Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lil
#2873458
MarijeEnBoomer schreef: Fijn dat het goed is gegaan!

Wat moet ik me voorstellen bij het leegzuigen van de milt?! Google wil me niet helpen!
+ 1

Ik ken mensen van wie de milt is verwijderd, niet lang geleden en dat kon niet laparoscopisch (bij vergrote milt zou dat gevaarlijk zijn) en ook niet leeggezogen. Dus ik ben ook wel erg benieuwd wat die da nu gedaan heeft.

Ok, wij deden tegelijkertijd posten. Je weet het helaas niet.
#2873504
Oke, ik was er niet bij en ik weet eigenlijk van niks...maar ik probeer het te snappen...
Je schrijft op facebook :"ballonachtige zak boven aan de milt"... zou het zou kunnen zijn dat er op de milt een cyste zat- dat deze is leeggezogen en dat de milt zelf redelijk normaal was kwa vaste stof en dat deze dus via die snee van 6-8 cm naar buiten kon ?
#2873600
sella schreef: Geen idee, ik ben er niet bij geweest. Wat ik humaan heb gezien is een soort afzuigding dat je ook gebruikt om wonden af te zuigen tijdens een ok, dat zo gemaakt dat het door een scoop ding kan.
Dat zal ook wel zoiets zijn bij de dieren neem ik aan.
Maar ben al lang niet meer bij een laparoscopie van de buik of een gewone ok van de buik.
Ik had ook niet gedacht dat je er bij was geweest.
Ik zou zelf precies willen weten wat ze doen als ze bij B zoiets groots zouden weghalen. Ik was er kennelijk onterecht vanuit gegaan dat je de da om een uitgebreide uitleg had gevraagd wat hij met Buffel heeft gedaan.
Jammer want ik vind het een zeer interessante kwestie!
Door sella
#2873625
miik schreef: Oke, ik was er niet bij en ik weet eigenlijk van niks...maar ik probeer het te snappen...
Je schrijft op facebook :"ballonachtige zak boven aan de milt"... zou het zou kunnen zijn dat er op de milt een cyste zat- dat deze is leeggezogen en dat de milt zelf redelijk normaal was kwa vaste stof en dat deze dus via die snee van 6-8 cm naar buiten kon ?
Wat ik begrepen heb is dat de snee, 5.5 cm, nog verder opgerekt is om de het eruit te kunnen halen, en dat is niet verder gescheurd omdat er van dat operatiefolie opzat.

@marije, ik heb wel verder gevraagd, maar de ok was zo uitdagend dat hij langer duurde dan gepland en er dus meters gemaakt moesten worden.
Wij hebben er sterk rekening mee gehouden dat we hem niet levend mee terug kregen, dat moest ook, maar we konden niet veel meer opnemen van opluchting en vermoeidheid. Ik zal dinsdag bij de controle wel vragen of ik wat meer uitleg kan krijgen, en het dan kan onthouden.
#2873632
sella schreef: Wat ik begrepen heb is dat de snee, 5.5 cm, nog verder opgerekt is om de het eruit te kunnen halen, en dat is niet verder gescheurd omdat er van dat operatiefolie opzat.

@marije, ik heb wel verder gevraagd, maar de ok was zo uitdagend dat hij langer duurde dan gepland en er dus meters gemaakt moesten worden.
Wij hebben er sterk rekening mee gehouden dat we hem niet levend mee terug kregen, dat moest ook, maar we konden niet veel meer opnemen van opluchting en vermoeidheid. Ik zal dinsdag bij de controle wel vragen of ik wat meer uitleg kan krijgen, en het dan kan onthouden.
Weet zeker dat jenden volop uitleg krijgt en die ook kan onthouden. Er zijn vast technieken voor, bij grote beer dachten we deze zomer aan een bmo. Ik zei toen dat wordt dan een grote buik ok. Toen kreeg ik ook te horen nee, is niet meer nodig en een uitleg die me nu ontgaan is. Het was toen geen bmo maar een gesloten baarmoeder tijdens loopsheid die we op andere wijze konden behandelen.

Gaat het goed met Buffel? Weet je wanneer je iets van de patholoog hoort of is dat afhankelijk van wat ze vinden?
Door sella
#2873638
Buffel is nu al veel pittiger dan gisteren. We hebben hem net laten plassen en meneer wou wel verder. Wij vonden 200 meter wel genoeg ::)
Hij drinkt goed, dat blijft erin, een geklutst ei, dat is er in gebleven. Nu wat gedroogd vlees gehad, iets van 20 gram, en nu ligt hij weer lekker op bed te tukken.

Edit, de patholoog zal een week tot 10 dagen duren, dat was ook zo met de lymfeklier die verdacht was.
Aangezien de buik zo mooi schoon was, verwacht ik, dat als het kwaadaardig zou zijn, dat alles verwijderd is en dat we ons geen zorgen hoeven maken.
Laatst gewijzigd door sella op do 13 feb 2014, 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door