Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lil
#2839161
tt-tjes schreef: Nou, zoals je in mijn onderschrift kunt zien zijn de haren lang, nu zelfs nog langer want dit is een oude foto. Maarten heeft heel spaarzaam geschoren dus je ziet er eigenlijk niets van. Zelfs zijn poot is niet geschoren voor het infuus. Daar wordt altijd rekening mee gehouden. Als ik daar met honing zalf aan moet wordt het echt een kliederboel.
Precies wat ik dacht ;)

Wees maar blij dat Maarten spaarzaam is geweest met scheren. Op de poot van kortharige Boris is de vacht van het bloedprikken 2 maanden geleden nog altijd niet hersteld.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2839284
Bij Oscar is het laatste streepje van zijn kale kont nog steeds te zien. Dus ja, het duurt ff.

Maar nooit meer terug groeien? Dat geloof ik niet. Vacht vernieuwd zich toch steeds, anders zouden ze toch ook geen rui hebben of naar de trimmer moeten. Je moet alleen wel heel veel geduld hebben.
Door Lil
#2839287
Kaela schreef: Bij Oscar is het laatste streepje van zijn kale kont nog steeds te zien. Dus ja, het duurt ff.

Maar nooit meer terug groeien? Dat geloof ik niet. Vacht vernieuwd zich toch steeds, anders zouden ze toch ook geen rui hebben of naar de trimmer moeten. Je moet alleen wel heel veel geduld hebben.
De husky had na 4 jaar nog altijd grote plekken zonder bovenvacht. De cocker is 2 jaar geleden en er is nog steeds behoorlijk lengte verschil.
Door tt-tjes
#2839289
Lil schreef: Precies wat ik dacht ;)

Wees maar blij dat Maarten spaarzaam is geweest met scheren. Op de poot van kortharige Boris is de vacht van het bloedprikken 2 maanden geleden nog altijd niet hersteld.
Ik vraag dat altijd. Anders doen de assistentes het wel hoor!
Maar dat ziet er niet uit bij zo'n vacht.
Door tt-tjes
#2839291
Kaela schreef: Bij Oscar is het laatste streepje van zijn kale kont nog steeds te zien. Dus ja, het duurt ff.

Maar nooit meer terug groeien? Dat geloof ik niet. Vacht vernieuwd zich toch steeds, anders zouden ze toch ook geen rui hebben of naar de trimmer moeten. Je moet alleen wel heel veel geduld hebben.
Chendo's vacht is heel breekbaar en groeit niet hard. Het heeft 3, 5 jaar geduurd voordat zijn kaal gevreten poot weer een beetje vacht had.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2839294
tt-tjes schreef: Chendo's vacht is heel breekbaar en groeit niet hard. Het heeft 3, 5 jaar geduurd voordat zijn kaal gevreten poot weer een beetje vacht had.
Dat zeg ik, veel geduld hebben! En ik snap dat je daar niet op zit te wachten en dus zo min mogelijk scheert hoor.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door