Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Cizsel
#2783451
Ramses1 schreef: Nova is kort voor Cassanova ;)
Prachtig he?
Met één s ;) Casanova... z'n stamboomnaam :)

Ik vind hem zelf heel mooi. Maar je bent niet de eerste die denkt dat Nova een teefje was vanwege de naam  :-[
Komt omdat het op een A eindigt...


Storm heeft gisteren nog heerlijk wedstrijd gelopen en we gaan vanmiddag, weer of geen weer, nog even lekker een lange boswandeling maken.
Omdat hij toch een paar dagen rustig aan moet doen na de castratie, en daar voel ik me bij voorbaat al een beetje schuldig over. Vooral omdat het een hondje is met veel (fysieke) energie. Mentaal zal het wel lukken om hem lekker bezig te houden iig :)
Na de wandeling krijgt hij z'n maaltijd en dan wordt het aftellen naar morgen  :nerves:
Laatst gewijzigd door Cizsel op zo 13 okt 2013, 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.
#2784922
Storm om 10 uur bij de dierenarts weggebracht. Hij liep keurig braaf mee, maar keek wel de hele tijd achterom of ik wel meekwam... en dat kwam ik dus niet. Maar hij is toch braaf mee naar achteren gelopen.

De DA zei dat er wel een spoedgeval tussen was gekomen en dat hij dus niet direct aan de beurt zou zijn. Ze vroeg ook of ik dat een probleem vond. Maar dat vind ik geen probleem.

Om half 1 werd ik al gebeld dat alles helemaal goed gegaan was en dat ik hem over een uur kon ophalen. Toen liepen we met Nova lekker in het bos, dus wandeling afgemaakt en hoppa Stormpie ophalen.

Oooh wat kwam meneer vrolijk aanlopen toen de assistente hem ophaalde. Kwispelen en heel braaf. Dat gaf me echt het gevoel dat hij het goed en fijn heeft gehad ondanks dat ik er niet bij mocht zijn. En hij was heeeel blij om ons weer te zien. Inmiddels is hij al een dik uur weer thuis en hij doet het supergoed. Hij is moe, maar wel alert en goed wakker. En hij is op zich best wel vrolijk ondanks dat hij moe is. Hij heeft ook een heel stoer shirtje aan nu en hij had ook een stoer geel verbandje met groene botjes om z'n poot (die er inmiddels alweer af mocht).

Hij blijft er tot nu toe ook keurig vanaf en lijkt (nog) geen behoefte te hebben eraan te zitten. Hopelijk blijft dat ook zo, dat zou wel zo fijn zijn. Ik ben supertrots op mijn kanjer, ik heb echt de indruk dat hij ontzettend goed met het hele gebeuren omgaat en het hem weinig stress heeft opgeleverd.


Ik had de dierenarts de lijst van de MDR-1 medicaties meegegeven en gezegd dat ik liever niet had dat ze die medicatie gebruikt. Dat vond ze geen probleem, maar dat betekende wel dat hij geen prikje kon krijgen waarvan hij alvast wat suffer werd. Bij het ophalen vertelde ze dat ze daardoor wel wat meer narcose heeft moeten gebruiken, omdat hij nog wel wat gevoelig was.
Toen heeft ze dus ook gezegd dat het wel lastig is voor haar, stel dat er een spoedgeval is ofzo, en gezien z'n ouders vrij zijn... dus nu heb ik het gevoel dat ik me niet zo moet aanstellen :-[ hij is gewoon wel een gevoelig hondje (ook qua medicaties) en ik voel me er echt prettiger bij om absoluut geen risicos te nemen. Ik weet helaas ook van Border Collies die MDR-1 vrij zijn maar wel heftig kunnen reageren op sommige medicaties.
Wat vinden jullie daarvan? Ze heeft dus gezegd dat ik hem zelf ook nog kan testen om het echt zeker te weten. Maar ik weet niet zo. Vrij via ouders lijkt me gewoonweg vrij van het MDR-1 gen, maar het is gewoon dat IK het niet wil? Heeft de DA daar wat over te zeggen?

Ook wou ik vragen wanneer ik kan beginnen met de Calendula zalf. Het lijkt me dat de wond nu nog erg gevoelig is. Kan ik vanavond al smeren of kan ik beter even wachten tot morgen??
Laatst gewijzigd door Cizsel op ma 14 okt 2013, 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.
#2784944
Fijn dat alles is goed gegaan. Verder heb ik geen verstand van het MDR-1 gen. Maar het "stel dat " verhaal vind ik ook een beetje manipulatief. Ik gebruik altijd honingzalf maar niet dezelfde dag al. Eigenlijk alleen als ik de wond niet vertrouwde. Suc6
#2785067
Net even voorzichtig de wond bekeken.
Het ziet er ontzettend netjes uit
3 hechtingen, normale kleur. Niet rood of blauw.

Denk dat ik dan nog maar even wacht met zalven.

Wel nog een vraagje (ik ben een leek hierin, sorry)..
Z'n zak zit er nu nog... trekt dat weg?
Of heeft hij vanaf nu een zielig leeg zakje?
#2785096
Rosalie schreef: Fijn dat alles is goed gegaan. Verder heb ik geen verstand van het MDR-1 gen. Maar het "stel dat " verhaal vind ik ook een beetje manipulatief. Ik gebruik altijd honingzalf maar niet dezelfde dag al. Eigenlijk alleen als ik de wond niet vertrouwde. Suc6
idd, zo voelde ik dat ook een beetje
In eerste instantie zegt ze dat het geen probleem is, daarna is het toch lastig
Kan ze met zekerheid zeggen dat hij niet meer narcose nodig zou hebben gehad als ze wel die 'premedicatie' gegeven zou hebben (ik weet helaas niet om welke het exact ging)??
Ze zei dat hij wel helemaal sliep, maar dat het echt lichamelijke reacties waren die z'n lijfje nog gaf onder narcose. En dat ze daarom wat meer moest geven. Hij heeft overigens een gasnarcose gehad.
Tja ik weet dat ik nogal een lastig persoon ben als het om de gesteldheid van m'n hondjes gaat... ze zijn m'n alles en ik ben dan ook heel voorzichtig met ze, misschien wel ietsje te...
Maar vraag me dan wel af of dat iets is wat raar is aan mij, of dat jullie misschien zeggen "dat snap ik volkomen"...
Op die manier kan ik wel wat onzeker zijn...  :-[
Rosalie schreef: Dat zakje zal slinken. En ja voorlopig een zielig leeg zakje ;D
Oww gelukkig, ik vind dit er wel heel sneu uitzien  ;D
#2785126
Cizsel schreef: idd, zo voelde ik dat ook een beetje
In eerste instantie zegt ze dat het geen probleem is, daarna is het toch lastig
Kan ze met zekerheid zeggen dat hij niet meer narcose nodig zou hebben gehad als ze wel die 'premedicatie' gegeven zou hebben (ik weet helaas niet om welke het exact ging)??
Ze zei dat hij wel helemaal sliep, maar dat het echt lichamelijke reacties waren die z'n lijfje nog gaf onder narcose. En dat ze daarom wat meer moest geven. Hij heeft overigens een gasnarcose gehad.
Tja ik weet dat ik nogal een lastig persoon ben als het om de gesteldheid van m'n hondjes gaat... ze zijn m'n alles en ik ben dan ook heel voorzichtig met ze, misschien wel ietsje te...
Maar vraag me dan wel af of dat iets is wat raar is aan mij, of dat jullie misschien zeggen "dat snap ik volkomen"...
Op die manier kan ik wel wat onzeker zijn...  :-[

Oww gelukkig, ik vind dit er wel heel sneu uitzien  ;D
Het is jou hond en jij hebt het volste recht om overbezorgd, té voorzichtig en betuttelend te zijn! Want jij bent degene die voor jou hondje opkomt, zo simpel is het!

Ik heb in de loop der tijd geleerd om daar heel duidelijk in te zijn. En dat vind ik vreselijk moeilijk en ben daardoor ook gigantisch de mist in gegaan. Daar hebben we nu nog veel last van. Dus door schade en schande ben ik nu een rotklant voor de dierenarts. So be it. Het is mijn hond en ik beslis en ik betaal. Binnen de grenzen van fatsoensnormen uiteraard, maar ik beslis, niet de dierenarts.

Fijn dat Storm er zo lekker door is gekomen, hopelijk hersteld ie net zo makkelijk en brengt het jullie het stukje rust wat je zoekt!
#2785127
Ik kan alleen maar van 'de kattenkant' reageren. Mijn Thomas is ook alleen maar onder gas-narcose geweest.
Zonder voorprikje-dingetje.
Héél kort, ik mocht hem zelf vasthouden. Zakje open, balletje eruit, knupje in de zaadleiders en bloedvaten, klaar.

Zijn zakje staat een beetje bol, net of ie nog wat heeft daaro. Als ie stoer met zunne staart ophoog
loopt te pronken.  :-*

Jij wil het best voor je hond, waarvan jij denkt dat dat het beste is voor jou hond.
Klaar.

Begrijp haar standpunt ook wel, je hond wordt ernstig gewond binnen gebracht en zij wil dat
hij echt, maar dan ook echt niets voelt.

Lastig, ik begrijp je onzekerheid volkomen. Heb geen kennis om te delen.
#2785150
Fijn dat het goed gaat!

Ik smeer nooit iets op operatiewonden, dat vind ik te link (kan niet goed uitleggen waarom). Verband om poot, je bedoeld voorpoot van bloedprikken of infuus? Daar vanaf morgen calendulan. Het gaat pas irriteren als er haartjes teruggroeien of als het schraal wordt.

Leeg zakje hebben al onze reuen gehad. Bij de ene na 1 maand verschrompeld en bij de ander pas na 2 jaar.
#2785174
Lil schreef: Fijn dat het goed gaat!

Ik smeer nooit iets op operatiewonden, dat vind ik te link (kan niet goed uitleggen waarom). Verband om poot, je bedoeld voorpoot van bloedprikken of infuus? Daar vanaf morgen calendulan. Het gaat pas irriteren als er haartjes teruggroeien of als het schraal wordt.

Leeg zakje hebben al onze reuen gehad. Bij de ene na 1 maand verschrompeld en bij de ander pas na 2 jaar.
Ja van het infuus. Dan zal ik daar sowieso morgen calendulan gaan smeren.
Ik kijk even aan hoe de operatiewond het geneest. Morgen is vroeg genoeg om daarover te beslissen, heb nu ook gezien hoe goed het eruit ziet, dus het is eerst wel goed zo :)

Toen Storm naar buiten kwam bij de dierenarts had hij al een kleine plas gedaan (het petshirt even aan de kant gedaan, want hij gaf aan dat hij wou plassen). Daarna thuis voorzichtig wat gedronken, dat ging goed, later nog wat meer. Net gaf hij aan dat hij moest plassen en heeft buiten een dikke plas gedaan. Dat is dus in ieder geval goed :)
Nog niet gepoept, maar hij had vanmorgen nog gepoept (gistermiddag rond 16:00 gegeten), dus maak me daar geen zorgen om.
Ik ga over een uurtje wat KVV aanbieden, portie van 100g
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door