Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#2803136
Lazy Garfield schreef: Lizzy, ik geef nu een dag of drie/vier tweemaal per dag een half theelepeltje appelazijn en één keer per dag een kwart van de cranberrycapsule.
Heb net de plas opgevangen, de pH waarde is 8 tot 8.5 zo te zien
Dus nog niks veranderd.
Had het al wat beter moeten zijn?
Nou, dat had wel prettig geweest ja. Als het niet weggaat, moet je terug naar de DA. En misschien kun je een andere DA proberen. En laten controleren op blaasontsteking. Want als er wel bacterieen zitten, is het heel lastig om de pH waarde omlaag te halen.

Ik zou nu even verhogen naar 2 maal per dag 1 theelepel appelazijn en 2 keer per dag 1/4 capsule cranberry. En dan weer meten.
#2803143
Lizzy schreef: Nou, dat had wel prettig geweest ja. Als het niet weggaat, moet je terug naar de DA. En misschien kun je een andere DA proberen. En laten controleren op blaasontsteking. Want als er wel bacterieen zitten, is het heel lastig om de pH waarde omlaag te halen.

Ik zou nu even verhogen naar 2 maal per dag 1 theelepel appelazijn en 2 keer per dag 1/4 capsule cranberry. En dan weer meten.
Thx Lizzy gaan we dat eerst doen.
Ze was de afgelopen dagen heel goed, ik voer nu even twee keer per dag.
Maar vanmorgen was het weer mis, ze verstopte zich weer en wilde niks eten.
Toch even naar het bos gegaan, weer hetzelfde ritueel, ging gras eten maar wilde niet verder het bos in.
Dus maar aangelijnd en naar huis gegaan.
Verstopte zich weer, kwam na een kwartier tevoorschijn en wilde eten.
Daarna niks meer aan de hand.
Ik snap er niks van.
Door Lizzy
#2803155
Lazy Garfield schreef: Thx Lizzy gaan we dat eerst doen.
Ze was de afgelopen dagen heel goed, ik voer nu even twee keer per dag.
Maar vanmorgen was het weer mis, ze verstopte zich weer en wilde niks eten.
Toch even naar het bos gegaan, weer hetzelfde ritueel, ging gras eten maar wilde niet verder het bos in.
Dus maar aangelijnd en naar huis gegaan.
Verstopte zich weer, kwam na een kwartier tevoorschijn en wilde eten.
Daarna niks meer aan de hand.
Ik snap er niks van.
Ik ben een zeikerd misschien maar ik ging echt bij een andere DA langs. Ik vind dit niet normaal en ze heeft duidelijk pijn. Dat met een pH waarde van de urine die veel te hoog is....., ik vind het niks :-\
Gebruikersavatar
Door Radja
#2803433
Dat lijkt mij ook pijn gedrag en idd zou je niet naar een andere DA gaan zoals Lizzy al voorstelde? Maar ff een vraag voor Lizzy,zou TS haar hondje alvast voor de zekerheid lage dosis vitamineC ascorbinezuur erbij kunnen geven,bijvb die van de kruidvat 2 x daags 240mg?

En weet je toevallig of jouw hondje koorts heeft?
Laatst gewijzigd door Radja op wo 06 nov 2013, 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
#2803642
Radja schreef: Dat lijkt mij ook pijn gedrag en idd zou je niet naar een andere DA gaan zoals Lizzy al voorstelde? Maar ff een vraag voor Lizzy,zou TS haar hondje alvast voor de zekerheid lage dosis vitamineC ascorbinezuur erbij kunnen geven,bijvb die van de kruidvat 2 x daags 240mg?

En weet je toevallig of jouw hondje koorts heeft?
Nee ze had geen koorts.
Dat had ik gemeld in reactie #20  ;)
Laatst gewijzigd door Lazy Garfield op do 07 nov 2013, 01:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Radja
#2804267
Ik bedoelde of ze nu geen koorts heeft,nadat ze weer zo'n pijnaanval heeft gehad ( dat wegkruipen enzo) en ben je al naar een andere DA geweest met urine? Jammer dat LIzzy nog niet een antwoord heeft gegeven over de vitamine C ascorbinezuur,ik deed en doe dat met mijn hond wel,ik geef een erg hoge dosis,maar heb een grote hond! Maar ik denk dat jij rustig 2 x per dag die vitamine C MET ascorbinezuur geven!

Sterkte groetjes Jacqueline
#2804608
Radja, vandaag was ze erg goed en nergens last van zo te zien.
Zoals vanouds eigenlijk.
Dan kan ik er wel mee naar de DA maar daar heb ik weinig aan als ze zo goed is als vandaag.
Ik kijk het dus nog even aan met de appelazijn en de cranberrycapsules.
#2804958
Weer even een update.
Saartje verstopte zich vanmorgen weer.
In dit topic las ik dit:
Ik zou beginnen met zure Vitamine C of Cranberry en dan na een paar dagen kijken of de PH gezakt is. Die moet normaal tussen de 6-7 liggen. Wanneer dit niet het geval is dan gaf ik hem voor de zekerheid toch een antibiotica-kuur omdat het gruis de blaaswand irriteert en zo licht ontstoken kan zijn. Ook gedijen bacterien goed in een urine van 8 of 9 dus al met al 2 redenen die een ontsteking zouden kunnen veroorzaken. Mocht je een antibiotica-kuur geven vraag dan naar "Clavubactin". Altijd beginnen met 14 dagen lang en als de PH dan nog iets te hoog is even de urine laten centrifugeren en controleren en nog een week langer AB geven. Gewoon op vers vlees laten staan in combinatie met vit C of Cranberry en het zou me verbazen wanneer het niet binnen een maand geheel over is. 
Dus de DA gebeld of ik een AB kuurtje kon krijgen. Dat wilde hij zomaar niet geven dus net wat urine langs gebracht.
Wat schetst mijn verbazing, de pH waarde is gezakt naar 6.5 en er is geen enkele ontstekingsbacterie te vinden.
Kreeg dus geen AB mee.
Mocht als het nodig was 2x daags een halve tablet carporal 20 mg geven.
Dit omdat ik zei dat ze de ene dag nergens last van heeft en de andere dag weer wel.
Ik had Lizzy een pb gesturd en keurig antwoord gekregen, maar ik zet het hier toch ook nog even neer.  :)

Wat nu te doen?
Nog doorgaan met de appelazijn en de cranberrycapsules?
En daarnaast nog wat vitamine c ascorbinezuur halen?
En als ze dat wegkruipen blijft doen maar weer naar de dierenarts.
Gebruikersavatar
Door Radja
#2804971
Aaaaaah fijn dat de phwaarde gezakt is!! Wow en zo snel. Ik denk dat je niet meer door moet gaan met de appelazijn,maar misschien nog wel een paar dagen afbouwen met de cranberry,dus steeds iets minder.Maar als het goed is en jij geeft gewoon kvv,dan wordt de urine gewoon verzuurd! Blijf het zelf ff checken,je ziet vanzelf of de waardes veranderen,te laag niet oke en te hoog ook niet.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door