Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door suzanne 1
#2845012
Jamey heeft meerdere keren pluis van knuffels opgegeten  :-[ is niet de bedoeling maar volgens mij heeft hij toch wat pica neigingen.  Hij heeft er nooit wat van gehad, heb ook niet speciaal ontbijtkoek of pens gegeven. Het enigste is dat hij dan soms moeilijk van de poep afkwam.....dat er nog zo'n sliert aan zijn kont hing van het pluis  :P En Jamey heeft echt wel meer dan 1 hap gegeten, hij weegt 12,5 kg
Gebruikersavatar
Door Thea
#2845026
Ik denk dat je het kan vergelijken met watten, wat ik wel eens heb gelezen dat sommige dat geven als de hond iets scherps heeft gegeten.
Pens die nog niet ontdooit is even in koud water leggen met een zakje erom heen.
Tenslotte gaat het bij jou niet on bv 500 gr tegelijk, dus stukje afsnijden is ook zo ontdooit ;)
Gebruikersavatar
Door Joaquin
#2845089
@ Neally hij doet niet vreemder als anders  ;D

@ suzanne 1 het geeft me wel iets van geruststelling dat het bij jou goed afgelopen is

@ Thea de pens is bijna ontdooit en die ga ik m zo geven, hopelijk loopt het met een sisser af.

Dank jullie wel  :)
Door Anne in Zweden
#2845100
Zou pluis zich niet gewoon met het overige "restafval" in de darmen mengen, zoals dierenvacht dat ook doet, om dan langs de natuurlijke weg weer naar buiten te komen? Dat je over een paar dagen harige keutels hebt, zeg maar? Ik geef mijn honden regelmatig konijnenpootjes met vacht, en die haren verteren natuurlijk ook niet. Zou me bij pluis kunnen voorstellen dat het ook zo werkt.
Door miik
#2845105
Anne in Duitsland schreef: Zou pluis zich niet gewoon met het overige "restafval" in de darmen mengen, zoals dierenvacht dat ook doet, om dan langs de natuurlijke weg weer naar buiten te komen? Dat je over een paar dagen harige keutels hebt, zeg maar? Ik geef mijn honden regelmatig konijnenpootjes met vacht, en die haren verteren natuurlijk ook niet. Zou me bij pluis kunnen voorstellen dat het ook zo werkt.
Ja volgens mij wel. Mijn Mickey heeft al zo vreselijk veel dingen opgegeten die ze niet had moeten eten... en dat is er allemaal weer uitgekomen.
Er zijn wel dingen die gevaar kunnen opleveren hoor ! Zoals dingen die hard worden bv. Mik had als pup een stuk spons opgegeten en dat is dus wel heel gevaarlijk. Of dingen die om darmlussen gaan zitten en de boel af kunnen knellen... zoals draadjes en linten...
Als je besloten hebt om haar niet te laten braken zou ik de datum wel even op de kalender schrijven. Zodat je het kunt onthouden.
En als ze binnenkort klachten krijgt dit wel even noemen bij de dierenarts.
Door Eef+Stippels
#2845182
Hier hebben ze ook al vaker knuffelvulling opgegeten, stukken (hennep)touw etc.
Is natuurlijk niet de bedoeling, maar het is er altijd gewoon weer zonder problemen via de natuurlijke weg uitgekomen.
Gebruikersavatar
Door Joaquin
#2845262
Je zou toch denken waarom wil je dat in godsnaam opeten  ;D rare beesten.. fijn om te horen dat het bij jou ook steeds goed afloopt, zit nu wel wat meer op m'n gemak

Dankje!
Gebruikersavatar
Door Joaquin
#2845631
Fijn om te horen Monique77 :) was net weer even ongerust toen ik een extreme stinkscheet rook. Hij kwam zelfs onder de dekens uit, stikte bijna in z'n eigen stank denk ik ;D Ik geef de peperkoek maar de schuld. Hopelijk morgen wat drolletjes want hij heeft vandaag niks meer gedaan..
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2845671
Pfoe, ik maak me hier bij mijne weinig zorgen om, hij vindt het vies. Maar zo'n kleintje, dan is een klein beetje al te veel, kan me voorstellen dat je je zorgen maakt!!
Ik zal hopen op pluizige drolletjes voor je vandaag.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door