Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2884453
onze oudste berner bijna 9 jaar, is sinds een paar dagen heel veel gaan drinken en ook veel plassen. Niet altijd soms en dan vooral in de voormiddag. Ik ga morgen naar de DA  gaan want ik ben er niet echt gerust in. Ik vrees dat het iets met de nieren te maken heeft. Ik vraag mij af of er daar iets aan te doen is, hij krijgt altijd NRV met een 100 gr Carnibest omdat hij arthrose heeft in de knie en ik hem medicatie geef (nl cetyl-m) en daar hij is hij zeer goed mee. Hij eet goed, hij wandelt nog goed, is nog speels ...
#2884460
Wat is veel drinken? Kun je aangeven hoeveel ml. hij per dag drinkt? Ik zou dat even opmeten. Dat is ook handig om mee te nemen naar de DA. Er kunnen zoveel redenen zijn voor veel drinken/veel plassen. Van nierproblemen tot suikerziekte tot (als je hond echt heel veel drinkt diabetes insipidus, etc. etc. Ik denk dat je morgenochtend er verstandig aan doet om direct een afspraak te maken en ook om ochtend urine op te vangen. De DA kan dan bijv. het SG van de urine bepalen en kijken of er glucose/eiwit in de urine zit. En verder zal ie bloed willen prikken.
#2886585
ik ben dan maadag naar de DA geweest met een staaltje ochtendurine en hij heeft geen afwijkingen gevonden. hij heeft ook geen koorts. Hij heeft hem dan grondig onderzocht en dan bleek dat lever iets gevoelig was. Omdat hij maandag niet nuchter was, ben ik ginsteren geweest om bloed te laten prikken. Het is nu bang afwachten tot vrijdag voor de uitslag.
Laatst gewijzigd door lantsoght op do 06 mar 2014, 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door