Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2743097
Bubba heeft volgens mij tijdens eten het niet goed gekauwd en begon te gillen
Ik voelde in zn bekkie en alleen achter in de keel kon ik dacht ik  wat voelen.
Maar slikken en het was weg.
Nu zit hem iets behoorlijk wat dwars in zijn buik en hij is onrustig , kan niet lekker liggen.
Iemand een idee wat ik kan doen?
Maak me wel een beetje zorgen
Laatst gewijzigd door BubbaBling op ma 19 aug 2013, 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door eelke
#2743106
Tam? Op zich niet zo hard...ik denk dat ik zou vertrouwen op de werking van het maagzuur, en dus juist geen extra pens oid gaan voeren en even niet laten drinken etc.

Ik hoop dat er zo nog meer antwoorden komen!
Door eelke
#2743113
BubbaBling schreef: Nee wild, hoop dat het zelf weg gaat..
Enige wat ik anders kan bedenken is ontbijtkoek
Ja pens of ontbijtkoek....maar dat is om scherpe dingen in te pakken, en op zich moet een stuk eendenbot natuurlijk gewoon oplossen in de maag... Misschien morgenochtend een grote portie pens of ontbijtkoek om eventuele stukjes nog in te pakken...
Door eelke
#2743122
BubbaBling schreef: Ik hoop op meer antwoorden! !!


Mss handig om hem wat te laten eten nu? Of juist niet?
Ik zou zeggen hoe meer maagzuur hoe meer het verteerd. Dus juist even niks te eten of drinken geven (vandaar dat mijn gevoel ook even zegt, even geen pens... :-[)
Is hij nu nog erg onrustig?
Door eelke
#2743133
BubbaBling schreef: Hij ligt nu voor t eerst wat rustig, maar oogjes steeds op scherp.
Ik weet niet of t wat uitmaakt maar Bub is maar een hondje van 3 kilo
De porties had je natuurlijk al naar verhouding van een hondje van 3 kilo gemaakt.
Even voor je eigen administratie; wanneer heeft hij voor het laatst gepoept?

Ik kan me goed voorstellen dat hij onrustig is/was door de schrik, en zijn keel zal ook wel wat pijn doen misschien... kun je hem vannacht in de buurt houden?
Door MirandaK
#2743145
Ik zou in zo'n geval zeker de DA consulteren. Niemand kan toch vanaf hier bepalen of het ernstig is of niet? Je hond heeft gegild, geeft pijn aan en is onrustig/alert. Beter in zo'n geval voor niks naar de DA gaan dan over een paar dagen een spoedoperatie vanwege darmperforatie met wellicht verkeerde afloop.

Ik neem dan liever geen risico's.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door