Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Dagmar S
#2733039
Nugget schreef: Sterkte met het plotselinge verlies van Sonja.
Dat komt hard aan, hè? :'(
Ja het komt inderdaad keihard aan. Maar ik weet ook dat ik het wel weer overleef......
Doe maar niet aan "had ik maar's".
Hemangio sarcoma (bloedvatkanker) gaat ongelofelijk snel.
2 jaar geleden zat ik met mijn Duitse Herder bij de dierenarts omdat ze al 2 dagen niet had gegeten en een wat snellere ademhaling had dan normaal.
Een half uur later, na het maken van foto's had ik een doodvonnis.
Uitgezaaide hemangio sarcoma, al haar interne organen inclusief haar hart waren aangetast.
Bij jou is het dus ook best snel gegaan. Vind het wel erg moedig dat je haar nog vijf dagen bij je hebt gehouden.

Ik weet dat "had ik maar's" niet helpen maar ik vraag mezelf dan toch af: als ik nu een eerder gegaan was, eerder had aangedrongen op weet ik veel wat voor onderzoek. Want had toch al langer het gevoel dat er iets was maar geen idee wat. Ze was ook al eerder een dag wat bleek geweest maar toen knapte ze ook weer op. En ja het beetje rustige, niet graag/snel willen lopen van de afgelopen weken kon ook heel goed aan het warme weer liggen. Want de uitslag van het algemene bloedonderzoek was prima, helemaal voor een hond van haar leeftijd. Dus had ik maar aanvullend bloedonderzoek (b.v. bloedarmoede) aangevraagd. enz. enz.  :(

Maar zij at nog redelijk regelmatig. Zelfs toen we gistermiddag bij de dierenarts waren was ze nog een hele vrolijke hond, ik zei ook nog tegen de dierenarts "als je haar zo ziet zou je niet zeggen dat ze zo ziek is".

Ik zal (proberen) mezelf niets gaan verwijten, want zij heeft niet echt veel laten blijken.
Ergens ben ik haar dankbaar dat zij er zelf tussen uit geknepen is. En mij daarmee (weer) een moeilijke beslissing heeft bespaart.  :)
Maar chemo is zo giftig dat ik haar dan niet had mogen aanhalen, ze had niet op haar plekje op de bank mogen liggen etc.
Dit wist ik dus helemaal niet, dat vertellen ze op zo'n moment dus niet. Dat zou voor mij het veel makkelijker gemaakt hebben om (zoals ik nu ook had gedaan) niet te kiezen voor een chemokuur.

Wat ik hier wel weer van geleerd heb:
Luister naar je gevoel en intuïtie want die heeft gelijk !!!!!!
En dan gewoon doordrammen bij de DA want ik ben dan zo geneigd om zijn professionele mening te geloven..

Oja en als jullie ergens een cursus hondentaal tegenkomen dan hou ik mij aanbevolen.  ;)

Nogmaals iedereen bedankt voor het medeleven, dat is een hele troost.  :)
Door nikèdog2000
#2733820
sonja heeft jou een heleboel leed bespaard
om er tussen uit te piepen
ik wens je dan ook heel veel sterkte met het verlies van sonja


sonja rust zacht
Door Nugget
#2733862
Dagmar S schreef:
Bij jou is het dus ook best snel gegaan. Vind het wel erg moedig dat je haar nog vijf dagen bij je hebt gehouden.
Dat was eigenlijk toeval.
De bedoeling was dat we haar de dag na het vonnis thuis zouden laten inslapen, dan konden de kinderen ook nog afscheid nemen.
Maar 's ochtends, op wat bedoelt wat als haar laatste tripje naar de duinen, pakte mevrouw een stok en wilde spelen!
Daarna verslond ze, wel liggend op de bank, 3 ons rosbief!
Door de vochtafdrijvende injecties had ze het niet meer benauwd en ook haar hartslag was weer rustig.
Dus na bezoek aan de DA, heb ik het laten inslapen, uitgesteld.
Maar na 5 dagen was het echt op, ze wilde ook geen hapjes meer op de bank en ze was moe, dat zag ik aan haar kop.
Het is nu 2 jaar geleden, ik heb een nieuwe fantastische hond, maar de tranen springen me nu toch weer in de ogen.
Maar hoe dan ook, hemangia sarcoma is in 99% van de gevallen een doodsvonnis.
Bij mijn nieuwe hond zou ik dezelfde keuze maken, niet opereren en geen chemo.
Ik denk dus, dat je het heel goed hebt gedaan.
Door deja
#2734204
Verschrikkelijk, heel veel sterkte ik weet wat je doormaakt ben in januari dit jaar ook van de een op de andere dag een reu van nog geen 5 jaar verloren, ondanks de nieuwe pup heb ik er nog steed moeite mee. Sterkte hoor.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door