Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#2805928
nova schreef: mij bekruipt het gevoel van een vleesetende bacterie  :(  of lotgenoten:  http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,118197.0.html

Ziet in elk geval niet jofel uit
Nou ja, daar dacht ik zelf ook aan  :-[ :-[ maar ga er van uit dat een DA dat wel herkent of niet??
En zou het dan niet moeten uitbreidden??
eelke schreef: Hmmm...ik zou ook zeker terug gaan als het niet minder wordt. Misschien kan er iets onderzocht worden om te kijken welke bacterie erin zit (en daarop gericht antibiotica te kunnen geven).

Ook geen dingen als groene leem, spirulina etc gaan geven?

Gijs heeft ook zo'n gekke plek op zijn poot. Ook met een korst erop. Wel veel minder open, maar wel dik, en hij heeft er ook geen pijn aan. Gek is dat...

Welke ab zalf heb je?
Als het maandag niet beter is ga ik inderdaad terug en dan wil ik ook een kweek of afkrabsel hebben, dan weten we wat het is en kunnen we gericht gaan handelen.

Balen dat Gijs ook zo'n vervelende plek heeft.  :-* op zn mooie hoofd.

Ik heb aa-clindobion zalf meegekregen.
Gebruikersavatar
Door kira
#2805935
Het lijkt erg op wat Arie had. Toen dacht ik zelf eerst ook hotspot. Het was een schimmelinfectie, heel hardnekkig en heel lang mee bezig geweest om er met alternatieve middelen van af te komen. Weet even niet meer of ik toen eerst ook nog regulier heb geprobeerd iets te doen. Ik zou inderdaad vragen om een kweek als het niet beter wordt.
Door eelke
#2805937
Sammy1980 schreef: Nou ja, daar dacht ik zelf ook aan  :-[ :-[ maar ga er van uit dat een DA dat wel herkent of niet??
En zou het dan niet moeten uitbreidden??

Als het maandag niet beter is ga ik inderdaad terug en dan wil ik ook een kweek of afkrabsel hebben, dan weten we wat het is en kunnen we gericht gaan handelen.

Balen dat Gijs ook zo'n vervelende plek heeft.  :-* op zn mooie hoofd.

Ik heb aa-clindobion zalf meegekregen.
Lijkt me een prima plan! Dagelijks foto's maken is ook wel handig, dan kun je het verloop goed in de gaten houden.

En Gijs heeft er geen last van, die moest alleen 2  per dag met zijn poot in een emmer biotex, maar dat was niet erg want hij kreeg knuffels en snoep ondertussen, dus dat vind ie wel prima! Maar kussen krijgt ie altijd graag!
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#2805943
kira schreef: Het lijkt erg op wat Arie had. Toen dacht ik zelf eerst ook hotspot. Het was een schimmelinfectie, heel hardnekkig en heel lang mee bezig geweest om er met alternatieve middelen van af te komen. Weet even niet meer of ik toen eerst ook nog regulier heb geprobeerd iets te doen. Ik zou inderdaad vragen om een kweek als het niet beter wordt.
Oke, goed om in het achterhoofd te houden. Mocht het niet overgaan dan gaan we zeker een kweek laten maken.
eelke schreef: Lijkt me een prima plan! Dagelijks foto's maken is ook wel handig, dan kun je het verloop goed in de gaten houden.

En Gijs heeft er geen last van, die moest alleen 2  per dag met zijn poot in een emmer biotex, maar dat was niet erg want hij kreeg knuffels en snoep ondertussen, dus dat vind ie wel prima! Maar kussen krijgt ie altijd graag!
Oh ja foto's maken is inderdaad handig, bedankt voor de tip!!

En ja, snoep en knuffels zijn altijd fijn, de dames snappen Gijs helemaal  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#2807829
Radja schreef: Gaat het inmiddels al wat beter,of ben je vandaag naar de DA geweest?
Lief dat je ernaar vraagt  :-* :-*

Het lijkt er op dat het beter gaat, zaterdag begonnen met de AB zalf en de pus en vochtigheid is weg.
De plekken zijn nog niet helemaal dicht met korst maar het gaat beter. De korst blijft bij Sammy ook goed zitten.

Bij Jillz laten er weer kleine stukjes korst los, en ik mag er ook niet meer aanzitten bij haar. Helaas heb ik bij Jillz een 2de kale plek ontdekt gisteravond. Deze hou ik even in de gaten en anders ga ik met haar morgen even naar de DA.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door