Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2785189
Kaela schreef: Het is jou hond en jij hebt het volste recht om overbezorgd, té voorzichtig en betuttelend te zijn! Want jij bent degene die voor jou hondje opkomt, zo simpel is het!

Ik heb in de loop der tijd geleerd om daar heel duidelijk in te zijn. En dat vind ik vreselijk moeilijk en ben daardoor ook gigantisch de mist in gegaan. Daar hebben we nu nog veel last van. Dus door schade en schande ben ik nu een rotklant voor de dierenarts. So be it. Het is mijn hond en ik beslis en ik betaal. Binnen de grenzen van fatsoensnormen uiteraard, maar ik beslis, niet de dierenarts.

Fijn dat Storm er zo lekker door is gekomen, hopelijk hersteld ie net zo makkelijk en brengt het jullie het stukje rust wat je zoekt!
Neally schreef: Ik kan alleen maar van 'de kattenkant' reageren. Mijn Thomas is ook alleen maar onder gas-narcose geweest.
Zonder voorprikje-dingetje.
Héél kort, ik mocht hem zelf vasthouden. Zakje open, balletje eruit, knupje in de zaadleiders en bloedvaten, klaar.

Zijn zakje staat een beetje bol, net of ie nog wat heeft daaro. Als ie stoer met zunne staart ophoog
loopt te pronken.  :-*

Jij wil het best voor je hond, waarvan jij denkt dat dat het beste is voor jou hond.
Klaar.

Begrijp haar standpunt ook wel, je hond wordt ernstig gewond binnen gebracht en zij wil dat
hij echt, maar dan ook echt niets voelt.

Lastig, ik begrijp je onzekerheid volkomen. Heb geen kennis om te delen.
Bedankt!  :)
#2785738
Nou meneer is weer zo goed als de oude hoor.
Hij heeft lekkere trek. Gisteren heeft hij uiteindelijk 2x 100g gekregen en vanmorgen 200g, maar hij komt nog steeds wel wat hongerig over. Normaal krijgt hij zo'n 500-600g per dag dus ik geef hem vanavond nog 400g KVV erbij.

Hij heeft bij de laatste wandeling zojuist ook gepoept. Het zag er keurig uit behalve dat er wel wat wittig/doorzichtig slijm bij zat. Is dat te verwachten? Hij krijgt iig al probiotica bij z'n KVV.

Hij lijkt geen pijn te hebben. De DA had gezegd dat ik de pijnstillers naar eigen inzicht wel of niet mocht geven, dus die geef ik vooralsnog niet. Hij loopt wel iets stijfjes achter, maar is al wel zat van het korte rondje en wil het liefste gewoon lekker rennen van de lijn (wat ik nog maar even niet doe!).
Verder ook nog steeds geen aanstalten om eraan te zitten als hij z'n shirtje omheeft. Als ik die aan de kant doe om naar de wond te kijken wil hij er wel graag met z'n neus bij, maar verder niet, ook niet als het shirtje aan de kant is tijdens het wandelen.

De wond ziet er verder nog steeds hartstikke netjes uit. Wel zag ik dat er in de flap van het shirte wat wondvocht oid was gekomen, echt maar een klein beetje dus voor mij geen reden tot zorgen. Ik wil nu alleen eigenlijk wel graag het shirtje ook een keer tussentijds wassen, maar omdat hij dus binnen wel eraan lijkt te willen zitten als het shirtje uit de weg is, wacht ik daar nog maar even mee. :)

Nouja, simpel gezegd gaat alles hier dus z'n gangetje. Het is me allemaal uiteindelijk reuze meegevallen gelukkig. Volgende week donderdag gaan we naar de DA om te kijken of de hechtingen er dan uit kunnen :)
#2786140
kiara schreef: wat goed joh zie je wel voor niks druk gemaakt (doe ik ook altijd hoor) en ik zou er niks opdoen,ook vanwege dat hij dan misschien juist gaat likken eraan.
En wat een super leuke naam casanova :D nou als hij dat dan maar niet woord :P
Ja of juist wel, teveel nestjes achter z'n naam lijkt me ook niet ideaal maar een aantal (lees, minstens één) zou toch wel leuk zijn tezijnertijd ;) en dan is ie toch ook een beetje Casanova? Is ie sowieso al wel een beetje, het is zo'n knapperd!  :biggrin2:

Ik ga inderdaad niet smeren op de wond, in ieder geval niet totdat de hechtingen eruit zijn. Het ziet er vooralsnog erg goed uit en het wordt me nogal veel afgeraden, dus dan lijkt het me verstandiger om het niet te doen.
Storm is wel heel erg gaan likken aan z'n voorpootje waar het infuus gezeten heeft. Heb als tip gekregen om daar even een sok om te doen ivm eventuele hotspot, dus dat heb ik nu gedaan. Storm loopt nu dus rond met één van de hele stoere kindersokjes die ik hier nog liggen had, teentjes eraf geknipt en opgehezen  ;D

Storm heeft net z'n 400g KVV op en vanaf morgen krijgt hij weer z'n gewone barfhap. Hij eet echt als een beer de hele tijd al, is echt voor het eerst sinds ik me kan heugen, dat hij zó fanatiek de bodem uit z'n bak gelikt heeft....
#2786148
Cizsel schreef: . Hij eet echt als een beer de hele tijd al, is echt voor het eerst sinds ik me kan heugen, dat hij zó fanatiek de bodem uit z'n bak gelikt heeft....
Jeeej, GO  Storm !!!  :D
Hopen dat daar iets van blijft hangen he ! Het is zo fijn als ze gewoon makkelijk eten !
#2786538
Aaah sterkte met je knappe man !

Om z'n keel wat te verzachten zou je koude huttenkase/bio-yoghurt  kunnen geven met wat honing als ie dat lust.

Fijn dat ie t verder zou goed doet.
Heel veel beterschap!

Ik heb ook reuen gehad die na hun castratie met een wolvenhonger gingen eten.
Ik moest ze echt vanaf dag 1
1/4 minder barf geven anders groeiden ze dicht .
#2798182
Met Storm gaat alles weer super. Hij mag weer rennen en vliegen en spelen en lijkt nergens last van te hebben.
Vorige week donderdag zijn de hechtingen verwijderd.
Een DA of assistente (baal nu dat ik het niet even gevraagd heb, maar ach het was maar zo'n klein klusje...) die ik niet kende heeft dit gedaan en ook de wond etc bekeken. Was wel gewoon op onze eigen praktijk.

Nou merkte ze op dat er 'zwelling' is van binnen in zijn zak. Het zijn zegmaar twee dikke knobbeltjes ter grote van een kleine knikker, die wat hard aanvoelen. Ze vond het geen reden tot zorgen maar ik moest wel opletten dat het niet groter zou worden.
Verder ziet het er allemaal keurig uit. De wond was al helemaal dicht en er was geen zwelling meer aan de zak zelf (een paar dagen na de castratie leek het net alsof ie gevuld was met vocht, zegmaar, maar dat is dus helemaal weg). Het is ook niet blauw of rood geweest.
Ik had dit thuis ook al eerder gevoeld maar had er eigenlijk niet bij stilgestaan (als in het kwam me niet vreemd voor). Hij geeft niet echt pijn aan als ik eraan wil zitten. Ik zou zelf bijna zeggen dat het littekenweefsel oid is, van waar de balletjes los gehaald zijn zegmaar.

Nu zijn we alweer bijna een week verder en de knobbeltjes zitten er nog steeds. Ze zijn niet groter geworden, maar ook niet kleiner. Omdat de DA/assistente deed alsof het wel raar was om daar zwelling aan te treffen begin ik me nu toch wel wat zorgen te maken... weet een van jullie wat dit zou kunnen zijn? Kan ik er beter mee terug gaan of toch nog even aankijken?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door