Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2746161
Je kan niet alles meekrijgen, dat lukt mij helaas ook niet. Buran is weer vrijwel de oude maar wel met conditie van nul. Zodra hij toch wat in beweging komt hijgt hij wel snel maar duidelijk niet meer benauwd. We kunnen de wond moeilijk afdekken door de lokatie maar ik had een koelhalsband voor hem gekocht en die heeft hij nu lekker om. Hij kijkt weer helder uit zijn ogen, drinkt en eet goed. Alleen nog geen ontlasting gehad dus hoop dat dat ook snel weer op gang komt.
#2746255
Je zou Buran eventueel een paar druppels per dag van Strezz van Phytonics kunnen gaan geven. Op de site van www.medpets.nl kun je daar meer over lezen. Ik heb daar , onder andere met Enya, heel erg goede ervaringen mee. Vooral in combinatie met morfine en zwellingen. Gebruik wel een lagere dosering dan aangegeven. Windhonden reageren (door hun gemiddeld lagere hoeveelheid lichaamsvet) heftiger op alle middelen dan andere honden.
#2747307
Kaela schreef: Ik niet, bij Oscar gaan alle remmen los met dat soort middelen. Ligt niet aan het middel, maar aan de combinatie met Oscar. Is dus heel individueel, maar dan weet je dat dat ook kan gebeuren.
dat heb ik met Cayley en rust compositum gehad. Gelukkig hielp een ander middel bij haar wel.

Is bach niet iets voor Oscar? Ik werk daar altijd graag mee omdat het a subtiel is en b helemaal individueel afgesteld (ik doe niet van hond heeft klacht a dus doe maar middel x, ik laat op de persoon/hond afstellen).
#2747680
Lil schreef: dat heb ik met Cayley en rust compositum gehad. Gelukkig hielp een ander middel bij haar wel.

Is bach niet iets voor Oscar? Ik werk daar altijd graag mee omdat het a subtiel is en b helemaal individueel afgesteld (ik doe niet van hond heeft klacht a dus doe maar middel x, ik laat op de persoon/hond afstellen).
Ik heb nu Strezzz en uh even denken puur geslachtsdrift gehad en beide hadden het effect dat gedragsmatig álle remmen los gingen. Terwijl de puur geslachtsdrift in feite niet eens gedragstechnisch ingezet wordt.

We hebben het nu niet meer nodig, sinds het herstel heeft ingezet na de operatie is het stresniveau hier aanzienlijk omlaag gegaan. Enige wat nog lastig is zijn echt onderzoeken bij de dierenarts, maar aangezien we nu een hele fijne dierenarts hebben die de laatste keer gewoon in Oscar zijn heupen heeft mogen porren en doen, zie ik dat ook wel goed komen. En doen we een keer wat spannends, dan is het maar zo. Dat kunnen we nu prima handelen gelukkig.

Ik wil ook helemaal niet zeggen dat die middelen niet goed zijn, maar het is dus wel individueel wat het effect is. Bij de puur geslachtsdrift duurde het even voor we er achter kwamen en erg lollig was dat niet. Bij de Strezzz waren we er sneller achter, dan herken je het sneller.
#2748030
Kaela schreef: Ik heb nu Strezzz en uh even denken puur geslachtsdrift gehad en beide hadden het effect dat gedragsmatig álle remmen los gingen. Terwijl de puur geslachtsdrift in feite niet eens gedragstechnisch ingezet wordt.

We hebben het nu niet meer nodig, sinds het herstel heeft ingezet na de operatie is het stresniveau hier aanzienlijk omlaag gegaan. Enige wat nog lastig is zijn echt onderzoeken bij de dierenarts, maar aangezien we nu een hele fijne dierenarts hebben die de laatste keer gewoon in Oscar zijn heupen heeft mogen porren en doen, zie ik dat ook wel goed komen. En doen we een keer wat spannends, dan is het maar zo. Dat kunnen we nu prima handelen gelukkig.

Ik wil ook helemaal niet zeggen dat die middelen niet goed zijn, maar het is dus wel individueel wat het effect is. Bij de puur geslachtsdrift duurde het even voor we er achter kwamen en erg lollig was dat niet. Bij de Strezzz waren we er sneller achter, dan herken je het sneller.
Nee, dat snap ik.
Ik ondersteunde alleen jou verhaal dat ik ook zo'n ervaring heb dat een dergelijk middel bij een hond ook geheel averechts kan werken.
Heb toen echt moeten zoeken naar een middel waar niet alle remmen van los gingen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door