Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Roosjes3
#2919589
Bij Julius werd een klein buisje bloed afgenomen. Het duurde ongeveer 15 seconden. Wel moest de voorpoot geschoren worden, dat vond Julius nog enger dan de prik zelf  :-\
We moesten 3 weken wachten op de uitslag.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2919593
Roosjes3 schreef: Bij Julius werd een klein buisje bloed afgenomen. Het duurde ongeveer 15 seconden. Wel moest de voorpoot geschoren worden, dat vond Julius nog enger dan de prik zelf  :-\
We moesten 3 weken wachten op de uitslag.


Top, dat is info waar ik iets aan heb (jou link ga ik ook nog doorspitten Lizzy, dank je!). 15 seconde is een traindoel, scheren zou ik thuis kunnen oefenen en doen. Dan neem ik aan ook ontsmetten met alcohol? Dat kan ik ook al oefenen.

Ik zal vrijdag overleggen en dan kan ik over 2 weken bij de dierenarts een en ander ook eens doornemen. Het heeft allemaal geen haast, zo erg zijn de klachten niet. Maar ik denk er wel graag vast over na, omdat ik toch met wat meer factoren rekening moet houden in de keuzes.
Door Roosjes3
#2920341
Jup ook ontsmetten! En er moest twee keer geprikt worden voor ze een ader hadden. Das misschien gewoon pech.
Echt fantastisch hoe jullie dit aan het trainen zijn. Goed dat je er vroeg bij ben, dan heeft t allemaal nog geen herge haast. Succes!  ;)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2920382
Dank je. Ik klink wel een beetje stoerder dan ik ben hoor. Ben toch een beetje zenuwachtig voor vrijdag, terwijl we dan in feite niets gaan doen Ze gaat heel veel vragen stellen en ze wil als het lukt de huid op de rug en buik zien. Dat ben ik al aan het oefenen, maar hoe het gaat met een vreemde erbij is dan toch weer spannend.

Ik lees nou toch ook weer dat de bloedtest het beste met de huidtest gecombineerd kan worden. Dat is niet te trainen, dan moet ie onder zeil. Dus dat is wel weer een drempeltje extra. Maar zover is het nog niet, eerst vrijdag maar eens afwachten en het zal daarna ook wel even duren voor we weten of dat goed resultaat geeft.
Door Martine-Tom
#2920528
Ik zou t ook vooraf even vragen voor de zekerheid, hier ruim ervaring met aftappen, en dat is al op 3 plekken geweest (hals, lies en voorpoot) ontsmetten met 2 verschillende middelen (betadine en alcohol) met of zonder afbinden. Dus beter vooraf even vragen misschien  :)
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2920569
waar er afgetapt wordt is ook afhankelijk waar de dierenarts het beste bij kan, voelt de aderen eerst.
Gebruikersavatar
Door Daantje
#2920578
Oehh ,spannend ,bloed afnemen via de poot is het minst bedreigend is mijn ervaring!

Ik duim mee hoor !
Door sella
#2920594
Bij Buffel is niet geschoren, gewoon de ader opgeduwd door Paul en daar wat bloed uit getrokken. Was in een vloek en een zucht gebeurd.
Door BlissSpirit
#2920639
Hier wordt er bij de DA ook niet geschoren voor een bloedje.
Dus het kan prima zonder. Ligt een beetje aan je DA denk ik.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2920710
Het zijn wel heel veel verschillende ervaringen zo!

Ik denk dat het (volledig op de zaken vooruit lopend!) als het nodig zou zijn, een bloed + huid test zou worden. Omdat ik lees dat dat het meest zinvol is en omdat ik het geen optie vind om het in 2 delen te doen als de bloedtest niet voldoende info geeft ofzo. En aangezien beide testen te samen echt way-to-much zouden zijn, zou het onder verdoving moeten gebeuren. Dat is niet echt leuk, maar dan hoef ik het ook niet te trainen en maakt het niet uit waar of hoe het bloed afnemen gebeurd. Dan jassen we er gelijk nog een paar fatsoenlijke foto's bij, die wil ik eigenlijk sinds de mislukte poging vorig jaar nog altijd graag eens laten maken.

Maar goed, dan loop ik echt heel erg op de zaken vooruit. Eerst vrijdag maar eens zien en dat de tijd geven. Misschien speelt er wel iets heel anders dan allergieën en op dit moment zijn de klachten lang niet erg genoeg om voor verdoving voor de twee testen te kiezen. 

Wel heel erg bedankt voor alle ervaringen. Het helpt me een beeld te vormen en ook om prioriteiten te stellen. Geduld is niet mijn sterkste kant en dat heb je met jeuk wel nodig... Ik ben erg van het we doen er nu gelijk direct meteen iets aan en als ik dan hoor wat er allemaal bij kijken dan weet ik weer dat dat niet slim is. Adem in, adem uit!
Door sella
#2920964
Paul stuurt het liefst het bloed op. En dat heeft buffel goed geholpen.
Mijn eerste hond met atopie die heeft een huidtest gehad, dat was een heel lief dier, die echt alles liet gebeuren. Die hoefde niet onder narcose.
Maar de halve hond wordt geschoren en wordt alleen nog maar in uiterste gevallen gedaan heb ik begrepen.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2921938
De natuurgeneeskundige is geweest. Oscar heeft zich heel goed gedragen. Hij bleef eerst in zijn bench en toen er rust was hebben we hem los gedaan. Natuurlijk ging hij naar haar toe voor aaitjes en toen heeft ze al aaiend veel kunnen zien en voelen. Had Oscar niets van door. Daarna heb ik hem geaaid en stond hij met zijn kont naar haar toe en kriebelde ze hem wat om op zijn rug te kunnen zien. Dat vond hij even goed en toen met een duidelijke blik gaf hij aan dat hij dat niet meer wilde en zij stopte ook direct op ons teken. Vervolgens heb ik hem lekker geaaid toen hij op zijn zij lag en liet hij zonder enig commando volledig vrijwillig zijn buik zien  ;D. Oftewel, prima fysiek onderzoek haha.

We hebben een hele waslijst aan vragen beantwoord en nu gaan we ontgiften en ondersteunen. Omdat Oscar heel gevoelig reageert, gaat ze goed zoeken naar geschikte kruiden en geschikte homeopathie. Dat krijgen we dan toegestuurd en ik ga zo alvast witte leem halen voor het ontgiften.

En dan wordt het geduld hebben, want het zal niet van de een op andere dag over zijn. Maar omdat de klachten ook nog niet heel erg zijn, is dat geen punt. Ik ben benieuwd, we gaan het meemaken.
Door Lil
#2921943
Ik zou even vragen hoe de da bloed prikt.

De ene doet dat in de poot en de andere doet het in de hals. Het is maar net wat de voorkeur van de da is. Ja, het wordt geschoren, ja het wordt ontsmet. Bij de poot gaat er zo'n strakke band omheen als ze bij mensen ook doen en in de hals natuurlijk niet haha.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door