Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2798607
sella schreef: de nieuwe medical petshirts hebben een col en dat is voor dit soort dingen erg handig denk ik.
Heb je daar misschien een link van? Degene die ik kan vinden hebben geen kol. Ik denk dat die zonder kol te laag zijn.

Ik heb wel een badjas voor mijn honden. Daar zit wel een kol op. Dan kan ik daar een t shirt onder doen en die dagelijks verschonen.
#2798613
O ja wat ik me ook nog af vroeg. Moet ik iets doen of geven om zijn weerstand te verhogen? Ik weet niet inhoeverre dit er invloed op heeft?

Net de wond behandeld. Maar zalf in de wond doen lukt niet. Heb net calendulan erop gedaan want dat heb ik in huis.
Laatst gewijzigd door Miranda 1 op do 31 okt 2013, 18:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door nova
#2798687
Miranda 1 schreef: Bedankt voor jullie waardevolle reacties.


Nou zat ik te denken om met een heel klein spuitje dan honingzalf of groene leem in de wond te spuiten. Maar welke is hier het meest geschikt voor kwa dikte van de substantie? Ik heb beide nooit gebruikt.

ik zou niet emmeren met een spuitje,  gewoon een tube kopen en dan rechtstreeks  op de plek spuiten( mocht je honingzalf willen gebruiken.)
groene leem trekt overigens ook veel vuil uit de wond
#2798696
nova schreef: ik zou niet emmeren met een spuitje,  gewoon een tube kopen en dan rechtstreeks  op de plek spuiten( mocht je honingzalf willen gebruiken.)
groene leem trekt overigens ook veel vuil uit de wond
Nee ga ik ook niet doen. Gaat niet werken.

Wat kan ik beter doen dan? Groene leem of honingzalf? Of bijv allebei. De ochtend de een en 's avonds de ander?
En moet ik van groene leem de pasta hebben?

Ik moet het nog bestellen.
Laatst gewijzigd door Miranda 1 op do 31 okt 2013, 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door nova
#2798853
Ik zou niet 's morgens het ene en 's avonds het andere smeren. ;)
wat  wél een optie is: eerst  een poos groene leem smeren totdat je een schoon wondbed hebt, daarna event .honingzalf.

Van groene leem kun je pasta kopen, maar ook poeder >>  Beetje p0eder in een schoon kopje,  een guts water erbij, half uur staan laten, overtollig water afgieten en klaar is  je  gr. l. pasta  :)
Door Lil
#2798997
Ik ga met Nova mee!

Bij mij is zo iets na zo'n 12 tot 15 weken dicht. Dat zijn wel maanden, 2 maanden max 3 en dus niet heel veel maanden. Duim voor jullie  dat het snel geneest.
#2803185
Even een update want we zijn inmiddels wat dagen verder.

Ik heb honingzalf en groene leem. Groene leem heb ik gister gehad en ga ik vandaag voor het eerst gebruiken.

De dierenarts zei dat ik het 1 keer per dag moet uit knijpen en zalf erop moet doen. Maar ik merk dat 2 keer per dag beter is. Na 24 uur zit het wondje echt al goed dicht. Ik moet dan veel moeite doen om de troep eruit te krijgen.

Mijn vriend is ervan overtuigd dat ik het dicht moet laten en er niks aan moet doen.

Ik ben ervan overtuigd dat die troep eruit moet en het van binnenuit moet genezen. Als je het dicht laat met die troep erin gaat het juist een ontsteking worden. Dit is tenminste mijn ervaring jaren geleden als verpleegkundige met wonden. De dierenarts heeft ook gezegd dat ik het elke dag uit moet knijpen.

Hoe hebben jullie dat gedaan met een open gesprongen talgklier?

Gelukkig is Dusty een hele brave golden en laat hij het toe. Als ik zijn t shirt uit doe weet hij al dat hij op de bank moet gaan liggen. Ik doe het op de bank vanwege een knie blessure.
Inmiddels heb ik ook de perfecte manier om het bedekt te houden want mijn Berner gaat eraan likken. Ik doe een oud hemdje van mij onderste boven aan. Dus mijn schouder bij zijn voorpoten en het lijf richting zijn kop. Dan doe ik zijn halsband er omheen en kan mijn andere hond er niet bij. Buiten laat ik het ook lekker aan, als bescherming.

Gister wel zielig liepen we langs een plas en mijn Berner er lekker in. Dusty keek naar het water en vervolgens naar mij. Arm ding mocht er geen eens in van mij. Maar goed dat ik hem vast had, anders had hij erin gelegen hihi. Hij is ook zoeen waterrat.
Gebruikersavatar
Door nova
#2803323
Volgens mij moet de wond openblijven, anders kan de rommel niet afvloeien.
Groene leem helpt bij het  zuiveren,  je kunt ook wat groene leem toevoegen aan zn maaltijd, dan reinigt het ook van binnenuit. Je kan een nieuwe  laag  leem op een oude  laag aanbrengen, maar je kunt ook tussendoor een afsponzen
Door Lil
#2803324
Ik ga ook voor alle troep eruit laten. En inderdaad liever twee keer per dag gemakkelijk dan een keer per dag met heel veel moeite. Als je moeite moet doen om de troep eruit te krijgen doet dan veel meer pijn dan dat je het gemakkelijk eruit krijgt.
#2803952
Bedankt voor jullie reacties en bevestiging. Ik wist het wel maar ging toch een beetje twijfelen.

Ik heb ook het idee dat er al wat minder troep uit komt dus dat zou mooi zijn.

Ik blijf dus lekker door gaan met de groene leem en honingzalf.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door