Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door blissfulhills
#2864566
Hallo,

Ik heb op het moment een pup van 10 weken en ze heeft al ruim een week ontstoken ogen. We zijn begonnen met de oogzalf ( chlooramfenicol ) , maar dat werkte niet en nu krijgt ze al weer 4 dagen oculosan druppels, maar ook dat gaat maar superlangzaam qua verbetering.  Ik heb 5 honden in totaal , allemaal labradors en ze hebben allemaal met regelmaat wel eens last van hun ogen, maar niet zo erg als die kleine nu. DA vond het ook wel vrij ernstig, maar haar oogbol was niet beschadigd of iets dergelijks, hij vermoedde een overgevoeligheidsreactie ergens op, ( maar ja waarop ?? , dat zou handig zijn te weten natuurlijk) 
Ze heeft echt hele hangende oogleden en je blijft het rood zien, wat ook duidelijk geïrriteerd is. En als ze geslapen heeft, heeft ze echt last van dichte oogjes door de pus. Ik maak het wel 10 keer per dag voorzichtig schoon en druppels krijgt ze 4 keer per dag.

Heeft iemand tips om dit misschien met iets homeopatisch ofzo aan te pakken ? Ik vind het maar niks die druppels. want daar zit ook prednison in.  Ze zit overigens volledig op KVV.  En is verder gewoon vrolijk en speels.

Alle tips zijn welkom, want vindt dit echt zo zielig voor haar.
Door Bieke
#2866356
Ontstoken ogen kunnen een reactie zijn op de hondenziektecomponent in de vaccinatie.
Mijn oude labrador van bijna 16 heeft alleen pupvaccinaties gehad en heeft haar hele leven last gehad van waterige ogen en rode ogen. Die last is niet groot ik heb er nooit wat aan hoeven te doen. Maar het is wel aanwezig. Nog steeds.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door