Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2800279
Radja schreef: Ik heb de biologische appelcider azijn van AH,is niet troebel,maar dat wordt die wel. En het werkt ;)
Bedankt Radja heb de appelazijn van de plus net omgeruild voor de biologische cider azijn van AH.
Ook heb ik cranberry tabletten gehaald bij de reformwinkel van het merk Artelle:
http://www.natuurlijkwinkelen.nl/produc ... berry-5000
Moet ik beide geven?
Of eerst beginnen met de appelazijn.
Gebruikersavatar
Door Radja
#2800291
Ik vind dat een beetje moeilijk te bepalen,omdat je niet weet hoe hoog de ph is,maar zou net zoals Lizzy al zei een half theelepeltje over het voer doen,dan begin je al met verzuren en als je maandag ff achter phgehalte komt,dan kan je verder gaan. Wat mijn DA als advies meegaf,Radja heeft ook regelmatig een blaasontsteking met struviet,is iedere dag een vitamine c ascorbine zuur te geven. Dus nadat de struviet uit de urine  is verdwenen.
Door Lizzy
#2800294
Lazy Garfield schreef: Bedankt Radja heb de appelazijn van de plus net omgeruild voor de biologische cider azijn van AH.
Ook heb ik cranberry tabletten gehaald bij de reformwinkel van het merk Artelle:
http://www.natuurlijkwinkelen.nl/produc ... berry-5000
Moet ik beide geven?
Of eerst beginnen met de appelazijn.
Het mooiste is als je zelf pH waarde strips kunt scoren (bij bijv. de apotheek - als je op Barfplaats zoekt op Marchery-Nagel, kom je zelfs het productnummer nog wel tegen hier op Barfplaats). Je kunt dan goed kijken welke middelen wat doen. Ik zou beginnen met de appelazijn. Goed dat je 'm om hebt geruild, bio is beter. Ik zou 2 keer per dag 1 theelepel geven en zo snel mogelijk de pH waar de gaan meten. Je wilt een pH waarde van de urine rond de 6,3. Dus als appelazijn niet doet wat het moet doen, dan zou ik ook cranberry bij gaan geven. Wil ik eigenlijk nog wel terug komen op het feit dat je hondje zich anders gedraagt dan anders en zich niet lekker lijkt te voelen. Hoe is het daarmee? Heeft de DA daar nog een verklaring voor gegeven?
#2800301
Lizzy schreef: Het mooiste is als je zelf pH waarde strips kunt scoren (bij bijv. de apotheek - als je op Barfplaats zoekt op Marchery-Nagel, kom je zelfs het productnummer nog wel tegen hier op Barfplaats). Je kunt dan goed kijken welke middelen wat doen. Ik zou beginnen met de appelazijn. Goed dat je 'm om hebt geruild, bio is beter. Ik zou 2 keer per dag 1 theelepel geven en zo snel mogelijk de pH waar de gaan meten. Je wilt een pH waarde van de urine rond de 6,3. Dus als appelazijn niet doet wat het moet doen, dan zou ik ook cranberry bij gaan geven. Wil ik eigenlijk nog wel terug komen op het feit dat je hondje zich anders gedraagt dan anders en zich niet lekker lijkt te voelen. Hoe is het daarmee? Heeft de DA daar nog een verklaring voor gegeven?
Lizzy wat betreft je vraag, de dierenarts zei dat het door het voer (darf eko) kon komen, of mogelijkerwijs dat ze eerdaags loops moet worden.
Of de struviet in de urine.
Saartje had geen koorts.
Er is geen peil op te trekken,ze kan zo ineens ergens een uurtje wegkruipen en daarna is er weer niks aan de hand.
Dan rent en speelt ze weer.
Vanmorgen ben ik naar GH1 geweest, ineens begon ze te trekken aan de riem, oren in de nek en dan wil ze wegvluchten.
Ze hoort dan niks meer en wilde ook geen beloninkje.
Tien minuten later was het weer over, volgde ze alle commando's weer op en er was niks meer aan de hand.
Ik heb nu ook bibi natuurmix gekocht en ga dat eens tien dagen geven en zoals jij zei wat minder vleesbot (kipkarkas) en wat meer spiervlees.
vanmiddag een uur gerend in het bos, ging ook uitstekend.
Laatst gewijzigd door Lazy Garfield op za 02 nov 2013, 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.
#2801450
Lazy Garfield schreef: Zal maandag even bellen en vragen wat de pH waarde was en kom er dan op terug.  ;)
Lizzy, ik heb net de DA gebeld hoe hoog de pH waarde van de urine afgelopen vrijdag was.
Die zou ik je even doorgeven.
Die was drie plusjes dat was 8 zei hij.
Zaterdag ben ik begonnen met een theelepeltje appelazijn door het voer.
Laatst gewijzigd door Lazy Garfield op ma 04 nov 2013, 10:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#2801619
Lazy Garfield schreef: Lizzy, ik heb net de DA gebeld hoe hoog de pH waarde van de urine afgelopen vrijdag was.
Die zou ik je even doorgeven.
Die was drie plusjes dat was 8 zei hij.
Zaterdag ben ik begonnen met een theelepeltje appelazijn door het voer.
OK, 8 is echt wel te hoog, echt alkalisch te noemen. Ik maak me nog steeds sterk dat er een blaasontsteking is, de bacterieen van een blaasontsteking veroorzaken namelijk de alkalische urine waarin zich struviet kan vormen. Aangezien zij ook niet in orde is, gok ik daar nog steeds op. Ben eigenwijs, ik weet het :biggrin2:

Ik zou zeggen "doorgaan met verse/rauwe voeding, doorgaan met cranberry en appelazijn". Je wilt de pH waarde omlaag hebben, richting de 6,3.
Door Lizzy
#2801625
Lazy Garfield schreef: Lizzy wat betreft je vraag, de dierenarts zei dat het door het voer (darf eko) kon komen, of mogelijkerwijs dat ze eerdaags loops moet worden.
Of de struviet in de urine.
Saartje had geen koorts.
Er is geen peil op te trekken,ze kan zo ineens ergens een uurtje wegkruipen en daarna is er weer niks aan de hand.
Dan rent en speelt ze weer.
Vanmorgen ben ik naar GH1 geweest, ineens begon ze te trekken aan de riem, oren in de nek en dan wil ze wegvluchten.
Ze hoort dan niks meer en wilde ook geen beloninkje.
Tien minuten later was het weer over, volgde ze alle commando's weer op en er was niks meer aan de hand.
Ik heb nu ook bibi natuurmix gekocht en ga dat eens tien dagen geven en zoals jij zei wat minder vleesbot (kipkarkas) en wat meer spiervlees.
vanmiddag een uur gerend in het bos, ging ook uitstekend.
Wat zou er dan mis moeten zijn met DARF Eko?

Zoals ik al zei, ik houd het op blaasontsteking.
#2801629
Lizzy schreef: OK, 8 is echt wel te hoog, echt alkalisch te noemen. Ik maak me nog steeds sterk dat er een blaasontsteking is, de bacterieen van een blaasontsteking veroorzaken namelijk de alkalische urine waarin zich struviet kan vormen. Aangezien zij ook niet in orde is, gok ik daar nog steeds op. Ben eigenwijs, ik weet het :biggrin2:

Ik zou zeggen "doorgaan met verse/rauwe voeding, doorgaan met cranberry en appelazijn". Je wilt de pH waarde omlaag hebben, richting de 6,3.
Lizzy, ik heb deze cranberrycapsules:
http://www.natuurlijkwinkelen.nl/produc ... berry-5000
Hoeveel geef ik daar per dag van dan naast de appelazijn?
Hondje weegt 4,6 kilo.
Door Lizzy
#2801646
Lazy Garfield schreef: Lizzy, ik heb deze cranberrycapsules:
http://www.natuurlijkwinkelen.nl/produc ... berry-5000
Hoeveel geef ik daar per dag van dan naast de appelazijn?
Hondje weegt 4,6 kilo.
Ik zou daar maximaal 1/4 van per dag geven. Het zijn capsules, die draai je makkelijk uit elkaar. Ik zou echt maar 1/4 per dag geven, liefst in 2 keer en dan even de pH waarde van de urine meten hoe zich dat ontwikkeld.
#2801686
Lizzy schreef: Ik zou daar maximaal 1/4 van per dag geven. Het zijn capsules, die draai je makkelijk uit elkaar. Ik zou echt maar 1/4 per dag geven, liefst in 2 keer en dan even de pH waarde van de urine meten hoe zich dat ontwikkeld.
Lizzy je bedoelt een kwart capsule?
#2803134
Lizzy schreef: OK, 8 is echt wel te hoog, echt alkalisch te noemen. Ik maak me nog steeds sterk dat er een blaasontsteking is, de bacterieen van een blaasontsteking veroorzaken namelijk de alkalische urine waarin zich struviet kan vormen. Aangezien zij ook niet in orde is, gok ik daar nog steeds op. Ben eigenwijs, ik weet het :biggrin2:

Ik zou zeggen "doorgaan met verse/rauwe voeding, doorgaan met cranberry en appelazijn". Je wilt de pH waarde omlaag hebben, richting de 6,3.
Lizzy, ik geef nu een dag of drie/vier tweemaal per dag een half theelepeltje appelazijn en één keer per dag een kwart van de cranberrycapsule.
Heb net de plas opgevangen, de pH waarde is 8 tot 8.5 zo te zien
Dus nog niks veranderd.
Had het al wat beter moeten zijn?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door