Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door eelke
#2797871
Angelique schreef: Dat ziet er anders uit dan wat ik verwachte. Afwachten wat ome dokter zegt dan maar  :(
Jup. Ik kan het ook echt niet plaatsen. Tis vrij groot, onder zijn vacht loop het ook nog wat door en je kan de bult zelf 'vastpakken'. En terwijl ik dat deed sliep hij gewoon door.
Nou ja, het is zo 2 uur, weten we vast meer, of niet. Ik hoop wel dat de dierenarts niet zo moeilijk doet, ik kan hem namelijk niet echt op de tafel tillen.
Door eelke
#2797958
Hij leeft nog en alle poten zitten er nog aan :)

Op zijn tenen waarschijnlijk wel een talgbult, en op zijn poot toch een ingekapseld/geïrriteerd iets. Nu twee keer per dag gaan weken in de groene biotex, super handig dat ik dat zelf maar tot zondagochtend kan doen  :-X zucht. Hopelijk laat hij het een beetje toe.

Stuk haar weggeschoren natuurlijk, en hij zag er net zo netjes uit...
Maar we zijn hier niet goed hoor, want de eerste dierenarts en assistente waren ook niet zeker van wat het nou was, dus is er nog een andere bijgehaald. Gijs mocht lekker liggen op de grond (het woord 'af' is een drama voor hem dus dat was ff lastiger, zeker nadat de assistente dacht hem een zetje te kunnen geven zodat hij beter lag, hij lag toen nog wat krampachtig. Motte nie doen bij Gijs :P) maar goed toen hij eenmaal lag was, was ie stik braaf, terwijl er 3 vreemde mensen aan zijn lijf zaten en hij in een hoek tegen de deur lag.
Gebruikersavatar
Door Daantje
#2798007
Jeetje ,dus het wordt nog vervolgd begrijp ik uit je verhaal Eelke ?

Ik zag net de foto's en kan ook niet echt plaatsen wat dit voor plekjes zijn. :-\
Als je 2 keer per dag z'n poot in de biotex groen zet en daarna een foto maakt?
Dan is het verloop van deze plek gedurende deze week goed te volgen tot zondag.

Kan het zijn dat Gijs daar een teek gehad heeft?Dat kan soms ook van die  rare rode  bulten geven zonder pijnklachten.
Of dat hij ruig gespeeld heeft waarbij ze elkaar in de poten gehapt hebben?
Of dat hij hij keihard door de bosjes is geracet en scherpe takken heeft geraakt?
Kan dat nog van de wandeling zijn in Hellendoorn?

Bij onze DA hoeven de grote honden ook niet op een tafel.
Ze gaan er zelf bij zitten ,net zo makkelijk  :)
Dat scheelt heel veel gestress .

Beterschap voor Gijs ,ik hoop dat het snel geneest!
Door eelke
#2798011
Daantje schreef: Jeetje ,dus het wordt nog vervolgd begrijp ik uit je verhaal Eelke ?

Ik zag net de foto's en kan ook niet echt plaatsen wat dit voor plekjes zijn. :-\
Als je 2 keer per dag z'n poot in de biotex groen zet en daarna een foto maakt?
Dan is het verloop van deze plek gedurende deze week goed te volgen tot zondag.

Kan het zijn dat Gijs daar een teek gehad heeft?Dat kan soms ook van die  rare rode  bulten geven zonder pijnklachten.
Of dat hij ruig gespeeld heeft waarbij ze elkaar in de poten gehapt hebben?
Of dat hij hij keihard door de bosjes is geracet en scherpe takken heeft geraakt?
Kan dat nog van de wandeling zijn in Hellendoorn?

Bij onze DA hoeven de grote honden ook niet op een tafel.
Ze gaan er zelf bij zitten ,net zo makkelijk  :)
Dat scheelt heel veel gestress .

Beterschap voor Gijs ,ik hoop dat het snel geneest!
Ja dat kan allemaal. Zo voorzichtig is ie ook niet met zichzelf, en hij komt regelmatig met stekeltakken in zijn broek uit de bosjes terug. Dendert overal doorheen of overheen, spelen met Joep gaat ook niet zachtjes.
Maar je zou toch echt een ontstekingsreactie verwachten dan....enfin, we zullen zien of er wat uit komt.
2 x per dag weken, en zeker houdt ik het bij met foto's, dat is altijd wel fijn om te doen.
Door eelke
#2798163
Nou het eerste biotex sopje gehad. Best nog ingewikkeld, moesten we wel even met zn 2en doen. 5 minuten met je poot in een emmer staan is lang. 5 minuten met je poot in een emmer staan, kusjes aan de baas geven en koekjes eten kan niet lang genoeg duren! Oke, niet helemaal waar, tegen het einde brak hij even uit. Dus weer terug gezet, nog even kort rustig volgehouden, en toen op commando eruit.

Ik hoop dat het mij morgen zelf gaat lukken...
Door eelke
#2798552
:yeah: men zetten de emmer op beer breedte van de muur. Men parkeert beer tussen emmer en muur, lijdt beer af met ene hand vol lekkers, terwijl men met de andere hand de achterpoot in de emmer zet. Succes formule! Makkie zo!

Helaas ligt ie nu op de verkeerde kant te slapen dus ik moet nog even wachten met foto's maken :)
Ben blij dat het zo makkelijk gaat nu, hopelijk gaat ie er de lol van in zien, zodat het de anderen volgende week ook lukt.
Door eelke
#2799014
Radja schreef: Hoop dat Gijs snel van dit probleem af is,gelukkig heeft hij er geen pijn aan! Maar is soda niet beter dan biotex?
Liever biotex werd e gezegd (en dan de groene). Soda zou ook wel kunnen. Biotex ruikt wel lekkerder :P

Foto's van gisterenavond, het lijkt al wel een beetje open.
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Daantje
#2799049
Ja liever biotex groen dan soda.

Maarre Eelke ....het lijkt wel alsof Gijs in het prikkeldraad heeft gehangen ,wat een rare wond .

Goed zeg ,dat ie zo braaf doet met de emmer  8)

Beterschap weer ,hopelijk geneest het snel.
Door eelke
#2799090
Daantje schreef: Ja liever biotex groen dan soda.

Maarre Eelke ....het lijkt wel alsof Gijs in het prikkeldraad heeft gehangen ,wat een rare wond .

Goed zeg ,dat ie zo braaf doet met de emmer  8)

Beterschap weer ,hopelijk geneest het snel.
Ja blijft vreemd he? Er gebeurd nu wel wat, want het voelt warmer aan. Nog steeds geen pijn, ik kan er vol in knijpen en hij slaapt gewoon door.

Ja hij is braaf :smitten: vorige week had hij echt een vervelende week, zoooo irritant, ik kon hem wel schieten. Maar deze week zo veel complimenten gehad! Eerst al tijdens het trimmen, en daarna bij de dierenarts. De dierenarts vond hem denk ik ook wel echt groot, want ze vroeg voor ze hem aanraakte echt of hij wel of niet bijt, en daarna waren ze echt wel verbaasd dattie het zo goed toeliet.
En dan nu met die emmers sop steeds... schatje!

Enige lompe actie deze week is dattie mijn bril van mijn kop gooide tijdens het clickeren, toen ik om een 'poot' vroeg. De poot moest ie op het krukje leggen was het idee, maar hij snapte het niet dus hij vloog met 2 poten tegelijk de lucht in, ken gebeuren :P
Ow en dattie een poot uitstak op de trimtafel was ook niet erg handig. Hij begon zich te vervelend en werd een beetje klierderig, stak een poot uit, verloor zijn evenwicht en flikkerde bijna naast de tafel. We konden hem nog net vangen en lagen echt dubbel!  ;D

Zometeen weer soppen, vanmiddag dus weer een foto :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door