Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2831351
Balen, eerste pil ontwormkuur zit er al in! Weer een les voor de volgende keer!
Snapte ook niet dat ze geen rauw vlees mocht hebben.... blijkt maar weer, de DA's hebben van voedsel geen kaas gegeten!

Ik heb nog wat mager hertenvlees, ga daar een bouillon van maken. Gedroogde pens wil ze wel eten (kleine stukjes) maar dat is toch niet zo goed? Pens geef je toch als de ontlasting te hard is? Das zeker niet het geval hier!

De bouillon drinkt ze op, het vlees laat ze liggen. De kat is hier super blij mee..... ik niet!

Als ze wel pens wil eten (heb nog hertenpens liggen) kan ik dat dan geven? Rauw of gekookt (stinken!)?

Probiotica ga ik morgen halen.
Door sella
#2831473
Ik zou haar als ze rauwe pens wil, haar wat goed op kamertemperatuurzijnde pens geven, wel een klein beetje.
Pens helpt ook voor de darmflora, dus dat kan in alle gevallen goed werken.
als het systeem erg van slag is en ze gaan opknappen, dan geef ik liever 10 keer per dag een frutje voer dat goed de kou af is dan dat ik 4 keer per dag meer geef.

Ze drinkt in ieder geval wel, dat is al een goed teken. Ik zou er ook niet zomaar ab injassen laten omdat je niet weet wat ze heeft.
Mocht ze echt niet opknappen, dan niets meer laten inspuiten of laten slikken, maar vragen of ze even bloedonderzoek willen doen.
#2831611
Na bijna alles te hebben geprobeerd heb ik ten einderaad wat nat kattenvoer gegeven......
Het is wel blikvoer met een hoog vlees gehalte (72%) en zonder granen.

Omdat ze niets anders eet (ook de kipfilet laat ze staan) lijkt het me dat het beter is dat ze in ieder geval iets in haar maag heeft zodat de darmen weer op gang komen.

Kan dit heel veel kwaad?
Door sella
#2831661
Je weet zeker dat ze je niet met haar charmante nageltje om de vinger wind?
Echt kwaad kan het natvoer voor een keertje niet. Maar misschien is ze toch wel heel gecharmeerd van het feit dat je heel je trukendoos opentrekt?
Niet om het te bagataliseren, maar omdat ze gister wel pens bliefte kan het toch uitproberen zijn.
#2831702
Ja, dat weet ik wel zeker. Niet dat ze niet enorm schattig is! Gisteren had ze alleen kleine stukjes gedroogde pens en spiervlees, maar na een paar stukjes wilde ze al niet meer. Morgen krijgt ze KVV paard met een bouillon van nat kattenvoer. Kijken of dat naar binnen gaat.

Spuitpoep is helaas nog helemaal aanwezig, hoop dat het morgen iets meer op een brij gaat lijken!
Door sella
#2831707
Zelf heb je ook niet zoveel trek als je een fikse buikgriep hebt. Ik zou haar niet teveel dwingen te eten, wel iedere keer iets aanbieden.
Zolang ze maar wel drinkt. Shay is nu 10 maanden, is met 5 maanden ook erg ziek geweest, na 5 dagen spuitpoep en weinig eten, is het vanzelf weer rechtgetrokken.
Ik heb vooral goed gekeken dat hij niet uitdroogde.
Is ze helemaal klaar met wisselen?
Groeit ze extreem snel op het moment? Daar kan ook weleens spuitpoep en hangerig en misselijkerig vandaan komen.
#2831758
Ik zet ieder uur een klein beetje voer neer. Gelukkig gaat ze uit zichzelf kijken, en vanaf vandaag uit zichzelf eten! Ze kwam me zelfs bedanken, zoals ze altijd doet na het eten! ;)

Daya is de afgelopen maand inderdaad enorm gegroeid. Ik heb even nagekeken hoeveel kilo ze aankwam: 22 november woog ze 18 kilo, 15 december 23,5 kilo! Ze is nog niet helemaal klaar met wisselen, kan ze natuurlijk ook last van hebben. Zou ze daar ook van kunnen overgeven?
Door sella
#2831764
Icm met hardgroeien heb ik het bij en Buffel en nu weer met Shay gezien. Ze zijn dan ook wat vatbaarder voor de virussen en bacterieen die langswaaien.

Als ze wel interresse heeft in eten, denk ik dat ze het ergste achter de rug heeft.
Ik zou haar in de gaten houden, lekker regelmatig wat aanbieden en dan gaat ze hopelijk gewoon opknappend heen.
Die wormenpil is natuurlijk ook weer even heftig in het buikje, daar kunnen ze ook wat racepoep van hebben en wat misselijkig.
#2831967
bosnimf1976 schreef: En helpt Finidiar niet? Zou je toch proberen?
Ja dat krijgt ze ook, en dat helpt! Voortaan zal ik dat altijd in huis hebben!

Sinds vanmorgen komt haar eetlust weer een beetje terug. Ze heeft ook niet meer gepoept sinds gisteravond (dat was wel spuitpoep). Gedroogd kipfilettje gaat er goed in, wel in kleine stukjes. Denk dat ze inderdaad ook last heeft van het wisselen!

Denk dat ze het ergste heeft gehad, ze wordt gelukkig weer wat actiever.
#2832602
We zijn de hele nacht in de weer geweest, elk half uur naar buiten om te poepen. Krijg onderhand ontzettende spierballen van het tillen!
Ze slaapt nu weer, bekaf van de nacht.

Daya stinkt enorm uit haar bek, zou er iets met haar tanden kunnen zijn? kan niets vinden en voelen. Heb mijn vingers wat harder over haar tandvlees gehaald, geen reactie van pijn.

Net een plukje eten neergezet, ze trekt haar neus ervoor op.
Ze is wel een stuk beter als van de week maar die diarree stopt maar niet!

Geef haar nu okugest en sinds gisteren probiotica. Wat kan ik nog meer doen om mijn kleine lieve meisje hier doorheen te trekken?
Laatst gewijzigd door Esther en Daya op vr 20 dec 2013, 09:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lil
#2832638
Je was toch bij de da geweest? Ik zou wel even bellen en vragen wat je aan die diarree kan doen en of je er iets aan moet doen en dat ze uit de mond stinkt. Duurt inderdaad wel lang dat het spuitpoep is.

Hier volgde bij 1 hond altijd een periode van even geen ontlasting en daarna herstelde het langzaam. De andere hond werd de ontlasting van spuit, brei, vormloos, veel te slap en zo weer langzaam richting normaal.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door