geamputeerd, vanwege terugkerende ontstekingen (4 keer geopereerd aan dezelfde teen). Nadat het netjes genezen is nergens last van gehad. Wij hebben eerst een kootje laten amputeren,  achteraf hadsen we beter direct de hele teen kunne n amputeren.  Zij heeft wel twee keer met kap om de hechtingen eraf gekauwd :'( Vandaar de vele operaties..
Door charmed
#2911975
Goed nieuws allemaal dus. Hopen dat het teentje weer lekker vast komt te zitten na rust!
Riek schreef: Vanmorgen bij dr. Govers geweest in Wageningen.
Haar advies na mijn verhaal is even aankijken, rust geven, houdt ze last dan teentje laten amputeren.

En, blij blij blij,  ze had goede knietjes, geen Pl.
Ze vroeg me nog of er wel eens wat over haar gangwerk gezegd werd.
Ze was er weg van  :) :)
Dat was een mooi compliment.
Ze had vandaag nog niet zo'n goede hond op de tafel gehad.

Bedankt voor jullie tips en ervaringen.
Daar heb ik veel aan.
Mijn eigen da, vanmiddag ook gebeld, zei me dat het traject na de operatie minder vervelend/belastend is dan wanneer de teen terug gezet zou worden.

edit was een aanvulling.
Gebruikersavatar
Door Riek
#2915111
Charlotte krijgt steeds meer last van haar teentje.
Het nageltje groeit ook flink door en dat geeft ook last merken we.
Wanneer ze geen pijnstiller krijgt loopt ze direct al op 3 pootjes bij het rennen.
Ook zit ze er nu steeds aan te likken, dus is het geïrriteerd denk ik.

Vrijdag 2 mei wordt ze geopereerd.
Heb zelf vrij genomen, want ik laat er dan 10 dagen even niet alleen.
Moet er niet aan denken dat ze gaat liggen kluiven en de problemen die daar dan weer van komen.
Door suzanne 1
#2915122
Mijn duitse herder heeft ook een teenamputatie gehad. Zijn teentje was helemaal verbrijzeld dus geen andere keus. Hij heeft er nooit last van gehad alleen met op kiezels lopen deed ik hem schoentjes aan omdat dan de opening tussen zijn kussentjes te groot was en dat echt niet lekker liep voor hem. Daar heb je bij Charlotte waarschijnlijk iets minder last van  ;D met die mini voetjes van haar.
Gebruikersavatar
Door kira
#2915125
Vraag wel even een medisch attest ivm fokken showen en nestkeuringen.
sterkte hoop dat het goed komt.
Door Lizzy
#2915130
Riek schreef: Charlotte krijgt steeds meer last van haar teentje.
Het nageltje groeit ook flink door en dat geeft ook last merken we.
Wanneer ze geen pijnstiller krijgt loopt ze direct al op 3 pootjes bij het rennen.
Ook zit ze er nu steeds aan te likken, dus is het geïrriteerd denk ik.

Vrijdag 2 mei wordt ze geopereerd.
Heb zelf vrij genomen, want ik laat er dan 10 dagen even niet alleen.
Moet er niet aan denken dat ze gaat liggen kluiven en de problemen die daar dan weer van komen.
He bah. Ik vrees dat je geen keus hebt.... Sterkte! Ik hoop dat ze snel hersteld van de operatie.
Door henneke
#2915157
jammer Riek het was fijn geweest als het niet zo was maar helaas , ik hoop dat ze er heel weinig last van heeft en snel weer gewoon op 4 pootjes rond rent  :-*
Gebruikersavatar
Door Riek
#2915172
Ja, ik ga zo'n attest vragen.
Maar de shows zijn niet de hoofdzaak, ook al vind ik dat wel erg leuk.
Misschien kan ze daarna nog wel naar de show, maar als het niet zo is dan is dat maar zo.
Hoofdzaak is is dat haar pootje geen pijn meer doet.
En nee, idd geen keuze.
Maar ik heb gelukkig nu al best wat positieve verhalen gehoord over een teenamputatie,  dat maakt het wel iets makkelijker om die knoop door te hakken. 
Gebruikersavatar
Door Riek
#2915408
Gisteravond nog een afspraak gemaakt voor vandaag om even het nageltje te laten knippen.
Het is zo groot geworden omdat het niet meer kan slijten door de rare stand van de nagel.
Nadat ik er de hele nacht over heb liggen denken, wilde ik het vanmorgen eerst zelf eens proberen.
Een nagel knippen is iets wat je toch makkelijk zelf moet kunnen lijkt me.
Als dat teentje er af is, dan wordt waarschijnlijk ook de stand van de andere teentjes anders en slijten ze misschien ook minder hard of op een ongewenste manier af.

Maar... toen ik haar pootje pakte was de hele nagel verdwenen??

Heb het pootje goed onderzocht, dat liet ze nu vrij makkelijk toe, en er was al een nieuwe nagel onder gegroeid.
Allebei de pootjes heb ik goed nat gemaakt zodat je goed de stand van de botjes kunt zien.
En wat blijkt? Het teentje staat wel goed!

Waarschijnlijk is haar nagelbed beschadigd ( bij het uit de kom gaan ) en is die nagel wel scheef door gegroeid. En nu die nagel langer en langer werd ging dat behoorlijk irriteren en pijn doen.
Daarom liep ze steeds manker de laatste dagen, dat was pijnlijk en verdrietig om aan te zien.
Ze liet nooit goed toe om dat teentje te bekijken en betasten, dus ik moest het hebben van een snelle blik.
Nu kon ik het beter bekijken omdat het haar dus geen pijn meer deed.

Ben wel vanmorgen naar de dierenarts geweest zodat hij het ook goed kon beoordelen.
Hij kwam tot dezelfde conclusie.
Dus de operatie van vrijdag is afgeblazen.
En toen ik klaar stond met mijn portemonnee om te betalen keek hij me eens boos aan en zei:  kom nou, dit was een kleine controle!
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#2915434
Riek schreef: Gisteravond nog een afspraak gemaakt voor vandaag om even het nageltje te laten knippen.
Het is zo groot geworden omdat het niet meer kan slijten door de rare stand van de nagel.
Nadat ik er de hele nacht over heb liggen denken, wilde ik het vanmorgen eerst zelf eens proberen.
Een nagel knippen is iets wat je toch makkelijk zelf moet kunnen lijkt me.
Als dat teentje er af is, dan wordt waarschijnlijk ook de stand van de andere teentjes anders en slijten ze misschien ook minder hard of op een ongewenste manier af.

Maar... toen ik haar pootje pakte was de hele nagel verdwenen??

Heb het pootje goed onderzocht, dat liet ze nu vrij makkelijk toe, en er was al een nieuwe nagel onder gegroeid.
Allebei de pootjes heb ik goed nat gemaakt zodat je goed de stand van de botjes kunt zien.
En wat blijkt? Het teentje staat wel goed!

Waarschijnlijk is haar nagelbed beschadigd ( bij het uit de kom gaan ) en is die nagel wel scheef door gegroeid. En nu die nagel langer en langer werd ging dat behoorlijk irriteren en pijn doen.
Daarom liep ze steeds manker de laatste dagen, dat was pijnlijk en verdrietig om aan te zien.
Ze liet nooit goed toe om dat teentje te bekijken en betasten, dus ik moest het hebben van een snelle blik.
Nu kon ik het beter bekijken omdat het haar dus geen pijn meer deed.

Ben wel vanmorgen naar de dierenarts geweest zodat hij het ook goed kon beoordelen.
Hij kwam tot dezelfde conclusie.
Dus de operatie van vrijdag is afgeblazen.
En toen ik klaar stond met mijn portemonnee om te betalen keek hij me eens boos aan en zei:  kom nou, dit was een kleine controle!
Wat een fijn bericht, Riek. Dat is een hele zorg minder!  :)
Gebruikersavatar
Door Riek
#2915440
Ja, heel fijn en een grote zorg minder  :)
Ben behoorlijk opgelucht, alhoewel ik merk dat we (Jan heeft vakantie) er toch nog steeds een beetje met een slag om de arm naar kijken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door