Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2876281
Doranto schreef: Fijn dat dit dus rechtgezet is! Dankjewel Lizzy.
Blijft alleen jammer dat het over de rug van de initiatiefneemster van dit topic moest gebeuren. Maar ja, zulke dingen heb je niet in de hand.
Ik heb het topic afgesplitst. Dat lijkt me voor Jerry@karina beter.
#2876292
Dank je wel, ik wist ook even niks meer te zeggen..

Het urine onderzoek is gedaan, de waardes waren wel iets verbeterd, maar dat kan ook komen omdat hij vrijwel geen eiwitten op had, door het weinige eten..

Ik geef hem nu een heel klein beetje KVV met daardoor een gebakken tartaar..het laatste is misschien niet super goed..maar hij eet het op..

Als hij de komende dagen gegeten heeft, ga ik donderdag nogmaals een urine onderzoek laten doen.

Omdat ik het maag/darmonderzoek niet wil laten doen, krijgt Jerry nu maagbeschermers. Het zou kunnen dat hij zweertjes heeft, dat komt vaker voor volgens de DA..

Ik hoor in mijn vriendenkring verschillende meningen over het wel of niet doen van het darmonderzoek..wat zouden jullie doen..

Naar mijn idee doe ik hem daar geen goed meer mee, ivm stress..hij heeft de laatste tijd zoveel meegemaakt.. Dat ik wil dat hij alleen nog leuke dingen doet in de tijd die hem nog rest..

Nogmaals bedankt voor jullie support.... :)
#2876299
Ik kan op medisch gebied geen advies geven, maar ik kan je wel zeggen dat als jij als baas weet/vindt dat er genoeg onderzoeken zijn geweest en dat er dus geen darmonderzoek gaat plaatsvinden, dan is dat zo de juiste manier.

Hier hetzelfde aan de hand, alleen zijn bij mij de da's het met mij eens. Komt misschien ook omdat mijn hond 12 jaar en 9 maanden oud is. Hij heeft maagklachten of ademhalingsklachten, maar er komt dus geen scopie meer. Ten eerste moet hij onder narcose en hij heeft er sinds augustus 4 stuks gehad (op zijn leeftijd!), dus dat is het eerste wat de da's geen goed plan vinden.
Ten tweede heb ik gevraagd als het iets ernstigs is wat ze doen kunnen: eh euthanasie. Mooi, daar hoef ik geen onderzoek voor. Ik zie zo wel wanneer het niet meer kan. Is het niets erstigs dan helpt de medicatie. De maagzuurremmers en maagbeschermers hielpen prima. Durf nu heel langzaam te zeggen dat het waarschijnlijk zweren waren, omdat mijn hond zich weer fijn voelt. 100% zijn de klachten niet over, maar ja dan kom je weer bij het verhaal wat kun je nog doen. Nu zijn er hier gelukkig geen nierklachten aan de orde en zelfs met zijn ernstige tand/kaakklachten at hij nog enorm goed.

Ik geef je groot gelijk dat je gewoon van je hond wilt genieten en het hem zo aangenaam mogelijk maakt.  :-*
Laat je niet gek maken, jij bepaalt of er nog een onderzoek gaat plaatsvinden of niet en niemand anders (en ik ben van mening dat alleen de baas zo iets weet).
#2910403
Sorry voor mijn niet meer reageren..

Helaas heb ik afgelopen dinsdag afscheid moeten nemen van mijn lieve Jer..

Zijn nierproblemen waren goed onder controle... maar dinsdag was hij ineens heel misselijk.
Ik heb zijn bloed na laten kijken en zijn leverwaardes waren zorgelijk hoog. (5000, normaal mag het niet hoger zijn dan 150)

Ik moest rekening houden met afscheid nemen.

Ik wilde nog een nachtje met hem samenzijn en de volgende dag naar het bos, zijn lieverlingsplek..en hem daarna thuis in zijn vertrouwde omgeving in laten slapen..
...maar helaas werd Jer die avond nog zieker.. en durfde ik de nacht niet af te wachten..hij was zo ziek.

Hij is in mijn armen ingeslapen..helaas niet thuis...Jerry is 12 jaar en 10 maanden geworden..en wat heb ik van die tijd genoten...

Lieve Jer ik mis je vreselijk..mijn maatje..mijn alles...
Laatst gewijzigd door Jerry@karina op za 19 apr 2014, 23:52, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door