Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2764930
Ik heb nog 1 rare vraag! Radja was tijdens de oververhitting net 2 1/2 week op kvv,ik denk dat als ze toen nog brokken had gehad,dit niet overleefd had! Juist door het eten van kvv,voldoende vocht in haar lichaam(haarvaten) had zitten! Klopt mijn vermoeden?
#2764933
Radja schreef: Ik heb nog 1 rare vraag! Radja was tijdens de oververhitting net 2 1/2 week op kvv,ik denk dat als ze toen nog brokken had gehad,dit niet overleefd had! Juist door het eten van kvv,voldoende vocht in haar lichaam(haarvaten) had zitten! Klopt mijn vermoeden?
Ik denk eerlijk gezegd dat het niet uitmaakt.
#2765218
Ik denk eigenlijk van wel en ik vind het een prettige gedachte en als mensen in mijn omgeving commentaar hebben met Jezus geef jij rauw,dat is toch slecht! Dan zeg ik : het heeft wel haar leven gered,op die droge brokken was ze waarschijnlijk dood gegaan! Ik kan die mensen ook niet overtuigen dat rauw beter is! Want er was er zelfs 1 bij die dacht dat Radja die oververhitting juist door rauw vlees heeft gekregen! Ach ja hoe simpel zijn sommige mensen!

Ik geef Radja inmiddels Yucca Intensive,omdat het ook zwellingen vermindert (dus hoop ik ook in haar keel),maar ook als ondersteuning voor haar artrose naast de Metacam en het helpt ook voor luchtwegen! Ze snurkt al minder!
#2765259
Wat jij wil natuurlijk. Als ik kijk naar mijn eigen ervaringen hadden ze hier net zo goed aan oververhitting/benauwheid dood kunnen gaan terwijl ze al 10 jaar rauw eten en ik ken ook honden die brokkies eten met dezelfde kwaal waarbij het verloop bij de een of ander gewoon gelijk is aan bij die van mij.....heel snel...of heel traag.  Verder wordt ik niet gehinderd door mensen die denken dat ik gek ben dat ik rauw voer en als iemand wil denken dat mijn honden dit hebben omdat ze rauw krijgen...hun probleem. Het zou hetzelfde zijn als wanneer ik zou zeggen dat mijn honden 12,5 zijn omdat ze rauw eten en dan had jij kunnen zeggen...ja maar die van mij is 14 en die eet brok, dus wat moet je nou.
#2765874
Weet je Angelique,je hebt helemaal gelijk ;),maar ik vond het een fijn idee om te denken dat kvv meegewerkt heeft,dat Radja de oververhitting mede daardoor overleefd heeft,omdat daar veel vocht in zit. Ik denk ook dat het juist ook nu nog helpt,want ze slentert niet meer achter mij aan,maar loopt met ferme passen,soms drafje gewoon weer voor mij! Ook vorig jaar toen zij waarschijnlijk de stembandverlamming al had (DA dacht toen kennelhoest en ik haren in haar keel door veelvuldig likken en bijten)liep ze ook bij koeler en koud weer ,achter mij aan te slenteren. Zoals het nu met haar gaat,mag ik absoluut niet klagen,sterker nog,ben super tevreden,ook nu de verwarming aan is (20*),hijgt ze nog maar erg weinig! Ben er erg blij mee,maakt het sparen voor de operatie makkelijker.

Ik wil je nogmaals hartstikke bedanken, je hebt me waanzinnig goed geholpen met al jouw info en tips :-*
Groetjes Jacqueline en Radja
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door